בשבועות האחרונים התחיל החורף לתת אותותיו. הגשמים שיורדים הללו מותירים אחריהם כבישים רטובים וחלקים, לעתים מתכסות הדרכים בשכבה חלקה במיוחד של בוץ וכך נשאר הכביש למשך מספר ימים. מצב זה מגביר את הסיכון לתאונות דרכים בשל החלקת הרכבים באופן משמעותי ובכך לסכן את הנוסעים

חורף בנתניה

בנתניה נפגעו בעשור האחרון (2008-2017), בתאונות דרכים בכבישים בוציים או רטובים 198 בני אדם, שלושה מתוכם נהרגו ועשרה נפצעו באורח קשה.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בכביש רטוב יש לנהוג באופן שונה, הנהגים נדרשים להוריד את הרגל מדוושת הגז ולהיות ערניים לתנאי הדרך המשתנים. עכשיו, רגע לפני שהחורף מתגבר, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים והרשויות המקומיות חייבים לוודא כי התשתית הכבישים היא כזו שלא תסכן את הנהגים ולא יצטברו בה בוץ או עפר. ולכן יש לפתוח את תעלות הניקוז ולהשתמש בצבע שאינו גורם לרוכבי האופנועים להחליק. בנוסף יש לנקות את הכבישים מלכלוך שעשוי להיהפך לבוץ עם בוא הגשם. התיקונים הבסיסיים הללו יכולים לצמצם את מספר הנפגעים והתאונות באופן משמעותי ולהציל חיי אדם".

אחת הדרכים להקטין את הסיכון להחלקה היא באמצעות שימוש באספלט מחורץ, שהפך כבר לסטנדרט בהולנד למשל ומאפשר למי הגשמים להתנקז מהר יותר מאשר בכביש רגיל ועל ידי כך מקטין את סכנת ההחלקה ואף גורם לסימונים בכביש להיראות ברורים יותר גם כשגשום.
בכדי להקטין את הסיכוי לתאונה בכבישים רטובים, על הנהג להוריד את מהירות הנסיעה ולהתאימה לתנאי הדרך. כאשר הכביש רטוב או בוצי יש לשמור על מרחק גדול יותר מהרכב שמלפנים כיוון שבלימה פתאומית וגסה עלולה לגרום לנעילת הגלגלים ולהחלקה מסוכנת.
בנוסף יש לשים להקפיד לנסוע לאט יותר ובהילוך נמוך לפני כניסה לשלוליות כיוון שמתחת לשלולית עשויים להיות בורות בלתי צפויים.