פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
גני שולמית שמה של "זמרת המחתרות" הונצח בגני ילדים בנתניה גני שולמית

מקבץ גני הילדים החדש שהוקם ברח' נחל הבשור שבשכונת האגמים בנתניה – נקרא השבוע על שמה של שולמית לבנת, מי שנודעה בכינוייה "זמרת המחתרות"

טקס חנוכת גני שולמית 

הטכס נערך במעמד ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, השרה לשעבר, לימור לבנת, בתה של שולמית לבנת, בנה, נועם לבנת, בני משפחה נוספים ואורחים.
ראש העיר, מרים פיירברג איכר: " תולדותיה של שולמית לבנת, זמרת המחתרות, הינם גם תולדות הקמתה של מדינת ישראל. מאבקם של המחתרות לעצמאות ישראל הותירו את חותמן על ההיסטוריה של מדינת ישראל וכך גם שיריה וקולה של שולמית לבנת אשר הותירו חותמם על פס הקול של תרבות מדינת ישראל.
.....כששמעתי על מותה, הרגשתי כי תם פרק חשוב בתולדות מדינת ישראל בכלל והזמר העברי בפרט וכי עלינו להנציח פרק זה למען הדורות הבאים.
החלטנו בדעה אחת עם לימור לבנת, שרת התרבות לשעבר, כי המקום המתאים ביותר להנציח את שולמית לבנת יהיה במסגרת חינוכית בה ילמדו הילדים את תולדות המאבק הנחוש לעצמאות ישראל.
ילדי ישראל, לשמחתנו, נולדו למציאות שונה. הם לא ישירו את "הם לא ישברו אותנו" ולא את "חיים אנחנו במחתרת" ולא את "עלי בריקדות". בעוד כשבועיים בחג החנוכה הם ישירו "באנו חושך לגרש בידינו אור ואש כל אחד הוא אור קטן וכולנו אור איתן".
השרה לשעבר לימור לבנת: "אחי ואני מתרגשים היום מהמחווה יוצאת הדופן של עיריית נתניה והעומדת בראשה. אמי הייתה מיוחדת בכל המובנים ואני שמחה שהנוער שהיה כאן היום רקד לצלילי שיריה, דבר שריגש אותנו עד לכדי דמעות"
כיבדו בנוכחותם: סגני ראש העיר, חבר המועצה אדיר בנימיני וכן עו"ד שירי חגואל-סיידון, חברי המועצה עקיבא יצחקי ואבי סלמה וכן ראש מינהל החינוך, אתי דהן, מבקר העירייה, דב כץ ומנכ"ל היכל התרבות, בני אפרים.

שולמית לבנת ז"ל (1929-2021)

מראשונות הזמר העברי. זמרת וסופרת.
נולדה בוִינה וכשהייתה בת 6 עלתה לארץ עם אימה ועם אביה, שהיה ציר לקונגרס הציוני.
שולמית התגייסה לפלמ"ח וכלוחמת ליוותה שיירות לירושלים. את שירותה בצה"ל עשתה בהרכב הראשון של להקת חיל הים ומשם המשיכה ל"צ'יזבטרון".
בשנות החמישים של המאה ה-20 זכתה להצלחה מרשימה כשפרסמה שירים כמו "שיר התופסת", "נערת תפוחי הזהב", "תל אל-קאדי" ו"סתיו בחלונות ובלבבי".
בסוף שנות ה-80 הקליטה אוסף משירי המחתרות העבריות שלחמו בשלטון הזר הבריטי לפני קום המדינה, ובהם "עלי בריקדות", "הם לא ישברו אותנו" והמנון מחתרת הלח"י, "חיילים אלמונים", אשר חובר על ידי מחולל המחתרת, אברהם (יאיר) שטרן.
בעקבות זאת נודעה בתואר "זמרת המחתרות".
שירתה התאפיינה בקול עשיר, בהגייה ברורה ובהזדהות פנימית עם הטקסט. בהופעותיה הרטיטה לבבות רבים, והמשורר אורי צבי גרינברג (אצ"ג) אמר על שירתה שהיא "מהפכנית, שיכולה להביא יהודים למקורם".