תלמידי אורט ליבוביץ' עם המטאטא החכם

גאווה מקומית. אתמול התקיימה בטכנודע בחדרה תחרות הממציא הצעיר, תחרות המצאות ארצית של ילדים ונוער מכל רחבי הארץ לזכרו של הנווט סרן ירון ויוונטה.

תלמידי נתניה, מתיכון שפירא, חטיבות הביניים אורט לייבוביץ' וש"י עגנון ובית הספר היסודי הרצוג, הוכיחו שהראש היהודי הצעיר ממשיך להמציא לנו פטנטים. בין ההמצאות הזוכות: מטאטא חכם, רובוט שטח וג'ק מובנה ברכב

אחרי תקופה ארוכה של פיתוח והשקעה, הגיעו אתמול התלמידים הנתנייתים לגבעת אולגה לתחרות "הממציא הצעיר", תחרות שנתית להמצאות ופטנטים, הגדולה בישראל, שמטרתה טיפוח חשיבה יזמית בקרב תלמידים, בתחומי הטכנולוגיה השונים, אלקטרוניקה, רובוטיקה ועוד. התחרות התקיימה אתמול בפעם ה-15 בהשתתפות 56 בתי ספר מכל רחבי הארץ, שהציגו 480 עבודות מעניינות ומקוריות.

חטיבת הביניים בבית ספר ש"י עגנון שלחה לתחרות שתי קבוצות. את הפרויקט שזכה, רובוט שטח, פיתחה קבוצת ילדים מכיתות ז'-ט'. עומרי אילוז, תלמיד כיתה ט' במגמת רובוטיקה: "פיתחנו רובוט מלגו שהוא כמו רכב שטח 6*6 שיכול להיכנס למקומות צרים מאד, ובא לתת פיתרון לבעיית המנהרות בעזה וכדי לספק הגנה מקסימלית לחיילים בשטח. הרובוט חזק מאד מבחינת יכולת עבירות, מהירות וכוח. על הרובוט מותקנת מצלמה ששולחת תמונות לחייל שבעמדת הפיקוח ואפשר להניח עליו גם רובה. הקשר בין יחידת הפיקוח לרכב נעשה ע"י שלט בלוטוס".

מנהל בית הספר, מנחם פנטלקה, מוסיף, שכל הפרויקט, משלב הרעיון ועד לשלב הביצוע, שכלל שילוב של חומרה ותוכנה, נעשה ע"י הילדים. "אחרי שראיתי את הפוטנציאל האדיר שיש לי פה, אני הולך להקים חברה שתעשה עבודה של קשר עם יזמים ותעשיינים, כדי להוציא לפועל את הרעיונות של הילדים".

תלמידי ש"י עגנון

(תלמידי ש"י עגנון עם רובוט השטח)

תלמידי חטיבת הביניים אורט לייבוביץ' קטפו את שני המקומות הראשונים בקטגוריית חטיבת הביניים. המטאטא החכם של שכבת ז' זיכה את המגישים שלו במקום הראשון. המטאטא החכם שכולל גם מצלמה ומסך, מאפשר לנקות במקומות חשוכים, יכול להתארך והוא מיועד לשימוש כל האנשים, אך במיוחד עבור אנשים מבוגרים או בעלי מוגבלויות, שקשה להם להתכופף והם יכולים להשתמש במצלמה ובמסך כדי לראות מה הם מנקים. 

תלמידי אורט ליבוביץ' זכו בפרס

                             תלמידי אורט ליבוביץ' זכו בפרס

שכבת ח' של בית הספר פיתחה מערכת של ג'ק מובנה ברכב אשר מרים אותו בצורה אוטומטית וחוסך את המאמץ האנושי הכרוך בשימוש בג'ק ידני במקרה של תקר בגלגל. ירון מיטלמן, תלמיד כיתה ח': "עידו, חבר אחר בקבוצה, ראה אדם מבוגר מנסה לתקן תקר בגלגל עם ג'ק, וחשב על הרעיון". הילדים נעזרו במוטי חדד, מנחה הפרויקט ומורה למדעים ומחשבים בבית הספר: "היה ילד שסיפר שבכל פעם שיש לאמא שלו פנצ'ר ברכב היא נכנסת ללחץ ומזעיקה את בעלה. הילד חשב, בואו נבנה משהו שיכול לעזור לאמא שלי, ויכול לעזור גם לאנשים עם מוגבלויות".