תמונה: freepik הדרכים להקלה על כאבי הגב תמונה: freepik

כאבי גב הם בעיה שכיחה עבור אנשים רבים ובכל שכבות הגילאים כמעט. כאבים אלו יכולים להיגרם ממספר גורמים כמו פציעה, יציבה לקויה וכן משקל יתר. מצב זה יכול גם להוביל לבעיות בריאות אחרות כמו דיכאון ונדודי שינה, מה שרבים מדווחים כי סובלים מהן

תמונה: freepik

כדי לסייע במניעת כאבי גב, עליכם להתאמן באופן קבוע, לשמור על יציבה טובה ולהימנע מסחיבת חפצים כבדים. כמו כן, כדאי גם לזהות את הגורם לכאבי הגב ולפנות לטיפול מקצועי במידת הצורך. במאמר זה נספק לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על כאבי גב, הסיבות לכך וכיצד להתמודד עם הבעיה. מה עוד חשוב לדעת? המשיכו לקרוא.
הסיבה העיקרית לכאבי הגב אצל אנשים רבים
בין אם תשאלו את אלנה ליברמן מומחית לטיפול בכאבי גב או מומחים אחרים, סביר שכולם יסכימו על כך ש כאבי גב הם בעיה שכיחה ומתישה מאוד. הבעיה הזאת משפיעה על אחד מכל שלושה ישראלים, כאשר זהו מצב מורכב שיכול לנבוע מסיבות רבות. עם זאת, מצב זה נגרם לרוב מחוסר יישור של עמוד השדרה או השרירים.
התסמין השכיח ביותר של כאבי גב הוא כאב בגב התחתון, אך תסמינים אחרים כוללים חולשה, חוסר תחושה, תחושות עקצוץ והתכווצויות שרירים. הטיפול הנפוץ ביותר לכאבי גב הוא מנוחה וטיפול תרופתי במקרה הצורך, אך מומחים רבים יעדיפו להימנע מטיפול תרופתי כל עוד הוא אינו חובה.
הדרכים המומלצות להקל על כאבי גב
הדרכים המומלצות להקלה על כאבי גב כוללות תרגילי מתיחה וחיזוק, טיולים ארוכים בחוץ, תרגילי נשימה עמוקה, ביצוע תנוחות יוגה, ישיבה על כיסא עם הרגליים על הקרקע בצורה נכונה ועוד. כמו כן, חשוב לדעת מהן אפשרויות הטיפול שלכם לפני שתחליטו על אחת מהן.
ישנם סוגים רבים ושונים של טיפולים, כולל תרופות, פיזיותרפיה וניתוחים. בנוסף, ישנם גם טיפולים אלטרנטיביים שניתן להשתמש בהם במקום טיפול תרופתי או ניתוח. אלה כוללים טיפול בעיסוי, דיקור סיני וטיפול כירופרקטי.
מה עושים במקרה של חבלה, פציעה או פריצת דיסק?
טיפולים שונים לא תמיד יעילים בטיפול בכאבי גב חמורים או כאבים כתוצאה מחבלה או פציעה, ניוון דיסקים כמו פריצת דיסק וכולי. בתוך כך, יש גם כמה תרופות טבעיות שיכולות לעזור להקל על תסמיני כאבי גב, אבל בדרך כלל נוטלים אותן רק בצמוד לפיקוח רפואי ובצמוד לתוכנית טיפולים מותאמת אישית.
חלק מהתרופות הטבעיות הללו כוללות בקבוקי מים חמים ("נאד" מים חמים), בדרך כלל כדי להרגיע את השרירים ולהקל על הלחץ על קצות העצבים. כמו כן, ישנן משחות מעולות שמקלות על הכאבים באופן זמני. כך או כך, יהיה חשוב תמיד לקבל ייעוץ רפואי ולא להחליט על דעת עצמכם מהו הטיפול הנכון עבורכם.