תמונה | freepik 5 שאלות שכדאי לשאול לפני שרוכשים ביטוח רכב תמונה | freepik

לפני שרוכשים כל מוצר, ובמיוחד מוצר קריטי כמו ביטוח רכב, חשוב לשאול את עצמכם כל מיני שאלות חשובות שיכולות להיות בעלות חשיבות גדולה מאוד כאשר אתם עולים על הכביש

תמונה | freepik

כולנו מוצאים את עצמנו במוקדם או במאוחר מועדים לתאונות שונות על הכבישים, והרבה מאוד פעמים זה לא תלוי בנו. כך שלא משנה עד כמה נהיה זהירים, תמיד יהיה את אותו נהג חסר אחריות שיסכן את כולם. לכן חשוב מאוד לשאול את עצמכם את השאלות הבאות בנוגע לרכישת ביטוח רכב.

האם עשיתם סקר שוק מקיף?
פניה למספר של חברות ביטוח והשוואת מחירים זה משהו שכנראה תהיו חייבים לעשות על מנת לקבל את ההצעה המשתלמת ביותר. ייתכן ועל אותו מוצר בדיוק תקבלו שני מחירים שונים בתכלית. אם אתם עושים את אותם ביטוחי דירה, משכנתא ורכוש באותה חברה, ייתכן והיא תציע לכם הצעה משתלמת וזולה יותר כיוון שאתם כבר לקוחות שלה.

האם פירטתם לחברת הביטוח את כל הפרטים בנוגע אליכם?
כל פרט חשוב בנוגע לפירוט הביטוח שלכם. מה הגיל שלכם? מה הותק שלכם על הכביש? מה סוג הרכב שלכם? עד כמה אתם נוהגים על הכביש ועוד. החברה רוצה לדלות את כל הפרטים על מנת לקבל תמונת מצב מלאה ומדויקת בנוגע לסטטוס שלכם. ככל שתהיו נהגים זהירים יותר, תוכלו לקבל הצעת מחיר טובה יותר. המחיר הרי נקבע בסופו של דבר על פי ההסתברות בה הנהג המבטח עלול להיות מעורב בתאונה. ככל שתהיו נהגים "מסוכנים" יותר, כך הפרמיה שלכם תהיה גבוהה יותר.

עד כמה אתם משתמשים ברכב?
רמת השימוש ברכב הינה קריטית לחישוב משוקלל האם כדאי לבטח אותו ועד כמה. ביטוח חובה זה משהו שאתם חייבים ממילא לעשות, אבל מה לגבי ביטוח מקיף וצד ג'? ייתכן ואם מדובר ברכב ישן ואתם לא ממש עושים בו שימוש תדיר, ייתכן ותעדיפו לחסוך עליו ולא להשקיע בביטוחים נוספים שאתם לא חייבים בהם.
לעומת זאת, ביטוח של רכבי יוקרה יקר הרבה יותר, או ביטוחים על רכבים שעושים נסיעות ארוכות על הכביש. במידה ואתם משתמשים ברכב בכל יום בשבוע מספר שעות, ישתלם ויהיה כדאי לכם לרכוש ביטוח מקיף על מנת לכסות אתכם בבטחה מפני כל צרה שלא תהיה.
תוכלו לשאול חברים שלכם שכבר ביטחו יותר מפעם אחת את הרכב כל מה שעולה לכם לראש וכן קבלו מהם טיפים מהניסיון האישי שלהם.

האם אפשר לעשות טסט לרכב ללא ביטוח רכב?
לא. כאשר ניגשים לטסט לרכב צריכים להציג רישיון רכב בתוקף, תעודת זהות של בעל וביטוח חובה בתוקף. ללא אחד מאלה, הרכב לא יורשה להיכנס לביצוע מבחן במכון הרישוי.

איזה רכב חלופי כלול בפוליסה?
לפני שרוכשים ביטוח לרכב כדאי לבדוק איזה רכב חלופי תקבלו. לא כל חברות הביטוח מציעות אותם רכבים, ויש שוני בין סוגי הרכבים שתהיו זכאים להם.