כיצד לנצל את המרחב ברכב? תמונה: pixabay

נסיעה ברכב היא אחת החוויות היום יומיות השכיחות ביותר שכל אחד ואחת מאיתנו מכירים היטב. בעוד בחלק מהמקרים זו יכולה להיות חוויה נעימה ומהנה מאוד כשמדובר ברכב מרווח המזמן סביבה נוחה ונעימה, ישנם גם מקרים בהם החוויה היא הפוכה לחלוטין. מכיוון ששטח הפנים והנפח של הרכבים השונים לא שונה באופן דרסטי בין דגמים שונים (למעט רכבים כבדים כמובן), הרי שיש חשיבות רבה ליצול המרחב ברכב ולשמירה על הרכב מסודר ונעים. איך לנצל את המרחב ברכב בצורה אופטימלית? הנה כמה רעיונות לפניכם

ניצול אופטימלי של המרחב ברכב – מטרה חשובה

הישראלי הממוצע מבלה בתוך הרכב הפרטי שלו משהו כמו בין שעה לשעתיים ביום בממוצע. כשמכפילים את הזמן הזה בשבועות וחודשים, מגיעים למסקנה שאנחנו מבלים בתוך הרכב במצטבר זמן שנע בין שבועיים לחודש בכל שנה. אם היו אומרים לכם שבכל שנה תבלו בתוך דירה או יחידת נופש זמן כזה – בוודאי הייתם מתאמצים לשמור עליה נקייה, נעימה ומסודרת בכל רגע נתון בו תהיו בתוכה. היחס שלכם לרכב צריך להיות כזה – לא פחות. בשביל להצליח לעשות זאת, עליכם להבין איך המרחב הפנימי ברכב עובד, ואיך ניתן לנצל אותו באופן אופטימלי – וזו לא תמיד משימה פשוטה כל כך.

הכל מתחיל ונגמר בשמירה על הסדר

הנקודה הראשונה היא אמנם מובנת מאליה, אבל זה לא הופך אותה לפחות חשובה. רכב מסודר הוא רכב שאפשר להתנהל בתוכו בצורה חופשית ונוחה יותר, בעוד רכב מבולגן ועמוס הוא כזה שהנסיעה בו יכולה להפוך לחוויה לא נעימה. כל נסיעה צריכה להתחיל ולהסתיים בסקירה כללית של הרכב ובפעולות בסיסיות של סידור. להקדיש לדבר הזה 2-3 דקות בכל יום, זה יכול לשפר משמעותית את איכות הנסיעה והשהייה ברכב – פשוט לבחון האם הדברים שמונחים במקום מסוים ברכב אכן צריכים להיות שם. במקרים רבים מדי אנחנו משאירים דברים "איפה שהם" פשוט כי אנחנו לא חושבים כיצד נוכל לנצל את המרחב בצורה חכמה יותר – וזו יכולה להיות שגיאה שתעלה לנו בנוחות.

מה עושים עם שטח האחסון ברכב?

שטח האחסון ברכב הוא סוגיה שחשוב מאוד להתייחס אליה, בין אם יש לכם רכב פרטי קטן ובין אם רכב שטח גדול. תא המטען של הרכב אמור לשמש כשטח האחסון שלו, כשקיימות גם אפשרויות כמו רכב 7 מקומות בו אפשר להוריד את המושבים האחוריים ולהגדיל את שטח האחסון. במרבית הרכבים ניתן גם להוריד את כל המושב האחורי בשביל למקסם את יכולת הרכב להוביל ציוד – אך כמובן שהדבר לא מתאים לכל נסיעה.
באופן כללי, מומלץ לשמור על תא המטען מסודר כמו ששומרים על הרכב מסודר. מתחילים במה שחייב להיות בו (גלגל רזרבי, ציוד תחזוקה בסיסי), ממשיכים בדברים שנמצאים בו באופן קבוע לנוחיותנו (תיקי ספורט, שקיות סופר רב-פעמיות), ורק לאחר מכן מניחים בצורה מסודרת את מה שנחוץ לאותה נסיעה באופן ספציפי. מאוד מומלץ שלא להשתמש במושב אחורי מורם כשטח אחסון – הדבר מפריע לנהג ולנוסעים ופוגע בשימוש ברכב לאורך זמן. אם אתם צריכים להוביל ציוד – הורידו את המושב.

גם ברכב עמוס אפשר לנסוע בנוח – אם רק מתכננים זאת נכון

נסיעה ברכב עמוס יכולה להרגיש כמו חוויה מאוד לא נעימה אם לא מתכוננים אליה בצורה נכונה. מצד שני, כששומרים על הרכב מסודר ונקי, וממקסמים את השימוש בשטח האחסון של הרכב, מבטיחים שגם נסיעה ברכב מלא בתיקים היא בהחלט חוויה נסבלת. במידת הצורך, תמיד אפשר להשתמש בגגונים ואפילו בעגלות נגררות – העיסוק בהתקנה שלהם שווה את הנוחות בנסיעה בלי תיקים וציוד על הברכיים.