מתכוונים לפתוח חנות? הוצאות שלא חשבתם עליהן אילוסטרציה | pexels

פתיחת חנות היא חלום של הרבה יזמים, בין אם מדובר בחנות פיזית או מקוונת. אבל בעוד שתוכנית עסקית טובה כוללת בדרך כלל את עלויות השכירות, המלאי והפרסום, קיימות הוצאות נוספות ובלתי צפויות שעלולות להצטבר ולהשפיע על הרווחיות. הכרת ההוצאות הללו מראש תסייע להיערך נכון ולהימנע מהפתעות מיותרות

מערכות סליקה ותשלומי עמלות

בכל חנות, בין אם פיזית או מקוונת, יש צורך במערכת סליקה כדי לקבל תשלומים בכרטיסי אשראי. מערכות אלו כרוכות בעמלות, ולעיתים הן גבוהות מהמצופה. בנוסף לעמלות הסליקה הבסיסיות על כל עסקה, קיימות לעיתים עלויות חודשיות קבועות למערכת הסליקה וגם עמלות המרה בעסקאות במטבע חוץ.
גם ב אתרי מסחר מקוון, יש לקחת בחשבון את עלויות הסליקה והעמלות הנלוות – כמו עמלות עיבוד ומימוש. בחירה נכונה של מערכת סליקה עשויה לחסוך עלויות אלו, ולכן כדאי לבדוק את ההצעות השונות בשוק ולבחור במערכת שמציעה עמלות נמוכות ומתאימות לאופי העסק.

עלויות אריזה ומשלוח

עלויות האריזה כוללות את חומרי האריזה עצמם (קופסאות, בועות, נייר עטיפה וכו'), ולעיתים גם תוויות ממותגות. גם עלות המשלוח אינה דבר שיש להקל בו ראש. משלוח מהיר יכול לשפר את חוויית הקנייה אך גם לייקר את העלויות משמעותית. כדאי להציע ללקוחות אפשרויות משלוח שונות, כך שיבחרו את השירות המתאים להם, מבלי להעמיס עלויות נוספות על העסק.

ביטוח חנות ותכולה

חנות פיזית זקוקה לביטוח מתאים, בין אם מדובר בנזקי רכוש, גניבות, פגיעות סייבר (במקרה של חנות מקוונת) או נזקים אחרים. הביטוח לא רק מגן על התכולה אלא גם מבטיח את העסק מפני תביעות מצד לקוחות ועובדים. הוצאות הביטוח עשויות להשתנות בהתאם לסוג העסק והמיקום, אך הן נדרשות להגנה

שיווק מקוון ופרסום

בעידן הדיגיטלי, שיווק מקוון הוא חלק בלתי נפרד מהצלחת העסק, אך גם חלק מהותי מהתקציב. פרסום ברשתות חברתיות, קידום בגוגל, והעסקת מומחים לשיווק דיגיטלי – כל אלו דורשים השקעה כספית קבועה. גם קידום אתרים הוא חלק מהותי שמחייב השקעה אם ברצונכם להשיג דירוגים גבוהים בגוגל ולמשוך לקוחות פוטנציאליים.
מעבר לפרסום ישיר, ישנן גם עלויות נוספות הנדרשות לניהול הקמפיינים, עיצוב גרפי ומעקב אחר התוצאות, ולכן חשוב לתכנן תקציב מתאים כדי להבטיח נראות לעסק.

תשתיות ותשלומים נלווים

בחנות פיזית או מחסן לוגיסטי יש תשתיות כגון חשמל, מים, אינטרנט ותשלומים שוטפים נוספים כמו ארנונה ודמי ועד בית במידת הצורך. עלויות אלו הן הוצאות קבועות ובלתי נמנעות שעלולות להצטבר לסכום משמעותי מדי חודש, ולכן כדאי לקחת אותן בחשבון.

מסקנה

פתיחת חנות היא פרויקט מרגש ומאתגר, אך כדי להצליח בו כלכלית יש להיערך לכלל ההוצאות ולוודא שהן מגולמות בתוכנית העסקית. מערכות סליקה ותשלומים, עלויות אריזה ומשלוח, ביטוחים, פרסום ושירותים נלווים הם רק חלק מהעלויות שיש לקחת בחשבון. היערכות מוקדמת יכולה להבטיח שהעסק יהיה רווחי ותואם לציפיות.

 

*תוכן שיווקי