שירותי ביובית או אינסטלטור – איך יודעים למי לפנות? אילוסטרציה | freepik

תקלות ביוב הן חלק בלתי נפרד ממציאות חיינו. בדרך כלל אנחנו ישר מזמינים אינסטלטור על מנת לטפל בתקלה, אך חשוב לדעת שישנם מקרים שבהם הוא לא יכול לעזור ויש צורך בהזמנה של שירותי ביובית. איך תדעו למי לפנות?

בשורות הקרובות נסקור בפניכם את ההבדלים בין שירותי ביובית לשירותי אינסטלציה, כך שתבינו מתי תצטרכו לפנות לכל אחד מהם.

אינסטלטור – הפתרון לתקלות ביוב פשוטות ומקומיות

באופן כללי ניתן לומר שאינסטלטור יכול לעזור לכם רק כאשר מדובר בתקלה בצנרת הביוב הדירתית שבתוך המבנה. למשל כאשר מדובר בסתימה בשירותים, באמבטיה או באחד הכיורים, כשישנה נזילה מקומית באחד האזורים בבית או כשצריך להחליף ברז שבור ולהתקין כלים סניטריים חדשים כמו כיורים במקום כאלה ישנים ותקולים.

הסימנים לכך שיש מצב שמחייב ככל הנראה שירותי ביובית הם אם הבעיות מופיעות בכמה מקומות בבית (למשל כשבכל פתחי הניקוז בבית המים יורדים לאט) ואם גם השכנים בבניין סובלים מהן.

ביובית – לטיפול בבעיות ביוב הרבה יותר קשות ורחבות

כעת אתם כבר יכולים להבין מתי נצטרך ביובית – במקרים היותר קשים בהם התקלה הרבה יותר רחבה ולא פוגעת רק בדירה שלכם, מה שאומר שהיא ככל הנראה נמצאת בצנרת הראשית או בזאת החיצונית למבנה. לאינסטלטור אין את הכלים או היכולת לטפל בכך ורק שירותי ביובית יוכלו לעזור. ניתן לציין מספר מקרים נפוצים בהם הדבר הכרחי:
פתיחת סתימות קשות כאשר סתימה קשה ועמוקה מאוד נגרמת בצנרת הראשית, רק ביובית שמפעילה לחץ מים חזק עם משאבה עוצמתית תצליח לפתוח אותה. במקרים רבים צריך להשתמש גם בראש צינור ייעודי להסרת הגורם הסותם. זה יכול להיות כזה שממיס שומנים, שמרסק בטון או מכרסם שורשים.
שאיבה של הצפות ישנן הצפות שמקורן מבעיות ביוב (פיצוץ בצינור, למשל) וחייבים לשאוב אותן כמה שיותר מהר על מנת שלא יגרם נזק לרכוש ותשתיות ופגיעה בנפש. ביובית כוללת משאבה חזקה ומיכל איסוף נוזלים גדול והיא הפתרון היעיל ביותר למשימה הזאת. בהתאם לתנאים בשטח תגיע ביובית בגודל ובגובה המתאימים ותשאב את ההצפה בקלות ובמהירות.

הצורך בשירותי ביובית יכול לעלות גם במקרים רבים נוספים. למשל כשצריכים לשאוב בורות ביוב (בורות ספיגה, בורות שומן ועוד) שעומדים להתמלא, או כשרוצים לבצע שטיפה של קו הביוב במסגרת תחזוקה תקופתית ולשם מניעה של סתימות ותקלות נוספות מראש (הדבר מומלץ בקווי ביוב ישנים).

אינסטלטור לעומת ביובית – כמה זה אמור לעלות לכם?

עכשיו כשאתם יודעים מתי כדאי להזמין אינסטלטור ומתי ביובית, הגיע הזמן לדבר על כמה עולה השירות של כל אחד מבעלי המקצוע. טווח המחירים של שירותי אינסטלציה וביובית הוא רחב מאוד. במקרה של אינסטלטור, טווח המחירים מתחיל מכ-200 ₪ לביקור ובדיקה ראשונית ונמשך עם מגוון שירותים שמחירם נע בין 350 ל-800 ₪ במרבית המקרים.

כאשר מדובר בביובית, המחיר יותר יקר ויכול במקרים מסוימים גם לעבור את ה-1,000 ₪, כתלות בסוג הביובית והמשימה שעומדת על הפרק. ניתן לומר ששאיבה של הצפה תהיה בדרך כלל יותר זולה מאשר פתיחה של סתימה קשה ושביובית גדולה או נמוכה תהיה יותר יקרה מביובית בגודל רגיל.

השורה התחתונה – מתי אינסטלטור ומתי ביובית?

אם אתם לא מצליחים לזהות על פי התסמינים מהי הבעיה ולמי אתם צריכים לפנות, הזמינו אינסטלטור לבדיקה ראשונית. הוא יוכל לתת חוות דעת מקצועית שלאחריה תדעו האם שירותי ביובית הם הפתרון. ואם אתם צריכה חברה שכזאת, ביובית אלפא זמינה עבורכם במגוון אזורים ברחבי הארץ לשאיבות, פתיחת סתימות ביוב ועבודות ביוב נוספות.

**תוכן שיווקי