פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
תמונה: עיריית נתניה  הנוער בסיכון עולה על דרך המלך ארכיון | תמונה: עיריית נתניה 

תכנית "דרך המלך" נועדה לסייע לנערים בסיכון שביצעו עבירות והגיעו לשירותי המבחן. מליווי צמוד של מנטורים בהתנדבות, עבור בסדנת הכנה לעולם העבודה ועד הכשרות מקצועיות. רכזת התכנית בנתניה, זיוה שפי: "אני קוראת לכל מי שיכול ורוצה לקחת חלק בפרויקט המדהים הזה. שני הצדדים נתרמים והנתינה ממלאת לא פחות מהקבלה" 

אילוסטרציה | צילום: נתניה נט 

מיזם חשוב למען נוער בסיכון: תכנית "דרך המלך", שמטרתה לסייע לבני נוער שהגיעו לשירותי המבחן של משרד הרווחה לשוב למוטב, בדגש על ההיבט התעסוקתי. בנתניה נמנים כיום עם התכנית 17 נערים, שצפויים לעלות בחזרה על דרך המלך תוך בחינה מעמיקה של רצונותיהם ושאיפותיהם לגבי שאלה פשוטה לכאורה, אך מהותית מאין כמוה: "מה ירצו לעשות כשיהיו גדולים?".

מרכיבי התכנית כוללים התאמת מנטור לכל נער – אדם בוגר ומנוסה שלוקח על עצמו ללוות את הנער בהתנדבות למשך שנה. במסגרת זו נפגשים השניים פעם בשבוע למשך שעתיים, כאשר המבוגר מהווה עבור הנער מודל ודוגמה אישית ומכוון אותו לדרך הישר. בנוסף, עוברים הנערים סדנת הכנה לעולם העבודה, במסגרתה הם רוכשים כלים רלוונטיים דוגמת הכנה לראיונות עבודה, כתיבת קורות חיים, ניהול זמנים והגברת המוטיבציה. לצד אלה, זוכים הנערים לעבור הכשרה מקצועית בדמות קורסי הסמכה מגוונים – מבניית אתרים ועד תיקון טלפונים, כאשר בסיום ההכשרה הם מקבלים תעודה ויכולים להשתלב בשוק העבודה.

"מדובר בחבורה מופלאה של נערים, שעשו טעות כזו או אחרת, אבל יש להם מוטיבציה ורצון להתקדם בחיים. הם רק זקוקים למעט עזרה והכוונה", אומרת רכזת תכנית "דרך המלך" בנתניה, זיוה שפי, סגן אלוף במילואים שתורמת מניסיונה רב השנים לאותם נערים גם בכל הנוגע להכנה לגיוסם לצה"ל, זאת לאחר שסיימו את ההליכים המשפטיים שלהם.

תכנית "דרך המלך" הינה בפריסה ארצית  ומופעלת על ידי חברתEduSystems , הפעילה למעלה מ- 20 שנה ומתמחה בחדשנות בניהול ותפעול פרויקטים רב תחומיים ורחבי היקף במגזר הציבורי הכוללים: אפיון, פיתוח, תפעול ובקרה בתחומים רחבים הכוללים בין היתר את תחומי החינוך, ההדרכה, הקהילה והתרבות. בנתניה החלה התכנית באוקטובר האחרון. המפגשים עם הנערים נערכים בבית חב"ד לנוער בעיר, ובימים אלה תרה זיוה אחר מנטורים נוספים לנערים, כאשר היא עמלה על התאמה מדויקת ככל האפשר בין המנטור לצרכיו הספציפיים של אותו נער.        

"יש קשר מיוחד שנרקם בין המנטורים לנערים. שני הצדדים נתרמים ותתפלא, אני אפילו לא יודעת לומר מי נתרם יותר, כי הנתינה ממלאת לא פחות מהקבלה", מסכמת שפי. "אני קוראת לכל מי שיכול ורוצה לקחת חלק בפרויקט המדהים הזה, כדי לעזור לנערים הללו בתהליך צמיחה אישי, שבסופו יהפכו לאזרחים טובים יותר".