פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
מפנים את הזרקור מפנים את הזרקור – בני הדור השני במרכז מפנים את הזרקור

כ-10 משתתפים, בני דור שני לשואה, הגיעו לסדנת כתיבה אינטואיטיבית - תרפיה בכתיבה לבני בדור השני שחיים בצל הטראומות של ההורים

סדנת כתיבה לבני הדור השני לניצולי שואה 

את הסדנא הנחתה צ'לה בנייה, פסיכולוגית וסופרת, מחברת הספר "נעליים - אחד עשר סיפורים ארגנטינאיים", המתאר בסיפורים קצרים את החוויה האישית הלא פשוטה שלה, כדור שני בעצמה

הסדנא התקיימה אתמול (שני) בנתניה.
"בני הדור השני לשואה מרגישים פעמים רבות שתפקידם בסיפור הוא להיות נר זיכרון להורים", מספרת ענת, מנהלת סניף עמותת "עמך" בנתניה. "אנחנו בעמותת "עמך" מהווים בית ומספקים תמיכה נפשית לא רק לניצולי השואה, אלא גם לבני הדור השני".
החוויה של בני הדור השני לשואה נדחקת פעמים רבות, שלא בכוונה, לשוליים. עם זאת, מדובר בחוויה קשה, של מי שגדלו בצל הורים שסובלים מטראומות קשות וסיוטים, מה שהפך את האווירה בבית ללא פשוטה בכלל. שיתוף פעולה ייחודי בין הסניף של עמותת "עמך" בנתניה לבין הפסיכולוגית והסופרת צ'לה בנייה מפגיש את בני הדור השני עם צ'לה, לסדנת כתיבה אינטואיטיבית.
צ'לה בנייה, דור שני בעצמה, פסיכולוגית קלינית, מרצה באוניברסיטת תל אביב ומחברת הספר "נעליים – אחד עשר סיפורים ארגנטינאיים" העוסק בחוויותיה שלה כדור שני, תגיע מחר לסניף "עמך" בנתניה להעביר סדנת כתיבה אינטואיטיבית לבני הדור השני. "המטרה שלי היא לא רק לזכור ולא לשכוח, אלא גם ללמוד כיצד צומחים מתוך הכאב", מספרת צ'לה.
החיבור בין צ'לה לבין "עמך" נולד ביום השואה האחרון. לאחר שהשתתפה במפגש זום שהתקיים לחברי הסניף, בו הקריאה להם פרקים מתוך ספרה המתאר את החוויה שלה כדור שני, ביקשו ממנה חברי המועדון להגיע פעם נוספת, והפעם ללמד גם אותם תרפיה בכתיבה. במסגרת הסדנה לכתיבה אינטואיטיבית יעברו בני הדור השני מדיטציה, ולאחריה יתבקשו לכתוב בצורה אסוציאטיבית, ללא צנזורה פנימית. "המהדרין אומרים גם בלי להרים את העט בכלל, אבל אני לא כזאת קשוחה", מוסיפה צ'לה בחיוך. את הסדנה תעביר צ'לה יחד עם ליאורה כסיף וייסברג, עו"ס קלינית ופסיכותרפיסטית ב"עמך".