פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
צילום: עמותת אור ירוק  כמה דוחות חילקה המשטרה בנתניה לנהגים שיכורים? צילום: עמותת אור ירוק

מנתוני משטרת ישראל עולה כי נתניה היא העיר התשיעית בכמות הדוחות שחולקו לנוהגים תחת השפעת אלכוהול או סמים

פעילות קהילתית - כמה דוחות חילקה המשטרה בנתניה לנהגים שיכורים?

צילום: עמותת אור ירוק 

בנתניה רשמה המשטרה 96 דוחות לנהגים שהיו בהשפעת אלכוהול או סמים בשנת 2018. מדובר בעליה של 134% בכמות הדוחות שחולקו בהשוואה לשנת 2017 שבמהלכה רשמו השוטרים 41 דוחות אלכוהול/סמים לנהגים בעיר. 

פילוח הנתונים על פי ערים חושף כי תל אביב-יפו נימצאת במקום הראשון במספר הדוחות שניתנו בשנת 2018 לנהגים שנתפסו נוהגים תחת השפעת אלכוהול/סמים עם 1,304 דוחות. במקום השני נמצאת חיפה עם 826 דוחות לנהגים שיכורים בשנת 2018. נתניה כאמור במקום התשיעי עם 96 דוחות.
ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "נהיגה בשכרות היא אחת מעבירות התנועה הקשות והחמורות שיש ומעבר לכך מדובר גם במעשה אנטי מוסרי ואנטי חברתי. אדם בוחר לשתות אלכוהול ולעלות על ההגה ובכך לסכן לא רק את עצמו אלא את החיים של כולנו. המשטרה חייבת להכריז מלחמת חורמה על הנהגים השיכורים ולהגביר את בדיקות השכרות לנהגים לא רק בסופי שבוע אלא בכל ימות השבוע, לא רק בסביבת אזורי בילוי אלא במקומות נוספים ברחבי העיר וזאת במטרה ליצור אווירה הרתעתית שתגרום לנהג להבין כי אם הוא שותה אלכוהול ובוחר לעלות על ההגה הסיכוי שייתפס הוא גבוה. המטרה היא למנוע מאותם נהגים שיכורים מלעלות על ההגה ולסכן את החיים של כולנו, לכן יש להוסיף עוד ניידות ועוד שוטרים כדי לייצר אווירה מונעת תאונות דרכים".