פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
חד פעמי לא בחוף שלי חוף פולג - חד פעמי לא בחוף שלי חד פעמי לא בחוף שלי

עיריית נתניה החלה בפיילוט לצמצום צריכת כלים חד-פעמיים בחוף פולג וקוראת לציבור להפחית בשימושם. חברת המועצה הממונה על החופים טלי מולנר "מברכת על המהלך והיוזמה"

עיריית נתניה הצטרפה למשרד להגנת הסביבה, אקואושן ולרשויות מקומיות נוספות במהלך לצמצום והפחתת השימוש בפלסטיק וכלים חד פעמיים בחופי הרחצה. בתוך כך, הוחלט לקדם פיילוט לצמצום הכלים החד-פעמיים בחוף פולג כבר בעונת הרחצה הנוכחית.

השבוע נתלו שלטי הסברה בנושא הפלסטיק ב-4 חופי רחצה (פולג, ארגמן, סירונית-הרצל ועונות)
במסעדת "במבו וילג'" שבחוף פולג החלו במעבר לכלים רב פעמיים, החלפת שקיות הניילון לנייר, גם את הקשיות מחלקים רק אם מבקשים. כמו כן, מתנדבות "נתנים" יגיעו להסברה בחופים בקרב המתרחצים.
בהמשך, תינתן הנחה למבקרים שיגיעו עם כוס רב פעמית לבירה, שתייה קלה או שייקים.

חברת המועצה הממונה על החופים טלי מולנר "מברכת על המהלך והיוזמה שמשותפת לאיכות הסביבה ולמינהל חופים. 90 אחוז מהפסולת בחוף נגרמת מפלסטיק חד פעמי שאינו מתכלה וחלקו הגדול נישאר בחוף ומגיע לים. יש פגיעה קשה בסביבה הימית והפלסטיק פוגע קשה בבעלי החיים. מדובר ביוזמה שתלויה בשיתוף פעולה של הציבור ואני קוראת לכולם לצמצם משמעותית עד לביטול לגמרי של ההגעה לים עם חד פעמי, יש תחליפים יש פתרונות, עיזרו לנו לשמור על הים והחופים היפים של כולנו"

במטרה להעלות את המודעות בקרב התושבים והמתרחצים ולגייס מתנדבים חדשים, תתקיים ביום שני, 22/7/19, בשעה 19:30 במסעדת "במבו וילג'" הקרנת הסרט קשיות והרצאה בנושא פסולת ימית ע"י ד"ר גליה פסטרנק.
מאגף איכות הסביבה נמסר "ע"פ ההערכה, מדינת ישראל מובילה בצריכת פלסטיק ומייצרת כמיליון טון פסולת פלסטיק – כ-110 ק"ג לאדם. שאריות הפלסטיק בחופים נסחפים לים וגורמים לפציעות, זיהום, מוות וחנק של בעלי חיים, המיקרו פלסטיק פוגע בבריאותנו, ופסולת המושלכת בחוף ובים מהווה סכנה אסטית ובריאותית, ולכן אנו רואים חשיבות רבה לקידום היוזמה, בתקווה שתורחב גם לחופי הרחצה הנוספים, ונזכה לשיתוף פעולה מצד המתרחצים והמבקרים בחופי הים".