פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
צילום | fotolia תושבי נתניה מתכוונים לשתות אלכוהול ולנהוג בסילבסטר? צילום | fotolia

השבוע יחגגו ברחבי העולם וגם בישראל את מסיבות סוף השנה, רבים יצטרפו לחגיגות ויפקדו את מועדוני הלילה ואת הברים. האם תושבי נתניה מתכוונים לשתות אלכוהול ולאחר מכן לנהוג? מסתבר שכן

אחד מכל חמישה מתושבי האזור (20%) מעריך כי חבריו ישתו אלכוהול וינהגו בסילבסטר. כך עולה מסקר מדגמי חדש שערכו מתנדבי עמותת אור ירוק ומלגאי תכנית המלגות IMPACT במיוחד לרגל מסיבות סוף השנה. הסקר נועד לבחון את שיעור האזרחים אשר מתכננים לצאת לבילוי בסילבסטר ואת הערכותיהם לגבי הסיכוי שהם או מכריהם יצרכו אלכוהול, ישתו וינהגו, ואם יתפסו על ידי המשטרה.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "חלק גדול מהציבור מעריך שיש אכיפה בערב הסילבסטר אך עדיין לא מאמין שהמשטרה תתפוס אותו נוהג שתוי. רבים עדיין, על אף המודעות לסכנות, מתכוונים לשתות ולנהוג לאחר החגיגות. נהג שעולה על הכביש שיכור, מסכן את חייו ואת חיי יתר משתמשי הדרך באופן חמור, אין תירוץ שמתיר את הסיכון הזה. ממשלת ישראל חייבת לקחת אחריות על הנושא ולדרוש מהמשטרה הוספה של ניידות לכבישים ותגבור אינטנסיבי של שוטרים ושל הנראות המשטרתית. רק הרתעה אמתית, בערב הסילבסטר ובכל ימות השנה תוכל למנוע את הנהג השיכור הבא ולצמצם את מספרי הנפגעים".