לקנות בסופר ולחזור עם עודף: כך תבנו סל קניות חכם תמונה: freepik

אתם מגיעים לסופר עם שקיות רב פעמיות, חמושים ברשימת קניות מסודרת וב-20 דקות פנויות, נחושים לעשות את מה שאתם עושים כל שבוע בדיוק: להיכנס, למלא את העגלה, לשלם ולצאת. מה אם נספר לכם שבמהלך עשרים הדקות הללו אתם יכולים לחסוך, ולא מעט?

הינה כמה דרכים מעולות לעשות זאת, שיעזרו לכם גם לסגל הרגלי קנייה חכמים לטווח הארוך.

תנו מבט למדפים העליונים

כולנו מישירים מבט אל המדפים המצויים בגובה העיניים שלנו, וזה גם לגמרי הגיוני. גם גאוני השיווק יודעים את זה, ולכן ממקמים לרוב מבצעים במדף הזה. כך אתם נהנים ממבצע על מוצרים שאתם בלאו הכי קונים ויצרנים נהנים ממחזור מכירות גבוה יותר. WIN WIN.
אנחנו לא אומרים לכם להפסיק לעשות זאת, אלא רק להקדיש מבט נוסף גם למדפים העליונים והתחתונים – שם עשויים להסתתר כמה הפתעות שיעשו לכם שמח בכיס.
נוסף על כך, כשאתם עומדים מול המקררים בסופר, אל תתפתו לשלוף את המוצר הראשון שעומד מולכם, אלא נסו להעמיק אל לועו של המדף, אל חלקו הפנימי. שם, כנראה, תמצאו את אותו המוצר בדיוק – רק עם תוקף ארוך יותר. כשמדובר במוצרי חלב עם תוקף קצר בלאו הכי, הצעד הזה יכול לחסוך לכם לא מעט.

מוצרים על הדרך

גם אם אתם עורכים את הקניות שלכם בסופר קבוע או אונליין, נסו לגוון את הרוטינה ולשקול לערוך את הקניות במקומות שונים, אתם עתידים להיות מופתעים מהמחירים האטרקטיביים. חנויות נוחות עם מבצעים טובים או המכולת השכונתית שלכם אולי נראים בתחילה כמו מקומות יקרים – אבל הרבה פעמים הם מציעים דילים נחשקים לסל המוצרים הביתי.

קודם אוכלים, אחר כך עושים קניות

כשאנחנו מגיעים לקניות רעבים, אנחנו מפסידים שלוש פעמים: בפעם הראשונה כי אנחנו קונים יותר (חשבו על הפעם האחרונה שהגעתם למסעדה כשהייתם רעבים), בפעם השנייה כי אנחנו עורכים את הקניות בנמהרות שעלולה לעלות לנו בהוצאות מיותרות ובפעם השלישית כי, ובכן, אנחנו עדיין רעבים כשאנחנו יוצאים מהסופר.
מה עושים? דואגים להתפנק עם ארוחה מהירה או חטיף קל לפני הקניות, ומעבירים את הבטן למצב שקט עד לתום מסע הקניות.

מותגים מוכרים לצד חדשים

אנחנו אוהבים את המוצרים שאנחנו קונים. זה מה שאנחנו מכירים, זה העיצוב שאנחנו מזהים, זה הטעם שאנחנו אוהבים וזה המחיר שאנחנו חיים איתו בשלום. האמת היא שזה ממש הגיוני, אך טוב תעשו אם תנסו מפעם לפעם לגוון גם את בחירת המוצרים שאתם קונים – וגם המותגים. למה זה כדאי? ראשית, זה ייתן לכם חופש פעולה לבחור מבין כמה מותגים, גם אם המוצר הספציפי שרציתם לא במלאי. שנית, זה עשוי לחסוך לכם לא מעט במחיר, בייחוד אם מדובר במותגים זולים יותר מלכתחילה, שעליהם יש הטבות נוספות.

איפה הכסף?

מהן ההוצאות החודשיות שלכם על קניות בסופר? ומה השבועיות? רוב האנשים לא ממש יודעים לנקוב במספר מדויק. כדי לנסות להבין היכן אפשר לחסוך, כדאי להתחיל מנקודת המוצא: כמה אתם מוציאים והאם זה הכרחי. במשך חודש אספו את קבלות הסופר שלכם ופתחו בסוף החודש טבלת אקסל חגיגית. כתבו בה על מה הוצאתם לפי מחלקות (בשר, מוצרי חלב, ביצים, חטיפים, אוכל מוכן וכדומה) וכמה הוצאתם – לאורך השבוע ובמשך כל החודש. כעת, כשהמספרים מול עיניכם, תוכלו לערוך בדיקה קטנה ולהבין האם יש הוצאות שאולי לא היו הכרחיות, וכיצד תוכלו להגיע לחודש הבא כשאתם חכמים יותר – ומשלמים פחות!