פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
אלי דלל מנהיגות, עשייה, צניעות וקבלות: אלי דלל יתמודד בפריימריז בליכוד אלי דלל

סגן ומ"מ ראש העירייה, שפועל כבר שנים ארוכות עבור הציבור בנתניה, החליט לנסות את מזלו בגזרה הארצית. בראיון מיוחד הוא מספר על הרצון לסגור מעגל במפלגה אותה הוביל כיו"ר אגודת הסטודנטים בתקופת בגין, התמיכה ממרים והפרגון מהמשפחה. "התרומה שלי לכנסת יכולה להיות אדירה", הוא אומר

מתודד לפריימריז בליכוד. ס.ראש העיר אלי דלל

קשה למצוא אדם ברחבי נתניה ובכלל שיגיד מילה רעה על אלי דלל. האיש שחייו מרופדים היטב בפעילות ציבורית ענפה, מילא שורת תפקידים משמעותיים בעירייה וב-13 השנים האחרונות משמש כסגן ומ"מ ראש העירייה, פונה כעת לכיוון חדש ושם יהבו בכיוון 'המגרש הפוליטי הארצי', כשיתמודד באוגוסט הקרוב בפריימריז של הליכוד במחוז מישור החוף.

"ברגע שנפלה הממשלה, נוצרה עבורי הזדמנות להציג מועמדות לפריימריז בליכוד ולנסות את מזלי בתחום הארצי. במידה ואזכה אשתלב בצורה כזו או אחרת בכנסת הבאה", פותח דלל בראיון מיוחד לאתר 'נתניה נט'. "מדובר על מקומות 30-32 בליכוד, זה אתגר לא פשוט וצריך הצבעה של חברי המרכז. אני מודה שאני לא מומחה גדול ב'דילים', אבל די מוכר ויש לי הרבה ניסיון מוניציפלי, תחבורתי ועסקי לצד השכלה רחבה. בנוסף נחשפתי לפעילות בוועדות הכנסת והיא לא זרה לי, כך שיש לי הרבה מה לתרום".

אנשים בנתניה - מנהיגות, עשייה, צניעות וקבלות: אלי דלל יתמודד בפריימריז בליכוד

דלל רחוק שנות אור מתדמית הפוליטיקאי המשופשף הממוצע, ובחר לאורך השנים בסגנון מתון ונעים, כזה הרואה את התושב והאזרח בגובה העיניים. "אני משדר מנהיגות תוך עשייה וצניעות, וכמובן שיש לי גם לא מעט קבלות", הוא אומר. "בנוסף, גדלתי על הערכים של אהבת המדינה ועם ישראל, תוך שאיפה לחינוך ושמירה על המסורת היפה שלנו, ולא חשוב אם אתה חילוני, דתי או חרדי".

שר התחבורה הבא?

אלי דלל, 67, מתגורר בשכונת נווה איתמר בנתניה. נשוי, אב לשלושה וסב לארבעה. מהנדס מכונות בהשכלתו ובעל תואר שני בניהול ומדיניות ציבורית. בין השאר שימש כמנכ"ל העירייה ומנכ"ל החברה לפיתוח נתניה. בליכוד הוא פעיל וחבר כבר 44 שנים, ואף היה יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב. במסגרת זו, הוביל את הפעילות בליכוד בתקופת מנחם בגין.

ומה באשר לסוגיה האם המיקום עליו הוא מתמודד ריאלי? "המיקום סביר ואני מניח שהוא ריאלי, במיוחד כשיש את החוק הנורווגי", מאבחן דלל. "גם אם לא זה בסדר, יש לי סבלנות. אני עדיין פעיל בעירייה ובעשייה המוניציפלית, ועל פי החוק כל עוד לא נכנסתי לכנסת אני לא צריך להתפטר מתפקידי".

מהן השאיפות שלך ברמה הארצית?

"אני מכיר מצוין את כל הנושא המוניציפלי ואשמח לעשות סדר בכל הנוגע ליחסים שבין המישור הלאומי והארצי למקומי. תפקיד ספציפי? התרומה שלי יכולה להיות אדירה בתפקידים שונים בכנסת. אשמח מאוד להיות יו"ר ועדת הפנים או שר התחבורה, אבל אני שומר על צניעות ונשאר עם הרגליים על הקרקע. לפני הכל עלי לעבור את המשוכה הקשה מכולן – הפריימריז".

איך המשפחה קיבלה את הרצון שלך להיכנס לראשונה למגרש הפוליטי ברמה הארצית?

"המשפחה שלי תמיד תומכת ומפרגנת. מצד אחד הם מאוד רוצים אותי לידם ושנבלה זמן איכות יחד, אבל כולם מכירים את החיידק שלי ומקבלים אותו באהבה".

איך הגיבה ראש העירייה לצעד שלך?

"בגיבוי ובתמיכה. מרים בירכה אותי ואיחלה לי הצלחה, ובנוסף היא פועלת המון מול חברי מרכז, חברי כנסת ושרים כדי לקדם אותי בפריימריז. אני מודה לה על כך".

אתה מדמיין את רגע המעבר החגיגי מהפעילות המקומית לארצית?

"רק אחרי שאצלח את המשוכה הקשה של הפריימריז אוכל להתחיל לדמיין ולחלום על זה. בכל מקרה השורשים שלי בנתניה, אני מחובר לעיר הזו וגם אם אצטרך להתפטר, תמיד אמשיך לעשות כמיטב יכולתי למען נתניה ותושביה".