כל השאלות והתשובות הכי נפוצות בנוגע לפטור מויזה לארה״ב אילוסטרציה | freepik

גם אתם חיכיתם כל כך הרבה זמן, לרגע המיוחל בו הפטור מויזה לארצות הברית סוף סוף ינחת בישראל ואפשר יהיה תוך שעות בודדות להחזיק באישור תקף לכניסה לכל רחבי ארצות הברית ופשוט לעשות זאת?

במדריך קצר זה, תוכלו למצוא את כל התשובות לשאלות שודאי מעסיקות כל מי שמעוניין להגיש בקשה ל ESTA ולקבל אישור כניסה לארצות הברית ללא ויזה

מה ההבדל בין הפטור מויזה לויזה לארצות הברית?

הויזה לארה״ב אשר הייתה ברירת המחדל והאפשרות היחידה להגעה לארצות הברית עד לסוף שנת 2023, אילצה את מגישיה לעבור מסלול ארוך ומייגע. התהליך התחיל במילוי השאלון הארוך באנגלית בשם ds160, שעבור מי שאינו מיודד עם מערכת זו, זה יכול לקחת זמן רב מאוד. המשיך ברישום למערכת נוספת של שגרירות ארה״ב לצורך תשלום אגרה וזימון תור לראיון אישי, כמו גם המצאת מסמכים רבים המעידים על זיקה לישראל והגעה עימם ליום ראיון שגם בו איך לא, צפויים תורים וזמני המתנה רבים.
עם זאת, הויזה לארצות הברית הינה מדבקה קבועה בדרכון וכוחה חזק משל כוחו של הפטור. הרי שכדי לקבלה, יש להתייצב באופן אישי מול מראיין מטעם ארצות הברית. כמו כן, הויזה תקפה לעשר שנים.

אישור כניסה לארה"ב ללא ויזה אינו מצריך הגעה לשום מקום שנמצא מחוץ לביתכם, גם אם תרצו להיעזר בשירות חיצוני אפשר לעשות זאת בשיחת טלפון אחת או באינטרנט באופן מקוון.
הפטור מויזה ישמש אתכם לכניסה לארצות הברית לכמעט אותן המטרות לשמן הויזה לארצות הברית קיימת, כלומר- תיירות, עסקים, ביקור משפחה או מכרים, לימודים שאינם אקדמאים ועוד.
הליך הגשת הבקשה לפטור מויזה הינו הליך קצר ונוח משמעותית מהגשת הבקשה לויזה. הוא אורך כמספר שעות בודדות, כמו גם התשובה לבקשה , אשר מתקבלת לכל היותר תוך 3 ימים בלבד.
אישור כניסה זה, יאפשר לכם לשהות בארצות הברית למשך 90 יום בכל כניסה (ללא אפשרות הארכה) , ועימו תוכלו להיכנס מספר פעמים בלתי מוגבל.

מי יכול להגיש בקשה לפטור מויזה?
כל אזרח ישראלי בעל דרכון ביומטרי ובתוקף יכול להגיש בקשה לפטור מויזה כל עוד אין לו עבר פלילי, מעולם לא סורב לויזה לארצות הברית ומעולם לא סורב לכניסה לארצות הברית או כל מדינה אחרת.

איך מגישים בקשה לפטור מויזה?

הליך הגשת הבקשה פשוט מאוד ומורכב סה״כ מ 4 שלבים קצרים.
1. יש להחזיק מולכם את הדרכון הישראלי העדכני והביומטרי שלכם לצורך העלאת צילום שלו בדף הראשון של הטופס. כמו כן, יש להחזיק בכרטיס אשראי בינלאומי (בן 16 ספרות) לצורך תשלום אגרת הפטור מויזה.
2. יש למלא את טופס ה ESTA, הטופס הוא באנגלית ויש להשיב על כל השאלות בנוגע לפרטיכם האישיים, כתובת המגורים, פרטי אנשי קשר, התעסוקה שלכם ושאלות כלליות נוספות.
3. בסיום הטופס תועברו לדף תשלום בו יהיה עליכם להסדיר את תשלום האגרה ולקבל אישור שהתשלום התקבל בהצלחה.
4. השלב האחרון לאחר מילוי הטופס ותשלום האגרה הוא המתנה לתגובה. מערכת הesta היא מערכת כמעט אוטומטית ורוב הסיכויים שבקשתם תאושר תוך שעות בודדות.

האם כולם מקבלים אישור לבקשה?
לא. אבל הרוב הגדול כן.
מי שלא יקבל אישור הוא מועמד שאינו עומד בתנאים: אין לו דרכון ביומטרי, הדרכון אינו בתוקף, יש ברשותו עבר פלילי, סורב לכניסה לארה״ב או למדינה אחרת ו/או השיב על אחת מהשאלות הכלליות בסיום הטופס, עם התשובה ״כן״.

מה עושה מי שסורב לפטור מויזה?
אל דאגה, עדיין תוכלו לטוס, אך כנראה לא בזמן שתכננתם. מי שסורב לפטור מויזה יאלץ לעבור את התהליך הרגיל לצורך הגשת בקשה לויזה לארצות הברית, מה שגם אומר, יהיה עליו לעבור ראיון אישי, להנפיק מסמכים המעידים על מטרת הנסיעה והזיקה לישראל וכן, להמתין זמן רב משמעותית יותר.

מה צריך לדעת לפני הטיסה לארצות הברית?

ראשית, יש להדפיס את אישור הפטור מויזה, האישור הוא אמנם אלקטרוני ומצוי במערכות של ביקורת הגבולות של האמריקאים, אך סביר מאוד שתידרשו להציג את אישורכם לגורמים אשר אין להם גישה למערכות אלו (בדלפק הצ׳ק אין, לנציג בעליה למטוס וכדומה).
שנית, לא אמורה להיות לכם בעיה לעבור את ביקורת הגבולות של ארצות הברית, אך יש לקחת בחשבון, כמו גם עם ויזה, שלהחזיק באישור או אשרה, אינם אומרים שכניסתם באופן ודאי מאושרת. הכל תלוי בנציג ביקורת הגבולות של המדינה, הוא זה שיתן את החותם הסופי לכניסתכם.


**תוכן שיווקי