קדימה צורן מציגה: למידת המחר בחט"ב הרצוג
חטיבת ביניים הרצוג מובילה בדרכי למידה חדשניים ומותאמים למאה ה-21. עם שתי מסגרות למידה: למידה באמצעות מחשב ולמידה מבוססת פרויקטים
חלפו הימים של ספרי לימוד נוקשים ומשאבים מוגבלים. כיום כל תינוק כבר נולד עם סמארטפון ביד ועם אוריינטציה טכנולוגית. התלמידים עם מחשבים הניידים שלהם תחת ידיהם, הם לא רק מאמצים אוריינות דיגיטלית, אלא גם מקבלים גישה למגוון עצום של משאבים מקוונים, אפליקציות חינוכיות וכלים המותאמים לסגנונות הלמידה הייחודיים שלהם.
משלימה את המהפכה הטכנולוגית הזו היא למידה מבוססת פרויקטים (PBL), גישה חינוכית שמחוללת מהפכה בשיטות ההוראה המסורתיות. PBL מסמיך את התלמידים לשקוע באופן פעיל בפרויקטים בעולם האמיתי, להצית את החשיבה הביקורתית, פתרון הבעיות וקבלת ההחלטות שלהם. על ידי התמודדות עם אתגרים אותנטיים, המוחות הצעירים הללו מפתחים הבנה עמוקה יותר של הנושא תוך רכישת כישורי חיים יקרי ערך שישרתו אותם הרבה מעבר לכותלי הכיתה.
BYOD שהם ראשי תיבות של Bring Your Own Device ו-PBL המיצג את ראשי התיבות של
Project Based Learning משנים את הלמידה במהלך פורץ דרך, תלמידי הרצוג רותמים כעת את הכוח של BYOD (הבא את המכשיר שלך) ו-PBL (למידה מבוססת פרויקטים) כדי לשנות את המסע החינוכי שלהם. גישה חדשנית זו, פותחת עידן חדש של למידה מותאמת אישית ומעורבות בעולם האמיתי. BYOD, מאפשר ללומדים צעירים אלה להביא את המחשבים הניידים האישיים שלהם לכיתה.
המיזוג של שתי מסגרות למידה אלה יצר סביבת למידה שאין כמותה עבור תלמידי החטיבה. שיתוף פעולה ותקשורת נמצאים בחזית כאשר התלמידים מתחברים בצורה חלקה עם עמיתיהם, חולקים רעיונות ועובדים בשיתוף פעולה על פרויקטים באמצעות המכשירים שלהם. רוח שיתופיות זו לא רק משפרת את הכישורים הבין-אישיים שלהם, אלא גם מטפחת תחושה של עבודת צוות.
יתר על כן, גישה חדשנית זו מטפחת יצירתיות ומיומנויות של פרזנטציה אשר מעודדת את התלמידים לחשוב מחוץ לקופסה ולחקור פתרונות חדשניים לבעיות בעולם האמיתי. הממצאים וההישגים שלהם מוצגים לרוב באמצעות מצגות מולטימדיה דינמיות או תערוכות פומביות, המטפחים תחושת גאווה והישג. בעזרת התפיסה החדשנית וטבילתם של התלמידים.
אדר ארד, מנהל אגף החינוך במועצה מקומית קדימה-צורן: "תכנית התקשוב בחטיבת הביניים הרצוג הינה צעד פורץ דרך נוסף של מערכת החינוך היישובית. אנו חותרים להעמקת האוריינות הדיגיטלית בקרב תלמידינו ומזהים את פוטנציאל רב הטמון בשילוב הטכנולוגיה ללמידה עדכנית ומשמעותית. מבקשים לבטא הערכה רבה לצוות חטיבת הביניים ולמנהל בית הספר על הצעד החדשני ועל האומץ החינוכי".
יוני אנזל, מנהל חט"ב הרצוג: "חטיבת ביניים הרצוג מבטיחה לקהילה שלה שהדור הבא ייצא מוכן היטב לאתגרים ולהזדמנויות של המאה ה-21. ככל שהאנשים הצעירים הללו יגדלו להיות מנהיגי המחר, מיומנותם באוריינות דיגיטלית, חשיבה ביקורתית ופתרון בעיות שיתופיות תבדל אותם בעולם שמתפתח ללא הרף. יחד, אנו מעצימים אותם להצליח, מטפחים את הפוטנציאל שלהם ומטפחים את הכישורים הדרושים להם כדי לשגשג בעולם המונע על ידי טכנולוגיה וחדשנות".