פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
צילום: עמותת אור ירוק  כמה נשים היו מעורבות בתאונות דרכים בנתניה? צילום: עמותת אור ירוק

לרגל יום האשה: כמה נשים היו מעורבות בתאונות דרכים בנתניה בשנה החולפת? עם מי מרגישים הנוסעים בטוחים יותר ברכב? מה מרגיז בנהיגת המין השני?

צילום: עמותת אור ירוק 

סקר שערכה עמותת אור ירוק באמצעות מכון המחקר "מאגר מוחות" ונועד לבחון מה עמדות ותפיסות הציבור כלפי נהיגת נשים לעומת נהיגת גברים, חושף כי למרות מעורבותן הנמוכה של נשים בתאונות דרכים בהשוואה לגברים, דווקא יותר אנשים מרגישים בטוח לנסוע עם גבר.

בנתניה בשנת 2019 אירעו 96 תאונות דרכים במעורבות נהגת אישה ו-265 תאונות דרכים במעורבות של נהג גבר. מספר הנשים שנפגעו בתאונות דרכים בעיר ב-2019 עומד על 175 נשים (נוסעות ונהגות). בעשור האחרון (2010-2019) היו מעורבות 1,332 נהגות בתאונות בנתניה לעומת 3,012 גברים.

עם זאת עולה מהסקר כי שליש מהנשאלים מרגישים בטוח יותר לנסוע עם גבר שנוהג ורק 7% מרגישים בטוח יותר לנסוע עם אישה שנוהגת. 
כשנשאלו גברים עם מי הם מרגישים בטוחים יותר לנסוע, עולה כי כמחצית מהגברים מרגישים בטוחים יותר כאשר גבר נוהג, לעומת כרבע מהנשים בלבד.
כשנשאלו מי לדעתם נהג טוב יותר, 41% טענו כי גבר נהג טוב יותר, 17% טענו כי אישה נוהגת טוב יותר ו-42% טענו כי אין הבדל.
נשים לא אוהבות שגברים נוהגים מהר, גברים לא סובלים שאישה נוהגת לאט
כשנשאלו מה הכי מרגיז אותך בנהיגת של המין השני, מחצית מהנשים טענו כי הן לא אוהבות שגברים נוהגים מהר מדי, 10% טענו כי הן לא אהבות שגברים נוהגים בנתיב השמאלי שלא לצורך, 4% טענו כי נהיגה איטית של גברים מרגיזה אותם, 2% לא אוהבות את אופן ומשך החניה.

שליש מהגברים מתרגזים שנשים נוהגות לאט מדי, 18% מתרגזים שנשים נוסעות בנתיב השמאלי שלא לצורך, 10% לא אוהבים את משך ואופן החניה.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הנתונים מראים כי נשים נוהגות באופן בטוח יותר, מעורבות פחות בתאונות דרכים וגם נוטלות פחות סיכונים במהלך הנהיגה. לאור זאת מדינת ישראל צריכה לעודד יותר ויותר נשים לעסוק במקצועות הנהיגה בעיקר בתחבורה הציבורית הסובלת ממחסור של אלפי נהגים. עידוד נשים לנהוג באוטובוסים ובמוניות יביא להעסקה של נשים רבות, יצמצם את פערי השכר בין גברים ונשים וגם יגרום לירידה בתאונות הדרכים".