פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
אנשי החינוך המצטיינים בנתניה לשנת תשע"ט אנשי החינוך המצטיינים בנתניה לשנת תשע"ט אנשי החינוך המצטיינים בנתניה לשנת תשע"ט

11 מחנכים וצוות חינוכי אחד מנתניה, זכו השנה לקבל את "אות ראש העיר למופת בחינוך"

השנה נתבקשו מנהלי מוסדות החינוך בנתניה להמליץ על מחנכים שידעו לשלב בין החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי, להתאים את החינוך לפרט, לשלב אמנויות, טכנולוגיה וחינוך לקיימות בתכניות הלימודיות, לחבר בין קהילות העיר, לקיים שותפות מעשירה עם הורי התלמידים ועוד.

לדברי טובה דולב, ראש מינהל חינוך וחברה "אות המופת משקף את הערכים והתרומה אשר ברצוננו להעלות על נס. ברצוננו לתת במה לעשייה חינוכית אשר יש בה חידוש, חשיבה ועשייה מקורית, אומץ לב, השפעה רחבה, התמדה, אהבה לילדים, השראה, מקצועיות ומסירות. העשייה מאופיינת במהלך מתמשך ובהתמדה ולא במופע חד פעמי. חשוב שהעשייה מייצרת ערך משמעותי, מבטאת אופן חשיבה ודרכי פעולה שונים, חדשניים וייחודיים, במסירות ובהצלחה מעבר להגדרת התפקיד."

שמות הזוכים

תמי ברקמן, בית ספר שרת

תמי ברקמן היא אשת חינוך מצטיינת האמונה בבית ספר שרת על ריכוז הבגרויות. תמי מורה למדעי המחשב ולמתמטיקה. תמי יושבת עם תלמידים בכל דקה פנוייה לתגבור ולתרגול החומר, נפגשת עם תלמידים בעלי פערים לימודיים ומלמדת אותם באופן אישי מעבר לשעות עבודתה. היא מסייעת לכל תלמיד ומהווה עבור תלמידיה "מורה לחיים".

בנוסף לתפקידיה המרכזיים, תמי לקחה על עצמה להוביל בהתנדבות את שימור המורשת וחיבור התלמידים לנושא השואה. היא מובילה את המסעות לפולין ודואגת למפגשי תלמידים עם שורדי שואה במסגרת ארגון "בני ברית" ותכנית עירונית "הקדש טישקביץ"".
תמי יוזמת ניקוי וחידוש מצבות בבתי קברות יהודיים בפולין יחד עם תלמידי המשלחת. תמי בונה את תכנית ההכנה למסע לפולין, הכולל למידה משמעותית בתחומי היסטוריה, גיאוגרפיה ועוד, כמו גם מפגשים מרגשים עם שורדי שואה ומשפחותיהם.
בנוסף העלתה תמי הצגת יחיד שהיא מציגה במבוא של עדה פיירמן-אופיר, לפי סיפורה. את כל תפקידיה מבצעת תמי בהצטיינות, בצנעה ובענווה.

ז'נט חקק, בית ספר תשרי

ז'נט היא סגנית בית ספר תשרי זו השנה העשירית. מיום הקמתו של בית הספר, היא מהווה דמות מופת ועוגן משמעותי לכלל קהילת בית הספר.

ז'נט מחנכת כיתות א', ב' מעל 20 שנה ותלמידים רבים הושפעו ממנה לאורך השנים וחוו דמות חינוכית, משמעותית, מכילה ומחבקת.
ז'נט, מהווה דוגמא לחריצות אינסופית, מסירות שאין כמותה, תמיד שואפת להתקדם, ללמוד, להתפתח ולהשתפר.
שותפה מלאה לכל התהליכים המתרחשים בבית הספר, החל מהרעיונות ועד הביצועים הסופיים.
מחנכת המצליחה להגיע לכל תלמיד ותלמידה, להכיר לעומק את תלמידיה, להכיר את כישוריהם, חוזקותיהם ולטפחם. מצליחה לזהות קשיים אישיים ולעזור לכל תלמיד להתקדם ביחס לעצמו.
ז'נט מהווה דוגמא אישית לצוות ומהווה עבורם אוזן קשבת ותומכת. מקפידה תמיד להוות דוגמא אישית כמורה, כמחנכת ובעיקר כאדם מכיל, אוהב את הבריות, בעל יכולת נתינה אינסופית עם צניעות גדולה. ז'נט מהווה אוזן קשבת גם לקהילת הורי בית הספר, תמיד דלתה פתוחה לעזרה והקשבה.
תלמידים, מורים והורים, תמימי דעים כי ז'נט היא האדם הראוי ביותר לאות מופת בחינוך בנתניה ובארץ כולה.

דיקלה כהן – חינוך מיוחד

מובילת תחום החינוך המיוחד במתי"א – מרכז תמיכה ישובי אזורי בזרם הממלכתי דתי ובזרם המוכר שאינו רשמי, מובילת תחום המתמטיקה בחינוך המיוחד.

דיקלה מסורה מאד לתפקידה, לאנשים ולמסגרות עימם היא פועלת, מחפשת סיבות למנף, להצמיח ולהוביל שיפורים ושינויים בכל אשר היא עוסקת, פרצה דרך במיסוד דפוסי עבודה מקצועיים וגיבוש תפיסות מכילות ומשלבות בתוך מוסדות החינוך החרדי. במסגרת עבודתה, הכניסה סטנדרטים של עבודה מקצועית, בנתה נהלים ודרכי סיוע המותאמים לרוח התקופה ולנהלי משרד החינוך. בתחום המתמטיקה תרמה מיוזמתה ללמידת הנושא בהקבלה למתמטיקה בחינוך הרגיל, דאגה למפות את העיר ולבנות קריטריונים להצלחה עבור מורות ותלמידים בחינוך המיוחד.
עבודתה מתפרשת כאדוות ההולכות ומתרחבות. ראשית עבור המחנכות אותן היא מדריכה ובהמשך – כלל אנשי הצוות החינוכי המצליח לשלב באופן מקצועי ונכון יותר את תלמידי החינוך המיוחד במסגרות הרגילות.
דיקלה דמות מופת אשר בצניעות ובענווה , מובילה מגבשת ומנחילה סטנדרטים בכל אשר ידה מגיעה.

הרב ברוך טרבלסי, ישיבת בני עקיבא

הרב טרבלסי משמש כרב, מחנך וכמורה בישיבת בני עקיבא נתניה. הרב, משלב רגישות אנושית כלפי כל תלמיד ותלמיד, דואג לרווחתם ולקידומם הלימודי בכל עת. כחלק מיחסו האישי, מקפיד הרב לקיים ביקורי בית אצל תלמידיו ומלווה את המשפחות בעצה, בהדרכה ולעיתים אף בשיעור משותף או "חברותות" גם עם הורי התלמידים.
הרב טרבלסי מלווה את התלמידים העולים מצרפת ואת תלמידי הכיתה הקטנה ומעניק להוריהם קשר מעצים ומחזק, הנותן להם תובנות וכוחות בעשייה החינוכית ההורית שלהם.
הרב התפרסם במשך השנים כמורה מומחה לתנ"ך. התנ"ך נמצא עימו תדיר והוא מיטיב להעביר את סיפורי התנ"ך - כסיפור חי אשר באמצעותו חשים התלמידים את הסיפור המקראי כאירוע חוויתי.
הרב טרבלסי מיוזמתו, קיבל על עצמו להיות "הספרן" הבית ספרי. בכל שעה פנויה, באופן קבוע ויום יומי, פונה הרב למדפי הספרים. בפועלו זה הוא מהווה דוגמא לתלמידים, בהנגשת ספרי העיון ובחשיפתם לעולם ספרותי מפרה ועשיר גם יחד.

שרית לוי, גן האילנות

שרית, מנהלת גן אילנות, הינה מנהיגה חינוכית, אשת חינוך מקצוענית בעלת מחוייבת לכל ילדה וילד בגן. בעבודתה הפדגוגית היא רואה חשיבות רבה ביצירת קשר עם הקהילה, ומיישמת יוזמות חינוכיות מגוונות לקידום שיתופי פעולה עם גורמים רבים בעיר.

בשנתיים האחרונות יזמה שרית את "יום ליט"ל- לעשות יחד טוב לאחר".
יוזמה זו נועדה להנציח את הסטודנטית לחינוך ליטל גניש, בת העיר נתניה, שהתנסתה בגן הילדים אותו מובילה שרית ויצרה קשר חם עם קהילת הגן. לצערנו, ליטל היקרה נפטרה לפני יותר משנה, לאחר מאבק במחלה קשה.
היוזמה שהחלה כיוזמה גנית של תרומה לקהילה הורחבה השנה ביוזמתה של שרית ובסיוע הצוות החינוכי ל-75 גנים ו-4 בתי ספר ברחבי העיר.
ביום ליט"ל נאספו עשרות מארזים של מוצרי מזון והיגיינה ממוסדות החינוך בעיר והועברו כתרומה למוסדות רפואיים ולנזקקים.

רויטל תירם, בית ספר יהודה הלוי

מחנכת כיתה בשכבה בוגרת בבית הספר לחינוך מיוחד "יהודה הלוי", רכזת פעילות בחופשות ורכזת טיולים. 

רויטל ניחנה ביכולת אבחון וראייה מופלאה של כל אחד מתלמידיה כאדם שלם, על כוחותיו, קשייו וצרכיו. היא משתפת כל אחד מהם בתוכנית ההתערבות המותאמת לו מתוך כבוד אליו, בגובה העיניים, מתוך אהבה, מחויבות ומסירות אין קץ.
רויטל משקיעה רבות במשפחות התלמידים, מתוך אמונה מלאה כי תלמידיה יגיעו להישגים טובים יותר כשהוריהם שותפים מלאים למשימה. יש לה יכולת מצויינת ליצירת קשר והיא מהווה עוגן עבור ההורים להיוועצות ותמיכה.
רויטל משמשת כרכזת הפעילות בחופשות מזה שנים רבות, תפקיד הכולל תכנון, יוזמה, יצירתיות, יכולת הובלה הן של העובדים והן של המשאבים. את כל אלה היא עושה בהצטיינות, הרבה מעבר לתפקידה המוגדר.
בנוסף, משמשת רויטל כרכזת טיולים. זהו תפקיד מורכב בבי"ס המטפל בבני נוער עם צרכים מיוחדים. לרויטל היכולת להתאים את מסלולי הטיולים לכל האוכלוסיות בביה"ס, היא מתחדשת ומחדשת ללא הרף, מתוך התייחסות לרצונותיהם של התלמידים ואנשי הצוות כאחד.
רויטל ליוותה בהצלחה רבה קבוצת תלמידים במסע לפולין במסגרת משלחת "שלהבת" של החינוך המיוחד. מלווה מידי שבוע קבוצת תלמידים בוגרים היוצאים להתנסות בבסיס צבאי.

רויטל לנדאו, גן דרור

רויטל, מנהלת גן דרור, היא גננת בעלת חזון לימודי ערכי וחברתי, שמהווה בסיס לעשייתה החינוכית. רויטל מובילה בגן למידה משמעותית עבור הילדים, תוך שיתוף פעולה פורה עם ההורים, הצוות החינוכי וגורמים נוספים. 

רויטל מאמינה ביכולות של כל ילדה וילד ופועלת רבות לקדם יכולות אלו בדרכי הוראה-למידה מגוונות, כדוגמת למידה באמצעות אייפדים.
בתפיסתה החינוכית-חברתית היא רואה ערך בקידום חינוך לרב תרבותיות ומשלבת בגנה ילדים יוצאי העדה האתיופית, תוך התייחסות ומתן כבוד לחגים, מועדים ומנהגי העדה.
בנוסף, משלבת רויטל תכניות העשרה כדוגמת תכנית הפיוט, ריקודי עמים ואומנות יהודית, על מנת להעמיק את הזהות היהודית החל מהגיל הרך. רויטל משלבת באהבה בגנה ילדים בעלי צרכים מיוחדים וגם חונכת סטודנטיות ממכללות להוראה במגזרים השונים.

אפרת נחום, בית ספר תחכמוני

אפרת, מחנכת כיתת לקויי למידה ורכזת חברתית בבית החינוך "תחכמוני". 

מובילה את העשייה החברתית העניפה בנועם הליכות מתוך יוזמה, חדשנות ובשמחה רבה, רותמת את כל באי בית החינוך: צוות, הורים ותלמידים לעשיה בלתי פוסקת. מהווה דוגמה ומופת עבור כלל המורים.
אפרת, שותפה מרכזית בהובלת הייחודיות הבית ספרית, מהווה אשת מפתח במהפך האקלימי שהתרחש בבית החינוך, מנחה את הצוות החינוכי בפיתוח יוזמות כיתתיות כאשר בכל כיתה היא מובילה לאורך השנה יוזמה חברתית.
כמו כן, בשיתוף פעולה מיוחד במינו יחד עם רכזת בית ספר "איתמר", מנחה מפגשים משותפים בין קבוצות מובילות של תלמידים.
בתפקידה כמחנכת כיתת לקויי למידה, חונכת אפרת מורות חדשות, מלווה סטודנטיות ומהווה גורם מקצועי עבור צוות המורים בכל נושא לקויות הלמידה.
אפרת מגלה רגישות רבה לכל תלמיד ותלמידה, משתפת בצורה מלאה ומיטבית את תלמידי החינוך המיוחד בכל פעילויות בית הספר ומסייעת לתלמידים לפעול על פי החוזקות של כל אחד מהם, להיות בעמדת נותן ועושה ולא בעמדה נצרכת.
בנוסף, אפרת פועלת כיד ימינו של רב בית החינוך, הרב עמיאל ויחד איתו מובילה את חידון "ואהבת" שהפך מחידון בית ספרי מקומי לחידון ארצי מוביל בחמ"ד.

אורי כהן, מנכ"ל בית ספר "ריגלר" 

אורי נכנס לבית הספר לפני כ- 4 שנים והפך אותו להיות מה שהוא היום "המשכן לאומנויות ומדעים". בשנים אלו נפתחו מסלולי האמנויות – ציור, פיסול, מוסיקה, נגינה, שירה, קולנוע, צילום, בימוי, תיאטרון ודרמה. מסלולים המעודדים יצירתיות, ביטוי אישי ואותנטי וחוויית למידה משמעותית. 

אורי שוקד על חשיפת התלמידים למגוון רחב של מקצועות עתיד וחושף את תלמידיו לחברות מובילות כגון חברת טבע וקבוצת DSP.
הישגי בית הספר עלו ברציפות, אחוזי הזכאות לבגרות גבוהים מאד ומעוררים הערכה רבה כלפי המורים המסורים. תלמידי בית הספר עוסקים בפיתוח רובוטים, בתכנות והטסה של רחפנים ותלמידות רבות משולבות בתכנית האיכותית "סודקות את תקרת הזכוכית" ואף זוכות בתחרויות רבות.
אורי, מנהל ומנהיג חינוך, מוביל באופן אישי זו השנה השנייה קבוצת תלמידים בתכנית "עוצמה" לפיתוח מנהיגות והכנה לצה"ל. תפיסת עולמו החינוכית של אורי מושפעת מאימרתו של הרב שלמה קרליבך: "כל מה שילד צריך זה מבוגר אחד שיאמין בו" וברוח זו דלתו פתוחה לכל, לצד ההכלה והיחס האישי.
אורי, בצנעה, זוקף את ההצלחות של בית הספר לזכות עשרות מורים מסורים, מקצועיים, ייחודיים, המחוייבים להצלחת תלמידיהם ופועלים "מהלב ומהראש" גם יחד.

אורן כהן, בית ספר "תמר אריאל"

אורן עובד, זו השנה השמינית, כרכז נאסא בחט''ב תמר אריאל מטעם המחלקה לנוער באגף נוער וצעירים.

עבודתו כוללת ליווי אישי של תלמידים שיש להם קשיי הסתגלות מסיבות התנהגותיות, לימודיות, חברתיות או רגשיות.
אורן משמש כאח בוגר לתלמידים, מתווך בינם לבין הצוות החינוכי, דואג לשילובם במסגרות אחה''צ ומחבר אותם לפעילויות התנדבותיות תוך שילובם בקהילה.
אורן, מאמן כדורגל מוסמך, הקים גם נבחרת ייחודית לחניכי נאסא אותה הוא מוביל להישגים רבים בטורנירים עירוניים.
במשך השנים ליווה אורן עשרות תלמידים שבזכות עבודתו הצליחו להשתלב בבית הספר באופן מיטבי.
במסגרת עבודתו הוא נמצא גם בקשר ישיר מול הורי התלמידים ובני משפחה נוספים.
הוא מהווה דמות משמעותית מאד בקרב המחנכים והמחנכות וכלל הצוות הפדגוגי והניהולי איתם הוא נמצא בקשר מצויין לאורך השנים.
את הכל מבצע אורן במסירות, מקצועיות, סבלנות ועם כל הלב והנשמה.

דודי פרידמן, מנהל בית ספר "חיים חפר" 

דודי מנהל בגובה העיניים. דלתו פתוחה לילדים, מורות והורים, תמיד מוכן להקשיב ברגישות ובסקרנות.

בבית הספר בנה דודי, צוות מגובש ומחוייב הרואה שליחות בעבודת החינוך, צוות סקרן אשר איננו חושש לנסות ולטעות, צוות לומד, השואף לשיפור מתמיד.
לפני כ - 7 שנים פתח את בית הספר "חיים חפר" עם 50 תלמידים, הצמיח אותו עד שהוא מונה כיום 550 תלמידים והיד עוד נטויה.
לאורך כל השנים פעל דודי אל מול חזון מגובש המציב במרכז את החיבור בין תכנית הלימודים ללומד ומטפח אצל התלמיד, מוטיבציה פנימית ללמידה. בתחילה קיבלו הורי בית הספר את שיטת הלמידה, בספק מה. לצד התלהבות מהרעיונות ומן הדרך החדשה הביעו חששות מההשלכות העתידיות, השפעתן על הילדים ויכולתם להשתלב בחטיבות הביניים. במבחן התוצאה הסתבר כי בסיום המחזור הראשון השתלבו התלמידים בהצלחה בחטיבת הביניים "חיים גורי" ובכיתות המצויינות השונות בעיר.
דודי הוביל כל השנים, את בית הספר לפיתוח תכניות לימודים ייחודיות, בהם התלמידים שותפים לתהליכי ההערכה המתקיימת באופן דיאלוגי. בית הספר מעודד את הילדים לשתף את חוזקותיהם בכיתה ובחיי כלל בית הספר. דודי השכיל ליצור שיתופי פעולה עם גורמים רבים השותפים בתהליכי הלמידה כגון: מתנדבים, סטודנטים והורים.
ילדי כיתות ה' ו' בונים קורסים בתחומי עניין שונים ומלמדים את ילדי הכיתות הנמוכות.
בבית הספר, הוביל דודי, פרוייקט ייחודי המשלב באופן מלא ילדים על הרצף התקשורתי בכיתות הרגילות.

"הבמה לשכונה"

"אות ראש העיר לצוות מנצח" המעלה על נס הצטיינות של צוות הכולל מספר אנשי מקצוע, אשר לכל אחד מהם תפקיד מקצועי מוגדר ואולם על מנת להצליח ליצור השפעה משמעותית - בחרו לטפח עבודת צוות מהווה מכפיל כוח לעשייה החינוכית. 

בקטגוריה זו נבחר צוות רכזי מועדוני הנוער העירוניים – המאוגד השנה לרשת אחת הנקראת "הבמה לשכונה", הפועלת במסגרת מחלקת הנוער באגף נוער וצעירים.
מנהלת הצוות המשמשת גם כסגנית מנהלת מחלקת הנוער הינה: הגר כהן.