פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
תלמידים מדגימים ניסויים בכימיה נתניה מתגאה: 370 תלמידי כימיה תלמידים מדגימים ניסויים בכימיה

השבוע התקיים כנס להגברת המוטיבציה ולטיפוח גאוות היחידה לתלמידי כימיה מינהל החינוך פועל לעידוד לימודי הכימיה מתוך הבנה שלימודים אלו הם המפגש הבלתי אמצעי של התלמידים עם העולם האמיתי

תלמידי מגמות הכימיה בבתי הספר בנתניה, מנהלים, מפקחים ובכירי מערכת החינוך בנתניה התכנסו ביום רביעי האחרון לכנס בנושא הכימיה.ש

 

תלמידים מדגימים ניסויים בכימיה

הכנס נועד להגביר את המוטיבציה ואת גאות היחידה של לומדי הכימיה בנתניה, להעשיר את התלמידים מדעית, ליצור מפגש בין תלמידי כימיה מבתי ספר שונים בעיר, להעצים את התלמידים דרך מעורבותם בהעברת תכנים ופעילויות ולסייע להם ברכישת מיומנויות נוספות על אלו הנרכשות בבתי הספר.
הכנס נערך ביוזמה משותפת של גילת סיימון, מנהלת אגף העל יסודיים בעירייה וכן ד"ר שרית ברגר, מורה וותיקה בבית הספר אורט גוטמן ומי שזכתה רק לאחרונה בפרס המורה המצטיינת הארצית לכימיה לשנת הלימודים תשע"ו מטעם הפיקוח על הוראת הכימיה בארץ.כי 

מגמות הכימיה בבתי הספר התיכוניים הצטמצמו לטובת מגמות כמו הנדסת תוכנה, סייבר והנדסת אלקטרוניקה, אלא שמתברר לימודים אלה הם הכנה לעולם האמיתי וכי חזית התעשייה הכימית, הינה למעשה התעשיה הגדולה בעולם. כמו כן הפכה הכימיה לתחום הנושק להרבה תחומי מדע וטכנולוגיה שהתפתחו בשנים האחרונות כגון ביוטכנולוגיה, ביואינפורמטיקה, ננוטכנולוגיה ופרמצבטיקה.
הכנס נפתח בברכתה של ד"ר אביטל לאופר, סגנית ראש העיר והממונה על החינוך ובהמשך נישאו שתי הרצאות, העוסקות בביוטכנולוגיה "מחזון למציאות" ובתהליכים הכימיים המלוים את האהבה. בנוסף, לימדו התלמידים אחד את השני, את מקצוע הכימיה.

ד"ר שרית ברגר: "חשוב לי להדגיש כי מדובר ביוזמה שנועדה להעצים את לימודי הכימיה בבתי הספר, המאפשרים לתלמידים להיחשף לשיטת המחקר המדעית, לרכוש בנוסף, ומנויות חקר ולהתנסות בעבודה בצוותים. בבתי הספר בהם מיושמת מבנית מעבדת החקר, נראה כי היא מעוררת עניין והתלהבות הן בקרב המורים והן בקרב התלמידים, וזוכה להצלחה מרובה."
טל בר מעוז, מנכ"לית בי"ס אורט גוטמן: "מקצוע הכימיה נלמד בבית ספרנו במסגרת צירוף מקצועות מדעי: כימיה-פיזיקה-ביולוגיה או כמקצוע מדעי במגמה הטכנולוגית ביוטכנולוגיה. כך או כך מדובר בלימודים לקראת תעודת בגרות איכותית, ובכך אנו מצטיינים".