אילוסטרציה | fotolia תביעת מיליונים נגד אבן קיסר אילוסטרציה | fotolia

תושב נתניה הגיש תביעה בסך כמליון שקלים כנגד "אבן קיסר" בגין מחלה. עו"ד קאופמן:"קיימים עוד נפגעים רבים מהמחלה במיוחד באזור נתניה והשרון"

אילוסטרציה | fotolia

עובד לשעבר במפעל עיבוד שיש מאזור נתניה, הגיש בשבוע שעבר תביעה בסך מליון שקלים כנגד מפעל "אבן קיסר" באזה"ת של קיסריה, על פיצוי בגין מחלת הסיליקוזיס שבה חלה. התביעה הוגשה על ידי משרד עו"ד ענת קאופמן מנתניה, המייצגת בשנים האחרונות נפגעים רבים מהמחלה.
מדובר בעובד שעיבד והתקין שיש של "אבן קיסר" משנות התשעים ובשנות ה- 2000 וחלה במחלה. כיום העובד לשעבר לאחר השתלת ריאות, סובל מבעיות נשימה קשות ואינו יכול לעבוד במקצוע היחידי שבו עבד רוב חייו.
הסיליקוזיס היא מחלת ריאות קשה וחשוכת מרפא. במקרים רבים היא מסתיימת במוות תוך התדרדרות קשה במצב הבריאותי, וגורמת לקשיים רבים ביום יום של החולה בגלל הצטברות חלקיקים זעירים רעילים בריאות. היא נגרמת כתוצאה מעיבוד השיש בהרכב בו משתמשת חברת "אבן קיסר".
המחלה מוכרת כ"מחלת מקצוע" בארץ ובעולם. בטל"א בדר"כ מכיר במי שנפגע מהמחלה כנפגע תאונת עבודה. מי שעסק בעיבוד השיש (חיתוך, שיוף והתקנה) לא היה מודע לסכנת המחלה ולא יכול היה להצטייד באמצעי הגנה מספקים. חברת אבן קיסר לא הזהירה את ציבור המעבדים בסכנות המחלה ובאמצעי המיגון.

הפינה המשפטית - תביעת מיליונים נגד אבן קיסר
"קיימים עוד אלפי נפגעים מהמחלה שעדיין לא תבעו את אבן קיסר ולא מודעים לזכויותיהם. צריך לזכור שהחברה שוכנת באזה"ת קיסריה. באזור נתניה וקיסריה היו ועדיין קיימים מפעלי עיבוד שיש רבים שעבדו עם אבן קיסר. לכן, אנשים שעבדו במפעלים הללו וסובלים מבעיות בריאותיות, יכולים להיות זכאים לפיצוי"
קאופמן מחדדת כי מדובר בכל מי שעיבד שיש של אבן קיסר – בין אם בעלי בתי המלאכה והמפעלים הללו, עובדים באותם מפעלים ואפילו קבלני משנה קטנים, "פרילנסים", שעבדו כמתקיני השיש.

תגובת אבן קיסר

התביעה התקבלה בימים אלה ותגובתנו תובא בפני בית המשפט. צר לנו לשמע אודות מצבו הרפואי התובע. יש לזכור כי מחלות מאבק מזיק ניתנות למניעה כאשר מיישמים את הוראות הבטיחות בעבודה שנקבעו בחוק, ואת שיטות העבודה המומלצות. אבן קיסר פעלה והיא נחושה להמשיך ולפעול להגברת המודעות בקרב מעבידים על מנת שאלה יוכלו לעדכן את עובדיהם ולהגן עליהם.