אם היית מעורב בתאונת דרכים שבה היו נפגעי גוף ונפש ואם אתם אשם באותה תאונה או לפחות חשוד כאשם בתאונה, חשוב מאוד שתפנה לעורך דין תאונות דרכים מקצועי ומנוסה. עורך דין מעין זה בוחן בצורה הטובה ביותר כל תיק המגיע אליו. הוא בודק את נסיבות המקרה לעומק ועל פיהן הוא מקבל החלטה לגבי האסטרטגיה המשפטית שהוא ינקוט בה בתיק המדובר על מנת להשיג עבור הנהג את התוצאות הטובות ביותר

תמונה: freepik

חשוב לדעת כי ככל שיש אפשרות להעלות ספק משמעותי יותר הנוגע לאחראיות של הנהג לתאונה, כאשר עורך הדין מאתר כשלים ראייתיים בתיק, כך יש סיכוי טוב יותר להביא למצב של סגירת התיק ללא כתב אישום לנהג. לכן, אם היית מעורב בתאונת דרכים בשל עבירת תנועה כלשהי שביצעת ואם היו נפגעים בתאונה זאת, הדבר הראשון שעליך לעשות זה לפנות לשירותיו של עורך דין תאונות דרכים מומלץ ומקצועי על מנת לצאת מזה בכמה שפחות נזקים.

עורך דין תאונות דרכים- מה צריך לדעת?

אם התביעה החליטה על העמדה לדין, עדיין יתכן שיש סיכוי גבוה לזכות אתכם. על כן, במקרה הזה עורך דין תאונות דרכים ינהל את המשפט עד תום כאשר מטרתו תהיה לזכות אתם מכתב האישום. כאשר נסיבות המקרה אינן מאפשרות להגיע לתוצאות המשפטיות המדוברות, עורך הדין יעשה הכל על מנת להגיע להסדר טיעון שבמסגרתו הנהג הפוגע יודה בעבירה ויקבל עונש מופחת. כאשר מדובר על עבירה כגון: גרימת מוות ברשלנות שהדין שלה הוא מאסר בפועל, מטרתו של עורך דין מקצועי ומנוסה בתחום תהיה להמיר את העונש המדובר במאסר על תנאי או בעבודות שירות, עונש שלכל הדעות הרבה פחות נורא מעונש מאסר בפועל.

חשוב מאוד להבין שאם התרחשה תאונת דרכים בשל עבירה כלשהי שאתם ביצעתם על הכביש, הרי שאתם חשופים לכתב אישום בהתאם לנסיבות של המקרה. בכדי למזער את הנזק באופן האידאלי, יש צורך שהנהג הפוגע יפנה לעורך דין תעבורה המתמחה בתאונות דרכים בכדי שיקבל ייצוג משפטי. חשוב שתדע שאם היית מעורב בתאונת דרכים עם נפגעים, אתה חשוף גם לשלילת רישיון הנהיגה שלך ולעונש מאסר אם מדובר על תאונת דרכים קטלנית ועל כן, ליווי וסיוע של עורך דין מקצועי ומנוסה בתחום הוא קריטי.

מדוע ייצוג משפטי הוא חשוב?

תאונות דרכים מתרחשות לא מעט פעמים בשל עבירת תנועה שבוצעה לרבות: אי ציות לתמרור, עקיפה אסורה, נהיגה במהירות מופרזת ועוד. במצב מעין זה, הנהג האחראי לתאונה יהיה חשוף לכתב אישום בגין עבירת תעבורה אחת או יותר ואם הוא יורשע בעבירות שיוחסו לו, בית המשפט גם יכול לגזור עליו שלילת רישיון נהיגה לפרק זמן משמעותי או אפילו לצמיתות. במקרים קלים יותר הוא יקבל נקודות תעבורה שירשמו לחובתו או קנס כספי. אם מדובר כאמור על תאונת דרכים קטלנית, התביעה יכולה להגיש נגד הנהג כתב אישום בגין הריגה או גרימת מוות ברשלנות. מדובר על עבירות שהדין שלהן הוא מאסר בפועל ועל כן, לאור כל האמור, אין ספק שיש חשיבות רבה לכך שכל נהג שהיה מעורב בתאונת דרכים בגין עבירת תנועה שביצע, חייב לקבל ייצוג משפטי של עורך דין תאונות דרכים מקצועי ומנוסה אשר יעשה את כל מה שניתן בכדי למזער את הנזק שיכול להיווצר לנהג מההליך המשפטי.

תאונת דרכים קטלנית- מה צריך לדעת?

תאונת דרכים קטלנית היא דבר מצער מאוד. היא מביאה למותו של הנפגע ומדובר ללא ספק בטרגדיה. נהג שגרם לתאונה המדוברת יהיה חשוף לכתב אישום בגין הריגה או גרימת מוות ברשלנות. חשוב להבין כי יש הבדל מהותי מאוד ברמת הענישה בין הריגה לבין גרימת מוות ברשלנות. על עבירת הריגה הדין המקסימלי הוא 20 שנות מאסר ואילו על עבירת גרימת מוות ברשלנות, הדין הוא עד 3 שנות מאסר. לשאלה באיזו עבירה יואשם הנהג תלויה מאוד ביסוד הנפשי המיוחס להתנהגות של הנהג שהובילה לתאונה. אם מדובר על נהיגה במהירות מופרזת, לא פעם בית המשפט יראה בנהג כאדם שנהג בפזיזות מתוך אדישות לתוצאות שהוא יכול להסב במעשיו. במקרה הזה לרוב התביעה תטה לכתב אישום בגין הריגה. אולם, אם מדובר על תאונה שנגרמה בשל חוסר תשומת לב רגעית של הנהג, אז ההתנהגות המדוברת מוגדרת לרוב כרשלנות. מכיוון שיש הבדל מהותי בעונש שאדם יקבל בהתאם להגדרת העבירה שבעבר, אם עומד על הפרק אישום בהריגה, עורך הדין יפעל בכל דרך אפשרית בכדי להמיר את כתב האישום של הנהג לעבירה של גרימת מוות ברשלנות.

כיצד בוחרים עורך דין תאונות דרכים?

מכיוון שעורך דין תאונות דרכים הוא קריטי כאמור לכל נהג שהיה מעורב בתאונת דרכים וחשוף לכתב אישום בגין עבירות שונות, חשוב מאוד לבחור את עורך הדין הרלוונטי בקפידה. לא כל עורך דין תאונות דרכים יכול באמת לסייע לכם להמיר את כתב האישום שלכם מכתב אישום חמור יותר לפחות חמור וכן, לא כל עורך דין מעין זה יסייע לכם להשיג עונש מופחת בכל מקרה שבו הייתם מעורבים בתאונת דרכים. בכדי לצאת עם כמה שפחות נזק במידה והייתם מעורבים בתאונת דרכים וגרמתם לפגיעות שונות בין ברכוש ובין בנפש שכן, התאונה הייתה באשמתכם, יש לחפש עורך דין תאונות דרכים מקצועי ומנוסה, שיודע כיצד להתמודד מול הפרקליטות, לייצג כל נהג בצורה הטובה ביותר ולהשיג עבורו את התוצאה הטובה ביותר. עורך הדין המדובר חייב להיות בעל המלצות, וותק בתחום, ניסיון רחב היקף ותודעת שירות גבוהה. חפותו של מרשו והחתירה להשגת העונש המופחת ביותר עבורו במידה ויואשם, צריכות להיות בראש מעייניו והאסטרטגיה המשפטית שיבחר צריכה להיות חדה, חכמה ומדויקת, בהתאם לכל מצב.