דיוק בהחלקה תמונה: pexels 

כשרוצים לבחון עבודה איכותית באמת, צריך להתחיל מהסוף. הגימור (הפיניש, בשפה מקצועית) של כל עבודה מעיד על איכותה, בין אם מדובר על אומנות, בנייה ושיפוצים או על עיצוב בגדים. הקפדה על הפרטים הקטנים מוכיחה מקצועיות, בין אם זו עבודה ידנית ובין אם עושים שימוש במכונות

כפי שלא מניחים איפור על פנים לא נקיות, כך גם לא משאירים קיר עם חורים או קיר עקום לאחר השיפוץ. כשמדובר על בנייה ושיפוצים, אחד הפרמטרים המבדילים איש מקצוע מיומן מכל השאר הוא היכולת שלו לעשות עבודה חלקה. החלקת קירות נעשית באמצעות כלי שכולנו מכירים – השפכטל. כל צבע או מרקם על קיר שאינו חלק ומיושר ייראה הרבה פחות טוב, ולכן יש חשיבות לביצוע עבודה איכותית.

תחליקו את זה

שיפוץ בית או בנייה קלה ניתן לבצע באופן עצמאי, אם אתם אנשים עם יכולות עשייה וידיים טובות. אפשר לצבוע קירות, להרכיב מדפים, לתלות וילונות, להחליף ברזים, לתלות אהילים ונברשות, אבל יש סוגי עבודות שחייבים יד מקצועית וחומרים המתאימים למשימה. בכל עבודה ידוע שהבסיס הוא החשוב ביותר ואם הבסיס אינו טוב, כל השאר יהיה לקוי. זו בדיוק הכוונה כשמדובר בהחלקת קירות. לא חשוב באיזו שיטת צבע ובאיזה גוון ייצבע קיר הלבנים או קיר הגבס, אם הוא לא מוחלק הוא ייראה הרבה פחות טוב מהרצוי. כדי לדאוג להחלקה איכותית של קירות מכל סוג נדרש חומר איכותי וכלים מתאימים. שפכטל אמריקאי הוא אחד החומרים החשובים שהופך את פעולת ההחלקה לקלה וטובה יותר. כולנו מכירים את השפכטל ככף מתכת שטוחה שאיתה מחליקים את הקיר כשמורחים חומרים לסתימת חורים או מלט, אך כאן מדובר על חומר איכותי.

חומרים מתקדמים

השפכטל האמריקאי הוא חומר ייחודי להחלקת קירות ומשטחים אחרים. יתרונו הוא המרקם הרך, המשחתי, הגמיש והנוח לעבודה. יש כמה דרגות של סמיכות לבחירה, לפי העבודה הנדרשת ולפי סוג הקיר והחומר המיועד לעבודה. את המשחה מורחים לא רק על קירות לבנים כי אם גם על קירות גבס ותקרות בבנייה חדשה ובעת שיפוץ של בתים ישנים. המוצר המתקדם מאפשר יישור והחלקה של משטחים בצורה טובה מבעבר, ולאחר העבודה ניתן לעצב את הקירות ולצבוע אותם במגוון שיטות.

עבודה מדויקת

כדי לעשות עבודה יסודית וטובה ישנם מספר שלבים שאיש מקצוע מנוסה בתחום מבצע. המוצר אומנם מגיע בדרך כלל מוכן לשימוש, אך יש שלבי הכנה גם לפני השימוש בו.
אחד הפרמטרים הקובעים עבודה טובה הוא לא בהכרח העבודה עצמה אלא ההכנה וההקפדה על ניקיון. סביבה מלוכלכת מדי לאחר ביצוע עבודה אינה מעידה על איכות ויכולה לאכזב מאוד את מי שצריך לנקות. לכן חשוב להניח יריעות ניילון על הרצפה לפני תחילת העבודה. בנוסף, יש להצמיד סרט דביק על המשקופים, החלונות, הפאנלים ושקעי החשמל. באופן זה ניתן להימנע מהכתמת הרצפה ומחדירה של המשחה אל מתגי החשמל והפאנלים.
כחלק מההכנה חשוב לוודא שלא נשארו מסמרים, ברגים, דיבלים או מדבקות על הקיר המיועד לעבודה. אם ישנם חורים חשוב לסתום אותם באמצעות חומר מילוי ייעודי. לאחר מכן לוודא שהקיר חלק ללא גבשושיות ואת זה ניתן לעשות בעזרת נייר זכוכית.
לאחר ההכנה מורחים את השכבה הראשונה של השפכטל בעזרת כלי מתאים בתנועות יציבות מלמטה למעלה על כל המשטח. לאחר מכן יש להמתין לייבוש השכבה הראשונה לפחות יממה. לאחר הייבוש ולפני מריחת השכבה השנייה חשוב לשייף את הקיר ולהחליקו. בשכבה השלישית מומלץ להשתמש בפריימר שתפקידו לחזק את החומר ולשפר את מראה המשטח.