תמונה | depositphotos מה זה לוח סילוקין של הלוואה? תמונה | depositphotos

לוח סילוקין הינו טבלה אשר מייצגת את שלבי החזר ההלוואה. כל הלוואה נפרסת למספר תשלומים, לוח סילוקין נגזר מהסכם ההלוואה ככה שבסוף תקופת ההלוואה לפי הלוח יחזיר המלווה את הסכום כולו, כולל הריבית שהצטברה על ההלוואה

תמונה | depositphotos

הסכום אינו יורד באופן שווה כל חודש מאחר שבין כל תשלום עולה סכום החוב עבור הצטברות הריבית. לכן, לפני לקיחת הלוואה יש להתאים לוח סילוקין בין שני הגורמים כדי להכיר בדיוק את התהליך כולו.

מהם הסוגים השונים של לוחות סילוקין?

יש שני סוגים של לוחות סילוקין, הראשון הוא לוח סילוקין שפיצר והשני הוא לוח סילוקין קרן שווה. הנה ההבדלים ביניהם:
לוח סילוקין שפיצר - מדובר על החזר קבוע מתוך הסכום שנקבע בהתאם לאחוזי הריבית והקרן לאורך כל התקופה. משמע, בתחילת החזר ההלוואה מדובר על אחוז גדול יותר של החזר ועם הזמן הריבית יורדת ומשלמים יותר על הקרן. לוח סילוקין שפיצר הינו לוח יותר פשוט ללקוח, הוא יותר נוח להחזרים ולכן, הוא פופולרי יותר בקרב הלוואות כאלה ואחרות.

לוח סילוקין שפיצר יותר פופולרי עבור לקיחת הלוואות של משכנתא. חשוב להדגיש, ככל שאתם פורסים את ההלוואה למשך תקופה ארוכה יותר ככה אתם משלמים יותר בתחילת הדרך. לדוגמא, אם לקחת משכנתא אתם תשלמו בהתחלה יותר ריבית מאשר קרן, אך עם הזמן זה מתאזן.

לוח סילוקין קרן שווה לוח זה מציג לנו שיטה יותר ישנה, אך גם נוחה ללקוחות השונים. יהיה עליכם לשלם כל חודש תשלום קבוע מהקרן, אך הריבית פוחתת מדי חודש בגלל הירידה בסכום. גם כאן, בתחילת ההחזרים תשלמו סכום גבוה יותר וככל שהזמן יעבור המחיר החודשי ירד. תהליך זה מאפשר לנו לשלם את החוב באופן מהיר יותר, ככה שעל פניו, אנחנו משלמים פחות ממה שהיו צריכים. לוח זה אינו מתאים ללקיחת משכנתא או הלוואות לתקופת זמן ארוכה. בדרך כלל, לוח זה מתאים להלוואות לכל מטרה אשר הלקוח מחזיר את ההלוואה תוך מספר שנים בודדות.

יועץ הלוואות

כדי להבטיח שאתם לוקחים את ההלוואה בצורה הנכונה ביותר עבורכם עליכם להכיר את כל האופציות שיש על השולחן. לכן, תוכלו להיפגש עם יועץ משכנתא או יועץ הלוואות אחר, הוא ידריך אתכם לבחירה הנכונה ביותר תוך כדי הפשטה של כלל התהליך. מוטב להדגיש, ניתן גם למצוא מחשבוני הלוואות באתרי השוואת מחירי הלוואות שונים. שם גם תוכלו לראות את כל האופציות שהגופים השונים מעניקים לכם. חשוב להדגיש, לקיחת הלוואות הינו תהליך שיכול להיות מאוד מסובך, עליכם לפנות לגורם מקצועי כאשר מדובר על סכומים גדולים. שימו לב להבדל במחירי הריבית ואיזו ריבית אתם משלמים. רק בדרך הזאת לא תופתעו בהמשך הדרך לגבי הסכום אותו אתם משלמים מדי חודש.

"אי עמידה בפירעון ההלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל."