חופשה בנתניה - המלצות והצעות תמונה: freepik

אם חשקה נפשכם בחופשה בארץ ואתם חולמים על מלון הצופה לים אבל תל אביב יקרה מדי ואילת כה רחוקה – נתניה מחכה לכם! עם המון מרחבים ירוקים, היסטוריה מעניינת, סצנת חיי לילה תוססת וחוויה קולינרית משובחת, נתניה מפתיעה ובגדול ואם חשבתם שמדובר בעיר משעממת – תחשבו שוב 

נתניה, לא מה שחשבתם

נתניה היא לא העיר הראשונה שקופצת לראש כשחושבים על חופשה וחלק גדול מזה ניתן לייחס לתדמית העממית והאפלה משהו שמיוחסת לה. למרבה ההפתעה, מי שהייתה לעיר הראשונה של מדינת ישראל עברה בשנים האחרונות מייקאובר של ממש ונכון שהיא עדיין לא פריז אבל היא מצדיקה את הכינוי שדבק בה "הריביירה של ישראל".
כיום, מדובר בעיר שמתחדשת ללא הרף, יש בה סצנה קולינרית מפתיעה, המון פארקים ירוקים בהם פעילויות לגדולים וקטנים וגם פינות חמד קסומות, נקודות עניין היסטוריות, מוזיאונים, מרכזי קניות וכמובן – חוף רחצה מדהים שנעים לבלות בו בימים שטופי שמש. תודו שזה נשמע מפתה!

חופשה בנתניה? למה לצפות?

קודם כל נגיד שזה ממש בסדר לצפות ואתם לא הולכים להתאכזב – כבר הסכמנו שנתניה היא הרבה יותר ממה שחשבתם וכזו תהיה גם החופשה בה. מבחינת אווירה מדובר בעיר צבעונית, צעירה ותוססת, כך שיש בה הרבה פעילויות ואטרקציות למשפחה כולה, לצד סצנת חיי לילה נהדרת והמון מסעדות.
ואם אתם מעדיפים את החופשה שלכם רגועה יותר, דעו שנתניה לא מתביישת בעבר שלה – יש בה מוזיאונים מעניינים, אירועי תרבות, בתי קפה מקסימים, מבנים מרשימים המספרים על ההיסטוריה המקומית ואם כל זה לא מספיק, פשוט מצאו פינה שקטה על החוף והסתכלו אל האופק.

איך מגיעים לנתניה?

נתניה שוכנת על קו החוף של ישראל, יחסית במרכז הארץ וככזו ממש לא קשה להגיע אליה. הדרך הקלה ביותר היא כמובן באמצעות רכב (פשוט נוסעים על כביש החוף), אך אם אתם לא רוצים להיתקע בפקקים, גם תחבורה ציבורית היא אחלה פתרון – העיר נגישה לאוטובוסים ומגיעים אליה קווים מכל הארץ, בנוסף לתחנת רכבת מרכזית בה עוצרות רכבות מדרום ומצפון.

איפה ישנים בנתניה?

כדי להכיר את נתניה לעומק, ליהנות מכמה אטרקציות, ביקור בחוף הים וארוחה טובה במסעדה או שתיים, מומלץ לבלות בנתניה לפחות לילה אחד. למרבה השמחה, העיר שמשלבת בהצלחה בין היסטוריה לחדשנות, מציעה חוויה דומה גם בתחום הלינה ולא משנה מהו סגנון הלינה שמדבר אליכם, לא תתאכזבו.
למשל, אם אתם מטיילים בתקציב נמוך ומחפשים מקום נעים אך זול להעביר בו את הלילה, מלון אל ים וכיכר בוטיק הוטל יהיו בחירה מצוינת. לעומת זאת, אם אתם רוצים ליהנות מלינה מפנקת במיוחד תמצאו בנתניה מלונות איכותיים ברמה גבוהה כמו מלון המלך שלמה נתניה שתמיד מהווה בחירה מנצחת, שלא נדבר על המחיר המפתיע בהשוואה למלונות ברמה דומה בתל אביב או אילת.
בנוסף, נתניה מציעה דירות אירוח הצופות לים במחיר נוח לכל כיס, אכסניות מטיילים ועוד ועוד. מה שבטוח, ככל שתקדימו להזמין מקום תיהנו ממחירים אטרקטיביים.
היכן מבלים? אטרקציות מעניינות בנתניה
כפי שאמרנו, נתניה היא עיר מפתיעה שיש בה הכל מהכל וכזו היא גם בכל הקשור לאטרקציות ופעילויות, כל שלא משנה אם אתם מטיילים לבד או בהרכב משפחתי – תמצאו המון דברים מעניינים לראות ולעשות. מה למשל?

חובבי טבע ונופים, משפחות עם ילדים וכל מי שחושק בבילוי באוויר הפתוח, יהנו במיוחד משלל פארקים אורבניים ירוקים בהם מתקני כושר ומתקני שעשועים לילדים, חופי רחצה מתוחזקים היטב לצד טיילת משגעת וכמה שמורות טבע מקסימות כמו שמורת האירוסים, שמורת צוקי ים, שלולית החורף ועוד.
חובבי היסטוריה ותרבות יהנו ממסע מרתק אחורה בזמן ויוכלו להכיר את ההיסטוריה של מדינת ישראל באחד המוזיאונים המרתקים של נתניה, כמו למשל מוזיאון בית הבאר והמרכז לתולדות העיר נתניה, סיורים בין שרידים עתיקים שנחשפו באתר אום ח'אלד, גלריות, קונצרטים ועוד שלל אירועי תרבות.

חיי לילה בנתניה

אתם חיי לילה חשובים לכם, מומלץ לבקר בנתניה במהלך סופי השבוע, אז מקומות בילוי פותחים את שעריהם, הפאבים תוססים ויש סיכוי לא רע ליהנות מהופעה חייה. אחרת, אנו ממליצים לכם לרכז את המאמצים באחת מ-2 אופציות חביבות.
הראשונה, הזמינו מקום באחת המסעדות השוות של נתניה – לא משנה מהו הז'אנר המועדף עליכם, הוא קיים בנתניה וככל הנראה במחיר משתלם. השניה, בקרו באזור הטיילת – מדובר באזור שוקק חיים לאורך כל שעות היום ובלילה הוא יפה במיוחד. ככזה, המוני צעירים, משפחות ובליינים פוקדים אותו גם לאחר רדת החשיכה.

איפה אוכלים בנתניה?

לא משנה אם אתם בקטע של מקדונלדס או מסעדת שף מפונפנת, בנתניה יש הכל מהכל ולכן השאלה המתאימה היא – איפה הייתם רוצים לאכול? בתי קפה מתוקתקים, מסעדות יוקרתיות, רשתות מזון מהיר, תפריט נשנושים מושחת באחד הפאבים, אוכל אסיאתי, איטלקי או בכלל מעורב ירושלמי? זה תלוי בכם, אבל כדי להקל עליכם ריכזנו כמה המלצות מעניינות:
• החומוסיה: אומרים שהחומוס הכי טוב באזור השרון נמצא בנתניה וחומוס עוזי מוכיח שזה נכון. מוסד ותיק ששומר על פופולריות מזה עשרות שנים וכדאי להגיע מוקדם, פן יגמר.
• האסיאתית: יש בנתניה הרבה מטבחים זרים אבל אם אנחנו חייבים לבחור אחד, מסעדת ני-שי לוקחת. שלל מנות מהמטבח האסיאתי לצד עיצוב מקורי הם מתכון מנצח.
• גם בר וגם מסעדה: בר האוכל העצום Front by Rhythm מציע תפריט מעניין של מאכלים שמשתלבים בצורה מופלאה עם תפריט אלכוהול מצוין. תגיעו רעבים (פלוס נהג תורן).
• המעדנייה: בלב השוק שוכנת מעדניית בוקובזה בה שלל מאכלים מוכנים – מפרום, קרפלך וכל מה שביניהם, אז לא משנה אם אתם חובבי בשרים או דגים מעושנים, בואו.
• הבורגרייה: הם נמצאים בכל רשת מזון מהיר אבל ההמבורגר הטוב ביותר בנתניה שייך לדודס בורגר ואם אנחנו חייבים לבחור אחד בלבד – לכו על ההמבורגר עם אננס.
• הוותיקה: לסיום, אי אפשר שלא לספר על מסעדת צ'צ'ו שפועלת מאז שנת 1963 ומציעה תבשילים עם טעם של בית – דג מרוקאי, מפרום, במיה עם תפוחי אדמה ועוד.
לא משנה מה בחרתם, כדאי לבדוק מראש את שעות הפתיחה ולהזמין מקום (חלק מהמקומות סגורים בשעות מסוימות ואילו אחרים לא פתוחים בשבת) והן לברר לגבי אפשרות משלוח עד פתח המלון או לחילופין – איסוף עצמי (כי אין כמו ליהנות מארוחה דשנה אל מול הים).

ולסיכום, מתי הכי כדאי לבקר בנתניה?

היות ומדובר בעיר שנמצאת במרכז הארץ, כך שניתן להגיע בקלות ולכל היותר מדובר בשעות נסיעה בודדות (למגיעים מהצפון או הדרום הרחוקים), מומלץ לבקר בה יותר מפעם בשנה.
בקיץ היא מהווה יעד נהדר לחופשת בטן-גב החוף ולמרות שאז המחירים גבוהים מהממוצע, הם הרבה יותר זולים מערי חוף אחרות בישראל.
בעונות המעבר, מדובר בעיר מופלאה לטיול משפחתי בחיק הטבע, עם שלל מסלולי טיול, שמורות טבע ואירועי תרבות.
וגם בחורף נתניה מפתיעה לטובה עם שלולית החורף המפורסמת, נוף עוצר נשימה של שמיים חורפיים מעל ים סוער, יין חם ואווירה רומנטית.