תוצאות הבחירות בצרפת מוכיחות: עתידם של יהודי צרפת בישראל תמונה: עיריית נתניה

בשבוע שעבר במסגרת ביקור קצר שקיימתי בפריז, שוחחתי עם חבר יהודי על המתחרש בצרפת ובישראל. בשיחתנו הוא סיפר לי על קושי הגדול שהוא ומשפחתו חווים בניסיון לשמור על זהותם כיהודים החיים בנכר

בבוקר שלאחר הבחירות הוא התקשר אלי וסיפר לי שהוא שוקל ברצינות לעלות לארץ. משיחותיי עם חברים מהעיר בה אני מתגורר – נתניה - בני הקהילה הצרפתית, שמעתי שגם הם ניהלו שיחות דומות עם משפחותיהם בצרפת. כעת על מדינת ישראל לפעול ולהתכונן לעלייה משמעותית מצרפת. על המדינה לעודד את יהודי המדינה לעלות, לסייע להם ברכישת השפה העברית ועל עיריית נתניה להיערך לקליטתם האפשרית בעיר.

לצערי הלך הרוח הוא שאלו אינם זמנים טובים להיות יהודי בצרפת. עבור אזרחיה היהודים של הרפובליקה הצרפתית, נצחונה של מפלגת השמאל הקיצונית אותה מוביל ז'אן לוק מלנשון משמעותה שהרע עוד לפנינו בכל הקשור לאירועי אנטישמיות במדינה.

אירועי ה-7.10 כרסמו בתחושות הביטחון לא רק של יהודים כאן במולדת אלא גם בזו של יהודי צרפת. מאז תחילת השנה נרשמה עלייה של כ-300 אחוזים בתקריות אנטישמיות בהשוואה לשנת 2022. מסקר שנערך לפני חודשיים עלה שכ-92% מיהודי צרפת חושבים שמפלגתו של מלנשון תורמת לאנטישמיות. לצערנו, הזינוק החד באירועים אנטישמיים בצרפת הם חלק ממגפה אנטישמית כלל עולמית שבאה בעקבות אירועי ה-7.10.

העלייה הגדולה של יהודי צרפת משנת 2010 ואילך והשתקעותם בנתניה הפכו את העיר לבירה הלא רשמית של הקהילה הצרפתית בישראל. היום אפשר להסתכל בראייה לאחור ולומר בביטחון שזה עשה טוב לנתניה.

דעה אישית - תוצאות הבחירות בצרפת מוכיחות: עתידם של יהודי צרפת בישראל

כתוצאה מזינוק במקרי האנטישמיות בעולם, כיום יהודי הגולה מבינים יותר מתמיד מדוע קיומה של מדינת ישראל הכרחי ונחוץ. זו העת למשרד העלייה והקליטה, הסוכנות היהודית, הרשויות המקומיות ובראשם עיריית נתניה לעודד יהודים לעלות ארצה, לא רק מצרפת, אלא ממדינות נוספות בעולם. זה הזמן לעודד קהילות יהודיות בגולה, לצבור את סט הכלים להם יזדקקו בבוא העת לעלות לישראל - למידת עברית, מציאת מקומות עבודה, מוסדות חינוך לילדים ומגורים.

הכותב הוא חבר מועצת העיר נתניה – יו"ר סיעת 'דרך חדשה'