פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
שגיא מוקי. לאחר זכייתו בזהב בגראנד פרי תא "יש לנו מדינה מיוחדת ולייצג את ישראל זו זכות גדולה" שגיא מוקי. לאחר זכייתו בזהב בגראנד פרי תא

שגיא מוקי זכה במדליית זהב באליפות העולם בטוקיו וחולם לשחזר את ההישג בשנה הבאה באותו לוקיישן בדיוק. בראיון הוא מספר על האהבה וההוקרה מכל כיוון, על החינוך לצניעות שקיבל מאביו ועל הקשר הקרוב עם המאמן אורן סמדג'ה. סיפורו של אלוף

שגיא מוקי. לאחר זכייתו בזהב בגראנד פרי תא

לאחל שנה טובה לשגיא מוקי זה סוג של אנדרסטייטמנט. הג'ודוקא מנתניה חגג בדיוק לפני חודש ויום שנה חלומית כשהפך לגבר הישראלי הראשון שהוכתר לאלוף העולם בתחומו. מוקי, המתחרה בקטגוריית משקל עד 81 ק"ג, ניצח בתחרות שנערכה בטוקיו לאחר שגבר בגמר על אלוף אירופה, הבלגי מתיאס קאסה. כשנותרו עוד דקה ו-21 לסיום הקרב זכה מוקי באיפון ופרץ בבכי כשהוכרז כמנצח. דקות לאחר מכן זכה לשיר את ההמנון הלאומי ועמד על ראש הפודיום עת הונף בתקרת האולם דגל הלאום. קודם לכן היה עד בעל כורחו לתקרית לא ספורטיבית, כאשר ניצח בחצי הגמר את המצרי מוחמד עבדלאל, שסירב ללחוץ את ידו ועזב את המזרן בהפגנתיות. כל זה לא העיב כמובן על הניצחון הגדול באליפות כולה והתגובות הנרגשות מכל עבר בארצנו הקטנטונת לא איחרו להגיע, כולל ברכות אישיות מראש הממשלה ושרת הספורט.

אנשים בנתניה - "יש לנו מדינה מיוחדת ולייצג את ישראל זו זכות גדולה"

עם ראש הממשלה. לאחר הזכייה באבו דאבי 

"אני עייף מאוד, אבל מסיבות טובות. אני מאושר, מרגיש מצוין וכיף גדול לקבל את האהבה הגדולה הזו מכולם", אומר מוקי בראיון ל'נתניה נט'. "יש לנו מדינה מיוחדת ולייצג את ישראל זו זכות גדולה עבורי. כל הישג עושה משהו לאנשים כאן והיה מרגש לראות את הניצוץ בעיניים של כולם. לא יכולתי לבקש יותר. עברתי חודש מטורף והרבה דברים סביב התואר הזה עד שהתחלתי לעכל שאני באמת אלוף העולם. ראש הממשלה, שרת הספורט ועוד רבים מוכרים אחרים וטובים במדינה ידעו לתת את הכבוד וההוקרה על ההישג הזה. יש לי טנק של דלק ואנסה למלא אותו בכל הטוב שקורה לי בדרך לאולימפיאדה". לשאלה האם סונוור מההצלחה או נותר עם שתי רגליים על הקרקע הוסיף: "אני בן אדם מופנם מאוד. מגיל צעיר אבא שלי חינך אותי להישאר צנוע ולא להשוויץ יותר מדי. גם בגיל צעיר, כשהייתי זוכה באיזו מדליה בארץ, בירידה מהפודיום הוא היה מבקש ממני להכניס אותה לכיס".

אנשים בנתניה - "יש לנו מדינה מיוחדת ולייצג את ישראל זו זכות גדולה"

החל להתאמן עם אורן סמדג'ה בגיל 4

הדמעות של סמדג'ה

שגיא מוקי, 27, נולד וגדל בנתניה. מגיל 4 החל להתאמן בג'ודו עם המאמן והמדליסט האולימפי לשעבר, אורן סמדג'ה, שמלווה אותו עד היום. "אורן הוא כמו אבא שני בשבילי. יש לנו קשר טוב ועמוק ומספיק לי מבט אחד כדי להבין מה הוא רוצה", אומר מוקי. "אחרי הזכייה חיפשתי אותו בתוך כל הטירוף ובדיעבד הוא אמר לי שהלך לבכות בצד. כשירדתי מהפודיום הוא חיבק אותי והתרגשנו יחד מההישג הגדול". כעת, הפנים לאולימפיאדת טוקיו 2020, בה הבטיח את מקומו לאור ההישגים שצבר. מדליית הזהב העולמית מצטרפת לשתיים נוספות בהן זכה מוקי באליפויות אירופה – ב-2015 בבאקו, אזרבייג'אן (בקטגוריית משקל עד 73 ק"ג) ובשנה שעברה בתל אביב בקטגוריית המשקל הנוכחית שלו. עד האיוונט המרכזי ייטול חלק בשנה הבאה בכמה תחרויות גראנד סלאם ואולי גם באליפות אירופה, אבל המטרה הבאה והגדולה מכולן לא מוטלת בספק. "עכשיו אני מתמקד באולימפיאדה ויש לי עוד מטרה גדולה וחלום שאני רוצה להגשים", הוא מסכם. "ברור שיש ציפיות גבוהות, אבל זה משהו שצריך לדעת להתמודד איתו. טבעי שיהיה לחץ, אבל אנתב אותו למקומות חיוביים. אני יודע שיהיה בסדר כי אתאמן הכי קשה ואתן כל מה שיש לי. המטרה היא להיות הכי גבוה בראש הפודיום".