המדריך המלא: איך להשתמש בעמדת טעינה לרכב חשמל? תמונה: pexels 

בעידן שבו הקיימות תופסת את קדמת הבמה, הרכבים החשמליים הפכו לאלטרנטיבה מבטיחה לעומת הרכבים המסורתיים המונעים בדלק. אם אתם נמצאים בתחילת הדרך בעולם הרכבים החשמליים, הניווט בעמדות הטעינה עשוי להיראות מעט מאיים. אל חשש, המדריך המפורט הבא יעזור לכם לדעת בדיוק כיצד להשתמש בעמדת טעינה לרכב חשמלי כדי שתוכלו ליהנות מנסיעה קלילה ונטולת לחצים 

הבסיס לטעינה חשמלית

ישנם סוגים שונים של עמדות טעינה לרכבים חשמליים שאותם כדאי להכיר. לכל אחת מסוגי העמדות יש את היתרונות שלה. העמדות הביתיות מציעות טעינה איטית יחסית אשר שומרת על חיי הסוללה. טעינה זו נוחה שכן היא מאפשרת טעינה ללא הגבלה בזמן שאתם שוהים בביתכם.

עמדות הטעינה הציבוריות מציעות טעינה מהירה, המתאימה לעצירה בדרכים. בעמדות אלה תוכלו ליהנות מטעינה מהירה אשר תאפשר לכם לצאת שוב לדרך עם סוללה מלאה כמעט לגמרי. כיום, הודות לעלייה בפופולריות של הרכבים החשמליים תוכלו למצוא עמדות טעינה ציבוריות רבות, הפרושות ברחבי הארץ.

דעו איזה סוג חיבור יש לרכב שלכם

לרכבים חשמליים שונים ישנם סוגי חיבור שונים אותם כדאי להכיר. בעמדות טעינה ציבוריות לרוב תוכלו למצוא בקלות את החיבור המתאים בדיוק לרכב שלכם.

איך תמצאו עמדת טעינה?

ישנן מספר דרכים למציאת עמדת טעינה ציבורית. ראשית, תוכלו לאתר עמדות טעינה ציבוריות באמצעות שימוש באפליקציות ייעודיות ומפות של עמדות טעינה. באמצעות מציאה של עמדת טעינה תוכלו לתכנן את מסלול הנסיעה שלכם ביעילות יתרה. לפני שאתם יוצאים למסע שלכם, תכננו את מסלול הנסיעה תוך התחשבות במיקום של העמדות הציבוריות. כך תוכלו להימנע מ"חרדת טווח" וליהנות מנסיעה שלווה.

מה עושים כשמגיעים לעמדה?

עם הגעתכם לאזור עמדת הטעינה ודאו שאתם עוצרים במקום המיועד לטעינה חשמלית. הציבו את הרכב כך שתהיה לכם גישה נוחה עם הכבל של העמדה לשקע הטעינה של הרכב. כמו כן, חשוב לוודא שישנה התאמה בין הכבל של העמדה לסוג שקע הטעינה. מרבית העמדות הציבוריות כוללות כבל עם חיבור אוניברסלי, המתאים לסוגים שונים של שקעי טעינה.

כדי להתחבר לעמדה יש לקחת את הכבל של העמדה ולחברו לשקע הטעינה של הרכב. כיום, תוכלו לתפעל את העמדה בקלות דרך אפליקציה ייעודית, אשר תאפשר לכם גם לראות את גם את מהלך הטעינה ואת העלות. באמצעות האפליקציה תוכלו גם לשלם על הטעינה, לחוויה חלקה ונוחה מאין כמוה.

בזמן הטעינה חשוב שתהיו מודעים לסביבה שלכם, שכן באזורים ציבוריים אלה לרוב ישנה תנועה ערה של מכוניות. חשוב לשמור על בטיחות בזמן שאתם מסתובבים במרחב. ישנן תחנות טעינה הנמצאות בתחנות דלק, שבהן תוכלו לבקר בזמן זה בתחנות הנוחות ולהתרענן. בנוסף, ישנן תחנות הנמצאות באזורים מסחריים, כך שתוכלו לבקר בחנויות שונות בזמן שאתם ממתינים.
סיום הטעינה

אם בחרתם להשתמש באפליקציה לטעינה, תוכלו לראות בקלות מתי היא הסתיימה. כמו כן, גם העמדה עצמה תציג בפניכם מידע חיוני. בסיום הטעינה יש לנתק כמובן את הכבל של העמדה משקע הטעינה של הרכב. לאחר הניתוק החזירו את הכבל למקום הייעודי לו בעמדה. ודאו שהכבל ממוקם לפני שאתם יוצאים שוב לדרככם.

מזל טוב! עכשיו אתם יודעים בדיוק כיצד להטעין את הרכב החשמלי שלכם. כעת, בכל פעם שתרצו לצאת לדרך עם הרכב החשמלי שלכם, תוכלו להיות רגועים שהביקור הבא בעמדת הטעינה יהיה נוח וקליל. הקפידו לשמור על כללי הבטיחות וההנחיות המוצגות בעמדת הטעינה, כדי להבטיח שתוכלו לצאת שוב לדרך בבטחה ובהנאה.