עמית ציפורי סגן עמית ציפורי מנתניה סיים קורס חובלים סגן עמית ציפורי

סגן עמית ציפורי מנתניה סיים בשבוע שעבר את קורס החובלים במגמת שייט ושובץ לספינת אח"י מגן

סגן עמית ציפורי 

לאחרונה התקיים טקס סיום קורס חובלים 143 בבסיס חיל הים שבחיפה. בקורס הוכשרו 38 צוערים וצוערות להיות קצינים ומפקדים בזרוע הים ועם סיום הקורס שובצו על כלי השייט השונים. בין המסיימים נמצא סגן עמית ציפורי.

עמית, בן 22 מנתניה, סיים את קורס החובלים במגמת מכונה וישרת בספינת הטילים אח"י מגן.
הוא בוגר בית הספר התיכון "אורט יד ליבוביץ'", שם הרחיב את לימודיו במגמות אלקטרוניקה, מחשבים ופיזיקה. בתחילת כיתה ט' התחיל עמית להתנדב בארגון "לתת" דרך שלוחה שהגיעה לבית הספר. במסגרת ההתנדבות הקים יחד עם חבריו קבוצה אשר עסקה בתרומות ארגזי מזון, איסוף תרומות כספיות ועוד.
נוסף על כך, עמית גם לקח חלק בתנועת הצופים וצופי ים. "את הדרך שלי בצופים התחלתי בכיתה ח' בשבט רמון, צופי קריית השרון." מספר עמית. "המשיכו השנים ואני התחלתי בתקופת ההדרכה שלי, תוך מעבר בתפקיד ראש גדוד שכבת ד', ועד הגעה להדרכת שכבת ט'- הדרכת קורס הדרכה. הצופים זה חלק בלתי נפרד ממי שאני היום. שם למדתי מהי רעות, עבודה בשותפות, נחישות וחתירה למצוינות. בסוף התיכון, החלטתי לצאת לשנת שירות ורציתי לחוות חוויה מיוחדת ושונה, לכן החלטתי לעשות אותה בצופי ים. לאחר מיונים קפדניים וקורס הפלגה (שלמעשה היווה הבסיס המקצועי היחיד שלי לפני הש"ש) שובצתי בשבט צופי ים יפו. דרך צופי הים חיזקתי את האהבה שלי לים, תוך חיזוק הכבוד והיראה שצריך להפגין כלפיו. גיליתי תחביב חדש של הפלגה במפרשיות, והיינו יוצאים להפלגות לפחות פעמיים בשבוע, בין אם מדובר בסירות מפרש קטנות, עד לליוויתניות (סירות עם 3 מפרשים) ויאכטות. התחביב הזה ממשיך איתי עד היום, ואני מאמין שהוא רק ימשיך להתחזק בעתיד הודות לקבלת רישיון משיט 30 (סקיפר) שעשינו כחלק מקורס חובלים", עמית משתף.
סיום קורס החובלים הוא לא הרגע המרגש היחיד שחווה עמית בשירותו. עמית לקח חלק בהבאת ספינת "אח"י נצחון" ארצה! ספינת אח"י "ניצחון" הגיעה מגרמניה אל חופי ישראל לאחר מסע שארך כשבועיים ולראשונה עגנה בבסיס חיפה של זרוע הים. פרוייקט ספינות המגן, כוללות 4 ספינות טילים מדגם 'סער 6' שעתידות לשרת בזרוע הים הישראלית. לפני כחודש הגיעה האנייה הרביעית והאחרונה במספר.
"8 חודשים לקראת סוף הקורס קיבלתי את הידיעה שאני עומד לשרת על הספינות החדשות - סערי ה6, ולהיות למעשה הצוער הראשון שלומד עליהן. דבר זה ריגש אותי מאוד בגלל היותי חלק ממגמה טכנולוגית- מגמת מכונה. במסגרת המכונה והמערכות הקיימות בספינות אלו, ידעתי שטמון בפני אתגר מקצועי משמעותי. מספר חודשים לאחר תחילת הלימודים, החליטו לשלוח אותי וצוער נוסף להפלגת גרמניה-ישראל של הספינה הרביעית והאחרונה, אח"י ניצחון. ההפלגה היא חוויה של פעם בחיים, נופים מרהיבים של חופים שונים ומשונים לאורך המסלול, מפגש עם כוחות צבאיים מכלל העולם אשר מברכים אותנו על הגעתנו, והתקלות במהלך הדרך בחיות ימיות מגוונות- להקות דולפינים, כרישים, ואפילו לוייתנים. ראויים לשבח הם הלוחמים אשר איישו את עמדותיהם לאורך ההפלגה, אפילו במצבים חסרי נעימות של ים גבוה וחוסר בשעות שינה".

עמית מסכם את קורס החובלים כ"קורס מאתגר, מפתח ומלמד. משהו בקורס מוציא אותך בסופו עם תחושת מסוגלות מדהימה, אשר אופפת אותך ועוזרת לך לעבור כל מכשול. הקורס מקשה עלייך באופנים פיזיים, מנטליים, מחשבתיים ומקצועיים, ונועד להוציא ממך את ה"אני" הטוב ביותר שלך. כל זאת בכדי להביא לספינות את הקצינים הטובים והראויים ביותר"