נתניה מקדמת תוכנית פדגוגית חדשנית – "נתניה מחר" – על פיה כל התלמידים יזכו ללמוד בשלושה ממדים רב תחומיים: ממד אקדמי, עתידי ורגשי-חברתי -ערכי. ראש העיר מרים פיירברג-איכר: "אנו משקיעים משאבים רבים בקידום הלמידה החדשנית בבתי הספר

פירסט

מימין: אתי דהן, ראש מינהל החינוך, מרים פיירברג איכר, ראש העיר ויורם כהן, מנכ"ל העירייה

התוכנית הבינלאומית First, שנועדה להכשיר ילדים לשפה טכנולוגית ולמיומנויות העתיד, תחל לפעול בנתניה בקרב תלמידי בתי הספר היסודי כבר במהלך חודש דצמבר. 
נתניה תהיה העיר הגדולה ביותר בארץ שתוביל את התוכנית בתחומה, שכן הפרויקט יקיף את כלל התלמידים בעיר מכיתות א-ד בכל בתי הספר היסודיים ובסך הכל כ – 15,000 תלמידים מ -54 בתי ספר יסודיים, כאשר בערים אחרות התוכנית מוצעת לתלמידים מצטיינים בלבד.
תוכנית פירסט פועלת בשיתוף הטכניון ומעודדת ילדים להיות מנהיגי מדע וטכנולוגיה באמצעות תוכנית רובוטיקה המבוססת על למידה מעשית.

התוכנית מעודדת ילדים לחשוב ולפעול כמו מדענים ומהנדסים ולהתמודד, מדי שנה, עם אתגר חדש הקשור למציאות היומיומית. האתגר עימו מתמודדים התלמידים כולל בנייה ותכנות דגם בשילוב מנוע מלבני לגו ייעודיות וחקר, תוך חשיבה יצירתית והצגת פתרון חדשני, בשילוב פיתוח כישורים חברתיים כגון עבודת צוות, מנהיגות, שיתוף פעולה ומעורבות בקהילה.

ראש העיר, מרים פיירברג-איכר: "אנו משקיעים משאבים רבים בקידום הלמידה החדשנית בבתי הספר, תוך בניית מנעד שלם של תחומים ונושאים, שמפתחים סקרנות בקרב התלמידים ובתוך כך - מביאים למיצוי יכולותיהם. תוכנית זו תהווה אבן דרך נוספת להשגת מצוינות בחינוך כי אצלנו השמים אינם הגבול".

אתי דהן, ראש מינהל חינוך וחברה בעירייה: "מחשבים, רובוטים, ננוטכנולוגיה, למידת מכונה ובינה מלאכותית הם לא עתיד רחוק כי אם מציאות. חובת מערכת החינוך כלפי תלמידיה להכשירם להבין במציאות הטכנולוגית. לא כולם יבחרו להיות מתכנתים ומהנדסי תוכנה, אך יחד עם זאת כל אדם מחויב היום להבנה בסיסית של שפת הטכנולוגיה.
אני מאמינה בתוכניות רב- תחומיות כמו התוכנית של פירסט המשלבת מתמטיקה, רובוטיקה, הנדסה ופתרון בעיות. בטוחה שתלמידים רבים ירצו להמשיך ולהתמקצע בתחומים אלו."