פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
מאור דאיה מאור דאיה בראיון על פעילות חברתית ומה שמסביב מאור דאיה

הוא אחד הפעילים החברתיים המוכרים ביותר בעיר, בראיון לנתניה נט הוא מדבר על מה הביא אותו לזה ואיפה עובר הגבול

חיי היום יום של כולנו, היו נראים אחרת, לולא אותו קומץ אנשים שפועלים מתוך תחושת שליחות ורצון לשנות. ללא תמורה, ללא פרסום ועל חשבון זמנם הפרטי שלעיתים קרובות מגיע במקום זמן איכות עם משפחתם.

נתניה נט יוצאת בסדרת כתבות על אותם פעילים חברתיים ומנסה להבין מה מניע אותם ולהכיר אותם טוב יותר.

מאור דאיה, תושב קרית השרון בן 47 גרוש ואב לשלושה ילדים גדולים מצא את עצמו פעיל חברתית בעקבות דברים שהפריעו לו ולבני ביתו אי שם לפני עשר שנים. עכשיו הוא מדבר על מאבקים שהוא גאה בהם יותר, כאלה שפחות וגם על שיימינג וסיפוק

איך ומתי התחלת בפעילות החברתית? מה גרם לך להיכנס לזה?

מאז ומתמיד הייתי אדם שאכפת לו ממה שקורה סביבו, הגעתי לשכונה אחרי שנים בישוב קדימה, לפני שעברנו לקריית השרון בחנתי את השטח ועשיתי סקר שוק שהוביל אותי לגור שם. אחד הדברים הראשונים שבלטו לי כחיסרון היו המחסור בתחנה ציבורית ומחסור בהצללה בתחנות הציבוריות וזה בעצם היה המאבק הראשון שלי שסימן את תחילת הדרך שלי כפעיל חברתי בעיר

יש מאבק שניהלת במהלך השנים בו אתה גאה במיוחד? או להיפך מאבק כזה שהיית מעדיף לשכוח?

אין מאבק שהייתי רוצה לשכוח כי אני גם לא אדם כזה ששוכח, אני עיקש והולך עם האמת שלי והדרך שלי עד הסוף גם אם התוצאה לא מה שציפיתי. אני לא מתייאש באמצע. מאבק שאני גאה בו במיוחד, יש כזה- המאבק על מחירי הקייטנות שהתחיל בשכונה וסחף אחריו גם תושבים מרחבי העיר ואמנם באותו רגע לא ראינו תוצאות אבל הן ללא ספק הגיעו בהמשך והיום כבר מחירי הקייטנות שפויים הרבה יותר

יש מאבק שלך כפעיל חברתי שלא צלח?

המאבק שלנו על מועדון הנוער בשבת, כרגע לא ממש פתיר אבל כפי שציינתי קודם אני יחד עם שאר אנשי הועד בשכונה לא מתייאשים ומוותרים כך שזה רק עניין של זמן עד שנגיע להסדר שיאפשר את פתיחת המועדון בשישי בערב ובשבת. מדובר על מאות בני נוער שיהנו מהמקום שיהווה עבורם עניין ויחליף את השיטוט ברחובות.

כפעיל חברתי סביר להניח שלא הכל ורוד, איך מתייחסים לפעילות שלך הגורמים הרשמיים בעיר? בגדול אנחנו נהנים משיתוף פעולה מלא עם הרשויות בעיר, המועצה העירייה המשטרה וכו' לא אשקר ואומר שיש גם כאלה שסימנו אותי ולא בכוונה רעה לעיתים זו גם קנאה אבל הכל בסדר. אני מתרכז במה שחשוב באמת ומאמין שלכולנו אינטרס משותף והוא שביעות רצון התושבים וקידום העיר נתניה כמה שיותר.

אנחנו חיים בעידן של שיימינג ורשתות חברתיות, יצא לך להיתקל בהכפשות ותגובות שליליות?

כל הזמן יש את אלה שמפרגנים ויש את אלה שמוצאים מה לא בסדר, מה לא נעשה לא נכון ועל מה אפשר להתלונן. כמו שאמרת אנחנו חיים בעולם כזה היום והחסינות הטובה ביותר היא לקחת בפרופורציה נכונה ולא באופן אישי את מה שנכתב.

איך משתלבת הפעילות החברתית עם עבודה? 

אני עובד באוניברסיטת תל אביב כבר למעלה משני עשורים ואת הפעילות החברתית שלי אני עושה במקביל. זה לא תמיד פשוט ומתחבר וזה דורש ממני לא מעט זמן, הימים שלי מאוד ארוכים אבל בסופו של דבר הסיפוק שזה נותן שווה את ההשקעה.

איך אתה מחליט על איזה נושא להילחם?

התשובה פשוטה אני נלחם על דברים שמפריעים לי ולסביבה הקרובה שלי, שזה אומר במילים אחרות קריית השרון. אני לא יכול לקחת חלק בכל מאבק שקם פה בעיר וגם לא בכל מאבק שקם פה בשכונה כי לי חיים ואני לא יכול גם אם הייתי רוצה. המטרה שלי היא לעשות כמה שיותר טוב לתושבי השכונה של בכלל והסביבה שלי בפרט. אני לא פועל מתוך אינטרס ובניגוד למה שאנשים מסוים חושבים אין לי כל כוונה לפזול לזירה הפוליטית אני עושה את מה שאני עושה רק כי אכפת לי.