פרסומת עמותת רגעים
 המיצב שכולם דיברו עליו - אוהל טיפי קהילתי תמונה: מועצה מקומית קדימה צורן

קהילת קדימה צורן יצאה לדרך לפני חג הפסח במיצב חברתי לעידוד אחדות ותקווה. נבנה אוהל טיפי גדול ובו התקיימו מגוון פעילויות וסדנאות והיו שותפים בו חלקים רבים מהקהילה. קרן גרין, ראש המועצה: "מיזם יוצא מן הכלל המשלב ערכים וקהילה" 

במהלך חודש המעשים הטובים נבנה אוהל טיפי ביוזמת אגף רווחה וקהילה במועצה המקומית קדימה צורן. המסר השנה, של יום המעשים הטובים היווה הזדמנות לא רק לעזור לזולת ולסביבה, אלא להתחבר לתושבים ולהעמיק את ההיכרות של כל חלקי הקהילה.

בבניית המיצב התגייסו שותפים רבים מתוכם, מתנדבים מהקהילה, ארגון ויצו, עובדי רווחה וקהילה, בית ספר אור תורה, בני נוער, הגרעין בנות שירות, צופים, התנועה החדשה ובני עקיבא, מועדונית צעירים ובוגרים, מתנ"ס קדימה צורן, מועדון גמלאים, קבוצת צלמים גמלאים, הסורגות, בית ספר ניצני השרון ובנות מצווה, בית ספר שערי יהודית, בית ספר נתיבות משה, סטודנטיות לעבודה סוציאלית, הרשות הלאומית לביטחון קהילתי ועוד רבים אחרים.

בניית האוהל נעשה בצורה תהליכית, הרעיון התחיל בחיזוק הקהילה בעקבות אירועי 7 באוקטובר, להביא רוח חיובית ולכן נקרא המיזם התחדשות התקווה. הנציגים של כל קבוצה עברו הדרכה איך לעבוד עם הקבוצות השונות שלקחו חלק מהאירוע החברתי. כל המשתתפים במיזם יצרו שיח על ערכים ובניית מסר חיובי. לאחר מכן נתנו ביטוי למסר בצורה יצירתית בעזרת צבעים וציורו על הבדים. כל הבדים נתרמו מארגן "ויצו" וחנות בדים "קלאסיק", לכן ערך מוסף של המיזם הוא מיחזור ומודעות לאיכות הסביבה. הבדים נתפרו ליצירת שמיכת טלאים שעוטפת את האוהל שנבנה בצורת אוהל טיפי (אוהל אינדיאני). המטרה של האוהל היא יצירת אחדות ותקווה בקהילה, כאשר השמיכה עוטפת ומאחדת אותנו לעם אחד.

במקום התקיימו מספר סדנאות שהקהילה לקחה בהם חלק ועודדה מסרים חיובים ולהרמת המורל. סדנת גדר המשאלות, סדנת עץ החלומות, סדנה למילים יש כוח וסדנה מעגלי שיח ויצירת מנדלות מבדים. היה אירוע מרגש ומקרב לבבות בין התורמים למיזם לבין הקהילה שבה לראות וליצור ביחד עם המתנדבים שהיו חלק מהפרויקט.

קרן גרין, ראש המועצה: "מדובר במיזם יוצר מן הכלל המשלב ערכים וקהילה. רבים מהיישוב קטנים וגדולים לקחו חלק בבניית האוהל. המיזם הצליח לנגוע בחלקים רבים מהיישוב שלנו. נמשיך להציע פעילויות לחיבורים, לעידוד אחדות ובעיקר להגביר את הטוב".

יוזמת המיצב, מאיה בר מנחם: "הפרויקט שזר בתוכו חיבור בין כלל תושבי הקהילה, כל אחד בדרכו הצליח לתרום לבניית האוהל שסימל את התקווה והאחדות. ההתגייסות והנתינה של המתנדבים שוב הוכיחה, שכולנו זקוקים לקהילה כדי להרגיש משמעות, שייכות ומחויבות. כולי תקווה שבקדימה צורן נוכל ליצור מסורת של אירוע בונה קהילה כדי לבנות חוסן קהילתי וההתנדבות תהווה דרך חיים".