תביעת לשון הרע נגד אתר חדשותי עו''ד איתן גליק m| צילום: תומר לשר

בתביעת לשון הרע נגד אתר חדשות נטען: "רכז המערכת עשה שימוש בתוכנות זדוניות וביצע האזנות סתר כדי לייצר תוכן חדשותי צהוב ושקרי"

בבית משפט השלום בנתניה מתבררת בימים אלה תביעת לשון הרע אותה הגיש עו"ד איתן גליק, בשם אב ובנו תושבי נתניה, נגד אתר חדשות ונגד מי ששימש כרכז המערכת של האתר.
בתביעה נטען כי רכז המערכת פגע בשמם של התובעים ובפרטיותם, זאת על ידי פרסום כתבות מכפישות באתר החדשות. על פי התביעה בסוף שנת 2018 צפה רכז המערכת בכתבת טלוויזיה ששודרה בערוץ 13, שבה נטען, כי האב, במסווה של קשר זוגי לגיטימי, השתלט לכאורה על חייה ורכושה של ניצולת שואה ערירית, כבת 95, המבוגרת ממנו ב-36 שנים. יש לציין כי ניצולת השואה נפטרה בינתיים.
לדברי עו"ד גליק, אותה כתבה, מחדשות ערוץ 13, עומדת במרכזה של תביעה נוספת ללשון הרע, אותה הגיש התובע נגד שידורי רשת, ונגד העיתונאית שהפיקה אותה, תביעה הנמצאת בימים אלה בהליכי ערעור בבית המשפט המחוזי בתל אביב.
לדברי עו"ד גליק, רכז המערכת החליט לצאת למסע רדיפה יזום ומתוזמן נגד התובע, באצטלה של מסע להצלת ניצולת השואה, ולשם כך יזם סדרת כתבות פוגעניות ושקריות על התובע.
לדברי עו"ד גליק "התנהלותו של רכז המערכת חרגה מכל נורמה עיתונאית מקובלת, וכדי להשיג את מטרתו, הוא לא בחל להשתמש באמצעים פסולים, לרבות ביצוע עבירות פליליות".
עו"ד גליק מוסיף וטוען בתביעה, כי הנתבע בחר לבצע האזנות סתר אסורות, והתקין, כביכול, במכשיר הטלפון של הקשישה, תוכנה זדונית, שהקליטה את השיחות שנערכו בו לאורך כל שעות היממה, ובכך חדר לפרטיותם של האישה, של התובע ושל בני משפחתו.
עוד נטען בתביעה, כי רכז המערכת מסר את הקלטת שיחות הטלפון לאנשים רבים, תקף את התובע ובנו, מילולית, גרם להרחקת של התובע מהקשישה ואף הגיש נגדו תלונת שווא למשטרה, שנסגרה מחוסר אשמה.

לדברי עו"ד גליק "החוצפה שלא תיאמן לחדור לפרטיותו של התובע, הרדיפה התמוהה והקיצונית אחריו ואחר בנו, והכמות הבלתי נתפסת של הפרסומים השקריים נגדם, שכל מטרתם הייתה לצייר את האב כמייצג הרוע האנושי עלי אדמות ואת בנו כשותף לעבירות המומצאות, מביאה למסקנה שסכום הפיצויים שראוי לתת לתובעים - גבוה ביותר".
בתביעה מבקש עו"ד גליק מבית המשפט לחייב את רכז המערכת ואת אתר החדשות לפצות את האב ואת בנו ב-300 אלף שקלים כל אחד, וזאת על פי חוק לשון הרע, חוק הפגיעה בפרטיות ופקודת הנזיקין.
התביעה נדונה בימים אלה בבית משפט השלום בנתניה. טרם הוגש כתב הגנה.