אילוסטרציה | צילום: נתניה נט 172 אלף שקלים פיצוי לנער שנפצע במהלך טיול טבע  אילוסטרציה | צילום: נתניה נט

נער, תושב עמק חפר יצא לטיול בטבע ונפגע בעינו. בהסכם פשרה קיבל פיצוי בסך 172,000 ש"ח

אילוסטרציה | צילום: נתניה נט

ע"פ תביעה שהגיש עו"ד קראוס, נער, תושב עמק חפר, יצא לטיול של מספר ימים בצפון הארץ בהיותו בן 16, במסגרת פעילות קיץ שערכה חברת טיולים המפעילה חוגי ילדים ונוער. 
ע"פ התביעה, במהלך הטיול החליטו המדריכים לרדת מהשביל המסומן בשל אפשרות למוקשים. כך ירדו למסלול לא מסומן, שהתאפיין בין השאר בענפים סבוכים ובגזעי עצים. תוך כדי הליכה, נתפס אחד מענפי העץ בתיק של אחד החניכים שצעד לפני הנער והענף הוטח בחוזקה בעינו השמאלית של הנער וגרם לו לחבלה חמורה.

הנער הובהל לבי"ח בצפת ומשם הועבר לאשפוז במחלקת העיניים של רמב"ם, למשך שישה ימים, שם אובחן כסובל מחבלה בקרנית העין. לטענת התביעה, מאז התאונה ראייתו של הנער לא שבה לאיתנה, דבר שמפריע לו בפעולות שונות הכוללות בין היתר קריאה ולימודים.

הפינה המשפטית - 172 אלף שקלים פיצוי לנער שנפצע במהלך טיול טבע 
לטענת עו"ד קראוס, חברת הטיולים אחראית על נזקיו של הנער בעין, נזקים שילוו אותו לאורך כל חייו, מאחר והמדריכים לא העבירו נהלי בטיחות ראויים לנערים, לא הקפידו על מרווחי ביטחון אחד מהשני ואף ירדו מהשביל המסומן, לשטח מיוער שאינו מיועד לטיול, וכך נגרמה התאונה.
מנגד טענו מפעילת החוגים וחברת "כלל" שביטחה אותה, כי מדובר בתביעה טורדנית וקנטרנית, שאין בה עילה לתביעה, שכן נסיבות התאונה הינן בגדר סיכון טבעי שהיה על התובע לצפות, שכן טיול בחיק הטבע טומן בחובו סיכונים טבעיים שכל אדם מודע להם ועל לכן אין להן אחריות לאירוע. כמו כן לטענתם, מדובר באירוע לא צפוי שאינו ניתן למניעה.
לאחר מאבק משפטי, הגיעו הצדדים לפשרה, במסגרתה סוכם, כי חברת "כלל" תשלם פיצויים בסך 172,887 שקלים. ההסכם קיבל תוקף של פסק דין בבית משפט השלום בהרצליה, על ידי השופט עידו רוזין.