פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
"הגג" – בית הצעירים של נתניה  צעירי נתניה עולים ל"גג" "הגג" – בית הצעירים של נתניה

נדמה שאין ניגוד גדול יותר בין רחוב שטמפפר הממוסד והמקומט לבין רוח נעורים. אבל, למרבה ההפתעה, דווקא שם, פועל כבר למעלה משנה מקום חדש, שלא דומה לשום דבר אחר שאנחנו מכירים.

הכירו את 'הגג' – הבית החדש לתושבים צעירים בנתניה.

משהו חדש קורה בעיר בתקופה האחרונה, משהו, שהולך לשנות את העתיד של כולנו. חלקכם אולי נתקלתם במותג החדש 'הגג', והפעילות הענפה שלו בשנה האחרונה עבור תושביה הצעירים של העיר, ובכל זאת, למי שנתקל בשם בפעם הראשונה, או סתם היה רוצה לדעת עוד פרטים, נספר כי 'הגג', כשמו כן הוא, מקום שמתיימר לספק קורת גג לצעירים הנתנייתים, ולהקנות להם תחושה של בית, שתלווה אותם בכל שלב בחיים.

הנה רשימה חלקית של מגוון השירותים שיש ל'גג' להציע לדור הצעיר. השתחררתם מהצבא? אנשי הגג יעניקו לכם ייעוץ והכוונה מלאה, כדי שתוכלו להתחיל את החיים האזרחיים ברגל ימין. אם אתם סטודנטים ומאסתם בלמידה בבית או בספריית הקמפוס, תוכלו לבקר במרחבי הלמידה במתחם, וליהנות מגישה חופשית לאינטרנט ואפילו מכיבוד קל וקפה. התחתנתם במזל טוב? 'הגג' מציע לכם קורס הדרכה כלכלית לזוגות צעירים, ללא עלות. הילד הראשון שלכם בדרך? אתם מוזמנים להגיע לקורס הכנה ללידה שמתקיים במקום.

 

פעילות קהילתית - צעירי נתניה עולים ל"גג"

יריד משרות לסטודנטים| תמונה באדיבות "הגג"  

"רוצים ליצור קהילה תוססת שתתפתח ותגדל"

בית הצעירים שופץ והושק בסתיו 2013, כחלק משיתוף פעולה בין עיריית נתניה והעמותה לחינוך בלתי פורמלי, ובעקבות החלטתה של ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, לסמן את הקדנציה הנוכחית שלה בתפקיד, כקדנציה של הצעירים. את המקום מפעיל צוות של 15 עובדים תוססים ומחויבי מטרה. חי עטיה, 29, בעל תואר שני במדיניות ציבורית, יזם חברתי וממקימי 'הגג', הוא מנהל פרויקט הצעירים במקום.

"אנחנו רוצים ליצור קהילה תוססת של חבר'ה שגאים בעיר שלהם, מקום שנותן להם אפשרויות להתפתח ולגדול במקום בו הם נמצאים". מתאר חי. "לפני שהתחלנו את הפרויקט היה חשש שלא יהיה שיתוף פעולה מצד הצעירים המקומיים, אבל המון נתנייתים משתמשים בשירותים שיש למקום להציע, ואנחנו שמחים לשרת אותם", הוא מוסיף.

איך אתה הגעת לפרויקט?

"אנחנו פועלים בנתניה כבר חמש שנים, התחלנו כפרויקט קטן של 'ג'וינט ישראל'. לפני שנתיים וחצי ראש העיר הרימה את הכפפה והפרויקט תפס תאוצה והרחיב את מימדיו".

קפסולה צעירה

מיזם חדש שהושק במקום לפני למעלה משנה הוא 'הקפסולה', מתחם ליזמים צעירים, השואב השראה מעולם ה'האבים' של קהיליית הסטארט אפ הישראלית, בדומה לחללים דומים הקיימים בערים תל אביב ורעננה. ה'קפסולה' היא מרחב עבודה משותף לאנשים ורעיונות, הכוללת, בין היתר, מרחב עבודה פרטי, חדר פגישות, חדר ישיבות ומטבח מאובזר.

"'הקפסולה' היא חלל עבודה לפרילנסרים צעירים שנמצאים בתחילת הדרך ורוצים לעבוד בסביבת עבודה דינאמית וצעירה ולהתחיל להריץ את העסק שלהם", מוסיף חי. "הרעיון הוא למשוך לפה גם צעירים איכותיים, לאו דווקא מקומיים, מתחומי תוכן שונים, במטרה שהם יישארו בעיר גם אחרי שיתחילו להצליח".

 

פעילות קהילתית - צעירי נתניה עולים ל"גג"

"הקפסולה"| תמונה באדיבות "הגג"  

ואיך מושכים דווקא לנתניה יזמי הייטק שאינם תושבי העיר?

"אנחנו מציעים ליזמים צעירים מסלולים שונים לעבודה בעלות סמלית, עכשיו יצאנו במבצע של מנוי חודשי ללא הגבלה בעלות של 200 שקלים בלבד לחודש".

"החבר'ה שלנו מחויבים לעיר ולייצוג שלה"

אחד הפרויקטים שצוות הגג הכי גאה בהם היא תוכנית המנהיגות, במסגרתה עוברת קבוצה ייחודית הכשרה של ארבעה חודשים בניהול פרויקטים, יזמות חברתית ועסקית, ועוד. "אנחנו מחפשים צעירים שרוצים לקחת חלק בעיצוב פניה העתידיים של העיר. אחד הפרויקטים המרכזיים שאחת הקבוצות עובדת עליו בתקופה האחרונה הוא חידוש פניו של שוק נתניה, שעתיד להפוך לשוק חברתי ותרבותי תוסס, בדומה לשווקים אחרים בארץ ובעולם, עם ברים, מסעדות והופעות חיות".

לצד פרויקטים מקומיים, עומלים המנהיגים המקומיים גם על חיזוק הקשר עם יהדות התפוצות. "החבר'ה שלנו מחויבים לעיר ולייצוג שלה", מוסיף חי. "אנחנו מחזקים את הקשר בין הקהילה המקומית ליהדות התפוצות, במטרה ליצור פרויקטים גלובאליים. לא מזמן חזרה קבוצה שלנו מביקור בסינסינטי, ואילו אנחנו אירחנו קבוצה משם והצגנו בפניהם את העיר ואת הפרויקטים שאנחנו מקדמים כאן".