פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
אלפי תלמידים בפעילות למען רכיבה והליכה בטוחה | צילום: רן אליהו אלפי תלמידים בפעילות למען רכיבה והליכה בטוחה אלפי תלמידים בפעילות למען רכיבה והליכה בטוחה | צילום: רן אליהו

אלפי תלמידים משתתפים השנה במיזם שנועד להעלות את המודעות לאורח חיים בריא, פעיל ובטוח, בדגש על זהירות בדרכים ומניעת תאונות. היעד – צמצום מסpr הנפגעים בתאונת אופניים ורגל

שבוע השיא בנושא נפתח ביום ראשון השבוע ויסתיים ביום שישי (מחר).

אלפי תלמידים מ – 25 בתי ספר בנתניה משתתפים השנה במיזם שנועד להעלות את המודעות לאורח חיים בריא, פעיל ובטוח, בדגש על זהירות בדרכים ומניעת תאונות. מדובר במיזם החינוכי – מדריכים בדרכים - שיתפרש על פני שנת הלימודים.

מטרות השבוע הינן העלאת מודעות לאורח חיים בריא ופעיל ובתוך כך, פיתוח מנהיגות והעצמת ילדים לזהירות בדרכים, כאשר היעד הינו צמצום מספר הנפגעים בתאונות אופניים ורגל. 

במסגרת שבוע השיא – משתתפים התלמידים במגוון פעילויות ובהן: הדרכות מעשיות על אופניים, אוטובוס מהלך, ד"ר אופניים, חתימות על אמנה בית ספרית בנושא אורח חיים בריא, צעדות בית ספריות, הכנת מפות ובהם מסלולים בטוחים לרכיבה והליכה, משחקי חצר בנושא רכיבה בטוחה, הפסקות פעילות בהפעלת מורות לחינוך גופני, הרצאות אורח ועוד.
הפרוייקט יוצא אל הפועל ע"י מינהל החינוך העירוני, בשיתוף המטה לבטיחות בדרכים בראשותו של מ"מ ראש העיר, אינג'. אלי דלל וכן מחלקת המתנדבים של עירית נתניה ועמותת "ארגון בדרכים".

אינג.' אלי דלל, מ"מ ראש העיר ומיוזמי שבוע השיא: "אנו מייחסים חשיבות רבה לקידום אורח חיים בריא בקרב תושבי העיר בכלל ובקרב תלמידי נתניה בפרט ואנו עושים כל מאמץ כדי לפתח תשתית תחבורתית מתאימה לרוכבי אופניים וכמובן לכל נושא ההסברה והעמקת המודעות לערך המוסף המתלווה לרכיבה על אופניים ולהליכה ברגל, אשר תורמים לבריאות ומגבירים את איכות החיים."

אייל הרשטיק, מייסד עמותת מדריכים בדרכים: " אנו בארגון שמחים מאד על כך שמצאנו שותפים מעולים לקידום הנושא בנתניה. מבין 35 רשויות שאנו פועלים בהם בארץ , נתניה היא הרשות עם הפעילות הגדולה ביותר שלנו. אנו בטוחים כי ילדי ותושבי נתניה ייהנו ויקבלו ערכים חיוביים רבים מהפעילות ומקווים כי לחלקם זה יהפוך לדרך חיים יומיומית."
יש לציין כי מניתוח ממצאים שנאספו בנושא עולה כי בעקבות התוכנית ניכר שיפור משמעותי ומובהק בידע בנושא בטיחות ואורח חיים בריא."