פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית

עירייה נתניה חנכה את מרכז היל"ה המחודש. ראש העיר מרים פיירברג איכר "כל נער או נערה שמצליחים לסיים 12 שנות לימוד, אנחנו רואים בזה הישג"

צילום: רן אליהו 

במעמד ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, חבר המועצה, הממונה על קידום נוער, ים מאיר קרן, מנכ"ל העירייה, יורם כהן, ראש מינהל החינוך, טובה דולב, ראש מינהל התפעול, ליזי אורון, מנהל אגף קידום נוער וביקור סדיר, איתן בר לב, עובדי האגף והורים – חנכה העירייה את מרכז היל"ה המחודש, אחד מתוך שלושה מרכזים שפועלים בעיר לטובת המגזרים השונים.

ראש העיר הודתה בטכס לעוסקים במלאכת הקודש, שמפגינים מחוייבות ומסירות לנושא וציינה כי מעבר לאחוזי הבגרות הגבוהים בהם העיר מתגאה, הערך החשוב ביותר הוא ערך החינוך ובמקביל יש להתגאות במימדי ההנשרה בנתניה השואפים לאפס. "מבחינתנו כל נער או נערה שמצליחים לסיים 12 שנות לימוד, אנחנו רואים בזה הישג".

חבר המועצה, ים מאיר קרן, הודה בראשית דבריו לקב "ה וציין כי כבר במפגש ההיכרות הראשונית שלו עם ראש העיר, היא נתנה לו הבטחה לגבי שדרוג מרכז היל"ה וקיימה.
"יש לי שאיפה שכל מועדוני בני הנוער בעיר יהיו משופצים וייראו כפי שמרכז זה נראה."

ראש מינהל החינוך, טובה דולב הדגישה בדבריה את החשיבות במתן מענים לנוער הנמצא בקצה הרצף, אשר לעיתים מתקשה להתמודד במסגרות הפורמליות ודווקא כאן במסגרת תוכנית היל"ה, הוא זוכה לבית חם, אוהב וקדוב לצרכים ובאופן לא מפתיע אותם נערים ונערות מצליחים להוציא תעודת בגרות ולהתגייס לצה"ל.
"מבחינתי החשוב ביותר שתלמיד יסיים לפחות 12 שנות לימוד גם אם יתקשה לגשת לכל בחינות הבגרות. "

מרכז היל"ה

מרכז היל"ה הינו חלק מאגף קידום נוער וביקור סדיר החדש שהוקם השנה במינהל החינוך והוא פועל בראשותו של איתן ברלב, לשעבר מנהל תיכון לנוער בסיכון בעיר בת-ים.
האגף כולל את הביקור הסדיר, רשת של 4 מועדונים, עבודה בתוך בתי ספר וכמובן את מרכזי היל"ה. המטרה של האגף להיות למען בני הנוער בכל מקום ובכל שעה. מכיכר העצמאות, דרך מועדונים בשכונות השונות, נוער משוטט ונוער לומד שמתקשה להתנהל במסגרות החינוך הפורמליות. לנוער זה מוצעות אלטרנטיבות כמו עבודה, חיזוק לימודי ופעילות פנאי איכותית.

תןכנית הי"לה

תוכנית היל"ה (השכלת יסוד ולימוד השלמה) פועלת בשיתוף משרד החינוך וקידום נוער, החברה למתנ"סים ומינהל החינוך העירוני מאפשרת השלמת לימוד ל- 12 שנות לימוד וכן למסלול בגרויות.
מדי שנה לומדים במרכזי היל"ה כמה עשרות בני נוער שנקלטים לאורך כל השנה עד חודש יוני במטרה להישאר בתוך מסגרת לימודית עוטפת. את שנת הלימודים האחרונה סיימו כ- 150 נערים ונערות.