פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
ענבר בינשטיין  "נותנים הזדמנות לבעלי מוגבלויות לחוות מכינה קדם צבאית" ענבר בינשטיין 

ענבר בינשטיין מנתניה הייתה שותפה לפרויקט גיוס כספים מרשים, במסגרתו גויסו חצי מיליון שקלים להנגשת שלוחה חדשה של מכינת רבין לבעלי מוגבלויות. בראיון היא מספרת על ההתרגשות להיות חלק ממשהו גדול, משתפת בכלים שרכשה וחולמת על קריירה פוליטית בעתיד 

ענבר בינשטיין 

לא בכל יום מגייסים חצי מיליון שקלים בפרק זמן קצר למען מטרה נעלה. ענבר בינשטיין מנתניה זכתה להיות חלק מתהליך מרגש, כאשר חברי המכינה הצבאית "רבין" בה היא לומדת, גייסו את הסכום למען שלוחה חדשה של המכינה שתונגש לבעלי מוגבלויות פיזיות וחושיות בקיבוץ מזרע. "ביומיים האחרונים היה פיק גדול, ובסך הכל גייסנו את הסכום הדרוש תוך שבוע בערך", היא אומרת בשיחה עם "נתניה נט". "היה כאן שיתוף פעולה מדהים של כל השלוחות, משהו כמו מאה איש, יחד עם ראשי המכינה ואפילו בוגרים משנים קודמות נרתמו לעזור ולקחו חלק בפרויקט. אני רוצה לציין לטובה במיוחד את ראש המכינה עומרי שיפרוני, ראש שלוחת אורנים קריית טבעון, ליאור סלע, וראש פרויקט הגיוס שחר אמיאל, בוגרת המכינה שארגנה למופת את כל הצד הפרקטי".

איך נולד הרעיון לפרויקט?

"השלוחה שלנו בקריית טבעון צפויה לעבור למזרע. יש בישראל רק חמש מכינות שמונגשות לבעלי מוגבלויות, מתוכן שלוש באופן חלקי. אחד הערכים החשובים מכל הוא השוויון וכשנוצרה ההזדמנות של המעבר החלטנו להעניק גם הזדמנות לבעלי מוגבלויות לחוות את החוויה הנפלאה והמיוחדת של מכינה קדם צבאית. מן הראוי שההזדמנות הזו תהיה פתוחה בפני כולם. זו שנה משמעותית והיה מטורף ומרגש להיות חלק ממשהו גדול כל כך".

יחידת החלוץ

ענבר בינשטיין (19) מנתניה מתגוררת בצפון העיר. למדה בתיכון שרת במגמת ביולוגיה והייתה אלופת ישראל בענף הספורט פס אקרובטי. כמו כן נטלה חלק בשלוש אליפויות עולם. בחצי השנה האחרונה היא לומדת כאמור במכינה הקדם צבאית רבין-אורנים, מכינה ותיקה שנוסדה בשנת 1998 ובעלת שלוחות בקריית טבעון, קיבוץ אדמית וחיפה. ערכי המכינה מבוססים על תנועת החלוץ, התנועה הציונית העולמית במסגרתה התארגנו יהודים לעלייה לארץ ישראל. בין השאר היא לומדת יהדות מתחדשת, ציונות ומגדר. אגב, אחד הערכים שהמכינה מעודדת היא עבודה ולא לקחת כסף כמובן מאליו. בהתאם ההגדרה היא של מכינה עובדת, ובמסגרת זו עבדו החניכים במלצרות בבתי מלון באילת ובסניפי דואר בחיפה. בינשטיין עדיין לא יודעת היכן תשרת בצבא, ובשל ההנאה הגדולה מהמכינה הנוכחית היא צפויה להמשיך לשנה ב' כפרויקט המשך תחת אותה מעטפת.

אנשים בנתניה - "נותנים הזדמנות לבעלי מוגבלויות לחוות מכינה קדם צבאית"

ענבר בינשטיין בהפגנה עם חברי המכינה נגד אלימות נשים 

"חצי השנה האחרונה שינתה בי המון תפישות שפיתחתי. אני מאמינה בערכים שיש כאן ומקבלת כלים נהדרים להמשך הדרך שאקח איתי לכל החיים", היא מספרת. "לא הרבה תלמידים בנתניה ממשיכים למכינה קדם צבאית ואנחנו רק שניים מהשכבה שלי. ברור שהחברים שאלו למה בכלל ללכת ועוד להמשיך שנה נוספת, אבל אני שמחה ובטוחה שזה המקום המושלם בשבילי".

מה השאיפות והחלומות שלך בהמשך הדרך?

"אני חולמת להיות פוליטיקאית. להתחיל כפעילה בארגון חברתי ולאט לאט להתקדם. זה משהו שהפעילות במכינה חיזקה אצלי מאוד. יש בחברה המון בעיות ודברים שבוער לי לשנות אותם, אבל הכי קשה לי עם תרבות האונס הנוראית ובעיות האלימות הקשות נגד נשים. אין מספיק תכניות חינוך ושיקום לגברים אלימים ולא מייחסים לכך מספיק חשיבות. אלה דברים שמעסיקים אותי מאוד ואני בטוחה שאפעל בעתיד כדי לשנות אותם".