פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
פתיחת המקווה בשיכון מזרחי | צילום: רן אליהו "יום חג לנשות העיר נתניה" פתיחת המקווה בשיכון מזרחי | צילום: רן אליהו

כך התבטאה השבוע, ראש עיריית נתניה, הגב' מרים פיירברג איכר בפתיחה החגיגית של המקווה בשיכון המזרחי בנתניה, זאת כחלק מתכנית שיפוץ ושדרוג כל המקוואות בנתניה, בעלות מיליוני שקלים

פתיחת המקווה בשיכון מזרחי | צילום: רן אליהו

בתחילת השבוע נחנך המקווה בשיכון מזרחי ברחוב משה שפירא. במעמד נכחו, ראש עיריית נתניה, הגב' מרים פיירברג איכר, ראש המועצה הדתית, מר אשר אוחנה, הרב הראשי, הרב קלמן בר שליט"א, רב בית הכנסת, הרב אברהם גוגיג שליט"א, חברת מועצת העיר הגב' תרצה גרינפלד, חברי המועצה הדתית ונוספים
היה זה מעמד יוצא דופן, לנוכח המראה המחודש של המקווה שהפך לאחד המקוואות המפוארים בארץ, בזכות השקעה של מיליון שקלים מצד המועצה הדתית, משרד הדתות, עיריית נתניה, ויחס אישי של הנוגעים בפרויקט. מדובר בסיום חלקו הראשון של שיפוץ המקווה במשה שפירא, שכן בצמוד אליו מוקם בימים אלה מקווה גדול נוסף ומפואר עבור כלות, ובחצר יוקם מקווה לטבילת כלים.

פעילות קהילתית - "יום חג לנשות העיר נתניה"

המקווה בשיכון מזרחי | צילום: רן אליהו

מהפכת שדרוג המקוואות

לחזונו של ראש המועצה הדתית, מר אשר אוחנה, חברה הממונה על המקוואות חברת המועצה תרצה גרינפלד שממונה בין יתר תפקידיה על מוסדות דת ומקוואות. מהפכת שדרוג המקוואות החלה לפני כשנתיים וחצי, כאשר חברי המועצה הדתית בנו תכנית שמטרתה לשפץ ולשדרג את כל המקוואות בעיר, בעלות של מיליוני שקלים. 
בנתניה קיימים 11 מקוואות, עד כה שופצו המקוואות בקריית השרון, דורה, אזורים, שכונת האירוסים, שכונת וותיקים והמקווה בשיכון מזרחי.
בימים אלו עובדים על סיום שיפוצו ובנייתו מחדש של המקווה המרכזי ברחוב אברהם שפירא בעלות של כשלושה מיליון שקלים וכן בעיצומם של העבודות לסיום העבודות במקווה וותיקים. במקביל, שוקדים על עיצוב מחדש של המקוואות בשיכון סלע, המקווה היחיד באזור הנגיש לנכות, המקווה בקרית נורדאו ובתכנון, הוצאת היתר בנייה למקווה גדול חדש ומכובד בשכונת רמת חן.

פעילות קהילתית - "יום חג לנשות העיר נתניה"

פתיחת המקווה בשיכון מזרחי | צילום: רן אליהו

לנתניה נט נמסר כי "השדרוג הוביל לעלייה במספר הטובלות, רובן רחוקות מחיי תורה ומצוות, שפחות נרתעות מהמראה הקודם ורואות במקווה מעין ספא יוקרתי שנעים לשהות בו".
בעקבות שדרוג המקוואות, נתניה הצטרפה לתחרות היוקרתית של פרס על 'חמישה כוכבי היופי מטעם המועצה לישראל יפה'.
חברת המועצה, הגב' תרצה גרינפלד "אנחנו לקראת מימוש היעד שהצבנו שיפוץ ושדרוג כל המקוואות בעיר, בהובלתם של ראש המועצה הדתית וראש עיריית נתניה"