פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
עמוס פריימן יוצרים עם מוגבלויות מנתניה "מוסיפים על האור" עמוס פריימן

שבעה מתוך יוצרים שמשיקים אנתולוגיה הכוללת סיפורים ושירים של יוצרים עם מוגבלות הינם תושבי נתניה. האירוע שיתקיים בסוף יולי יסכם שנת עבודה של עשרות מתנדבים.

תוכלו להכיר את היוצרים ויצירתם בכל שבוע, יוצר אחר יוצרת. פותח את "הסדרה" עמוס פריימן 

עמוס פריימן 

בסוף חודש יולי תתקיים במתנ"ס בקרית השרון השקה של האסופה (אנתולוגיה) "מוסיפים על האור אוסף של סיפורים ושירים של יוצרים עם מוגבלות מכל הארץ. האירוע יסכם שנת עבודה התנדבותית של עשרות מתנדבים ובראשם יוזמת המיזם, אסתר דגן קניאל מנתניה.

שבעה מבין היוצרים והיוצרות הינם תושבי העיר. תוכלו להכיר את היוצרים ויצירתם בכל שבוע, יוצר אחר יוצרת. עקבו אחרינו, זה יהיה מעניין. פותח את "הסדרה" עמוס פריימן.

עמוס פריימן

עמוס נולד בחיפה לפני כ-73 שנים והינו מראשוני הדיירים ב"כפר עידוד", דיור מוגן המיועד לאנשים עם מוגבלות, הממוקם בלבה של נתניה. עמוס מדבר על הכפר בחום ושמח לגור בו. לדבריו הוא אהוב על דיירי המקום ובמיוחד על הדיירות שבו. הוא בעל חוש הומור דק, עיניו טובות ונוכחותו רוגעת ומרגיעה אחרים. חשתי זאת בעצמי.

את השיר מ"רגע לרגע" כתב עמוס לפני שנים. הוא לא זוכר אם השיר מדבר על קשר עם אישה שהיה לו ונגמר אך הוא מדגיש שזה אחד השירים שהוא אוהב. "קיימת התפתחות בשיר" הוא אומר "אני אוהב איך שהמילים מתחרזות ואת הזרימה הקיימת מההתחלה עד הסוף", ומסביר שהוא לא יודע בדיוק איך הוא כותב והאם מתכנן מראש וחושב על המילים והדימויים. "רציתי לכתוב משהו וכתבתי ויצא לי כזה שיר".
כשקראתי את שלושת השירים שכתב עמוס ופורסמו באסופה אהבתי במיוחד שיר זה. התרגשתי מתיאור גורמי הטבע הגדולים ועד לרשרוש העלים, מהדימויים והמטאפורות, מהרוגע ומהאהבה האין סופית.

מֵרֶגַע לְרֶגַע / עמוס פריימן

מֵרֶגַע לְרֶגַע צְלוּלִים הַשָּׁמַיִם יוֹתֵר.
מַנְעִים צִלְצוּלוֹ שֶׁל שָׁעוֹן מְעוֹרֵר,
וְקָפֶה בְּחָלָב מְשַׁכֵּר.

מֵרֶגַע לְרֶגַע מוֹרִיק הֶחָרוּב בֶּחָצֵר,
וְרִשְׁרוּשׁ הֶעָלִים מִתְגַּבֵּר.

מֵרֶגַע לְרֶגַע קוֹלְטוֹת הָאָזְנַיִם יוֹתֵר,
קוֹל אִוְשַׁת הַגַּלִּים מִן הַיָּם חוֹזֵר.
הָעֶרֶב אוֹרֵב כְּנָמֵר.
הַשֶּׁקֶט הוֹלֵךְ וְגוֹבֵר.

מֵרֶגַע לְרֶגַע שְׁחֹרוֹת הָעֵינַיִם יוֹתֵר.
יָרֵחַ מְאֹהָב עָגֹל וְחִוֵּר
אֶת רִיסַיִךְ בְּכֶסֶף שׁוֹזֵר.
מֵרֶגַע לְרֶגַע נִצְנוּץ גַּחְלִילִית מְסַנְוֵר.
אֲנִי אוֹהֵב אוֹתָךְ יוֹתֵר.
אוֹהֵב אוֹתָךְ יוֹתֵר מֵרֶגַע לְרֶגַע.