נתניה חנכה את חצר השוק צילום: נורית מוזס

שוק נתניה התחדש ב״חצר השוק״ אורבנית ותוססת:  מתחם תיירות, בילוי וקולינריה בלב שוק נתניה - חצר פתוחה תחת כיפת השמיים, מזון טרי farm to table, ברים, הופעות ומוזיקה, ירידי life style 

השוק העירוני של נתניה התחדש והפך למרחב בילוי אורבני הפועל ביום ובלילה עם תמהיל דוכני שוק אותנטיים בשילוב דוכני מזון ובילוי.
אתמול (שני) נחנך המתחם במעמד ראש העיר נתניה מרים פיירברג-איכר, מנכ"ל משרד התיירות דני שחר, מנהל מחוז מרכז במשרד הבינוי והשיכון נדב לחמן לזר ומנכ"ל מותג "חצר השוק" גיא יצחקי.

המתחם החדש ממוקם בלב השוק תחת כיפת השמיים ומשמר את הקסם המחוספס של השוק על קירותיו הצבעוניים. הכניסה לחצר השוק מרחוב זנגוויל, דרך שדרת הברים המשופצת בשוק. במשך חודשים נבנו התשתיות הנחוצות במטרה להפוך את האזור למתחם תיירותי, כחלק מפרויקט נרחב בשיתוף גורמים רבים בהם משרד התיירות ומשרד השיכון,לחידוש כולל של השוק הישן בנתניה - שמתעתד לשמור על אופי השוק כמתחם תוסס, שמח וערב לחיך.

מתחם "חצר השוק נתניה" מורכב משני אזורים

בר הקופסה הבר השכונתי החדש בלב השוק (הנקרא על שם אצטדיון המיתולוגי של נתניה שהיה בהמשך הרחוב) הבנוי מ-7 באסטות שחוברו למתחם אחד, בר יין וקוקטיילים ומטבח כשר עם אווירה תוססת כמו בשווקים ברחבי העולם.
טריבונה מקום בילוי ואירועים בחלקה העליון של "חצר השוק", חצר טראק קלאב עם אמנות רחוב, במה להופעות ואופציות לאירועים פרטיים. הטריבונה מחולקת לשני אזורי ישיבה מוגדרים עם תפריטים שונים וכשרים: הטריבונה הדרומית מגישה תפריט שף חלבי והטריבונה הצפונית מגישה תפריט שף בשרי.

שעות פעילות "חצר השוק":
ימי רביעי וחמישי בערב פתוח לקהל הרחב.
ימי שישי בצהריים – קבלת שבת, עד שעה לפני כניסת שבת, פתוח לקהל הרחב.
מוצ"ש – כשעה לאחר צאת השבת, פתוח לקהל הרחב.
בימים א'-ג' המקום הופך לחלל אירועים המגיש אוכל ובר שתייה מגוונים וכשרים.

רכילות בנתניה - נתניה חנכה את חצר השוק

מעיריית נתניה נמסר "עיריית נתניה רואה בשוק העירוני מתחם אסטרטגי תיירותי ומוקד משיכה לתושבי הארץ ותושבי חוץ, בתוך כך, פועלת העירייה במסגרת תכנית חומש לשדרוג תשתיות והתחדשות עירונית במרכז העיר הוותיק ובו השוק העירוני. עד כה הושקעו במתחם כ-7 מיליון ₪ בשיתוף עיריית נתניה, משרד השיכון ומשרד התיירות, ובהמשך יושקעו עוד כ-20 מיליון ₪ בשיתוף משרד התיירות, משרד התחבורה ועיריית נתניה. הקמת מתחם "חצר השוק" בנתניה והפיכתו למוקד תוסס ואטרקטיבי לתיירים הינו במסגרת שיתוף פעולה בין מותג "חצר השוק", חברת יזמות הנדל"ן קבוצת דוד אזולאי ועיריית נתניה-מנהלת מרכז העיר בניהולה של עלוית פרוינד, כל זאת כחלק מפרויקט בשיתוף משרד התיירות לחידוש כולל של השוק הישן בנתניה". 

ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר: "היום אנו מגשימים חלום עליו עמלנו שנים להפיכת שוק נתניה הססגוני והתוסס למתחם תיירות מוביל ומרכז בילוי הן לתושבי העיר והן לתיירים מרחבי הארץ והעולם. פתיחת "חצר השוק" בימים אלה, ימים של מלחמה קשה שגובה מחירים מדי יום, היא החלטה לא פשוטה. אך לצד הכאב העצום והחדשות הכואבות, חשוב לשמור על החוסן הלאומי, על האמונה שימים טובים יותר יגיעו, שהחטופים ישובו הביתה וחיילי צה"ל יחזרו בריאים ושלמים.
כולי תקווה שהמתחם החדש בשוק נתניה יהווה מקור בילוי ופנאי לכולם, גם לאחינו, שאנו מתפללים לשובם הביתה בכל יום ובכל דקה".

רכילות בנתניה - נתניה חנכה את חצר השוק

סגנית ומ"מ ראש העיר, שירי חגואל-סיידון: "אני שמחה על הזכות ללוות את הפרויקט המדהים של חצר השוק בנתניה משלב הרעיון ועד לשלב הביצוע. היתה לנו מטרה ברורה להחיות את השוק ולהקים פה מקום עכשווי ועדכני, מקום עם מוסיקה, הופעות, אוכל טוב וקוקטייל מרענן ליד. כולם מוזמנים".
גיא יצחקי, מנכ"ל מותג ״חצר השוק״: "המותג נוסד לפני עשור כחברת ניהול התחדשות עירונית מסחרית שמשקמת שטחי שוק עירוניים שהוזנחו ונשכחו והופכת אותם למרכזי בילוי. העבודה במקביל למגפת הקורונה ולאחר מכן למלחמה לא הייתה פשוטה ,לפתוח עסק שכזה במצב של היום מאתגר כי אין אווירת בילוי".
יצחקי הוסיף ואמר : "כיזמים עברנו שברון לב לאור המצב כי הקושי פגש אותנו כמו לכל המדינה ואף קשוח מזה, אבל להבנתי דווקא נוכח המצב המאתגר אנחנו נמצאים בשליחות של שמירת וחיזוק המורל בעורף ולכן העזנו לפתוח וגילינו במהרה ש"חצר השוק" יצרה מגנט חזק וגדול שמושך אנשים להגיע ולבלות, גם בגלל האופי הקהילתי קרוב לבית, ובעיקר בגלל שזה מתחם בילוי עירוני חברתי ויצירתי. אני משוכנע שהקונספט מתאים לעיר נתניה בכלל ולשוק בנתניה במיוחד".

שר התיירות, חיים כץ: "משרד התיירות השקיע בשנים האחרונות כ-24 מיליון ש"ח לשדרוג חוויית הביקור בנתניה ומימוש הפוטנציאל התיירותי של העיר. פרויקט "חצר השוק" מחבר בין ישן לבין חדש, משלב מגוון טעמים, מוסיקה ותרבות, והוא חלק ממאמצינו המתמשכים לשיפור תשתיות ויצירת אטרקציות תיירותיות איכותיות ברחבי הארץ. למרות התקופה המורכבת, אזרחי ישראל מגלים חוסן יוצא דופן, המתבטא גם בקיום פעילויות פנאי ויציאה להתאווררות. אני מזמין את כולם לבקר בנתניה ולהנות מהשוק המחודש, לתמוך בעסקים ולחזק את הכלכלה המקומית".