הדמית המת"צ המתוכנן  תושבי כפר נטר נגד התוכנית להרחבת מסילת החוף הדמית המת"צ המתוכנן

ועד מקומי כפר נטר דורש לדחות את התוכנית לשדרוג והרחבת מסילת החוף. טוען: התוכנית תהפוך את כפר נטר לכביש גישה לאזור התעשייה של נתניה

הדמית המת"צ המתוכנן 

ועד מקומי כפר נטר הגיש לוועדה לתשתיות לאומיות השגה לגבי התוכנית לשדרוג והרחבת מסילת החוף בין תחנת חוף כרמל לשפיים (תת"ל 65א) בטענה כי התוכנית תפגע באופי המושב, באיכות חייהם ובאיכות הסביבה ותהפוך את המושב הפסטורלי לכביש הגישה לאזה"ת נתניה. את ההשגה הגיש הועד המקומי באמצעות עורכת הדין ורד מאירוביץ סייג.
יש לציין כי גם רשות הטבע והגנים מתנגדת להקמת כביש חדש שיוקם במסגרת התוכנית ויפגע בביצת פולג.

התוכנית לשדרוג והרחבת מסילת החוף חלה על תוואי באורך של כ- 70 ק"מ והיא כוללת את הכפלת מסילת החוף לכל אורכה ל- 4 מסילות (שתי מסילות מהירות ושתי מסילות פרבריות) בנוסף, במקטע בין נתניה לשפיים יתווספו שתי מסילות פרבריות נוספות, דרך לתחבורה ציבורית, דרך פנימית המחברת בין נתניה לכפר נטר וכן התוכנית מסמנת תחנת עתידית ממזרח למסילה- תחנת ספיר.

כפר נטר הוא מושב בעל אופי כפרי חקלאי המאופיין בבניה צמודת קרקע ומרחבים פתוחים רבים. הוועד המקומי טוען, כי התכנית עוברת בצמידות לכפר נטר ובחלקה אף בתוך מספר לא מבוטל של נחלות במושב ובסמיכות גבוהה לבתי התושבים בהרחבת הכפר, מאיימת לפגוע בייחודיות של המושב ולגרום לפגיעה קשה ומהותית באיכות החיים של תושביו.
כביש התחבורה היחיד בכפר יהפוך לכביש הגישה לאזור התעסוקה הקיים והמתהווה של נתניה. חיבור זה יגרום לשימושים מוגברים בעורק התנועה העיקרי של המושב ויגרום לשיתוק מוחלט בתנועה של תושביי המושב.
התכנית מוסיפה בצמידות לחלקה המזרחי של המסילה כביש דו נתיבי חד מסלולי באורך של כ- 16 ק"מ וברוחב של כ- 20 מטר שיעבור בצמידות לכפר נטר , הכביש מוצג כנתיב תחבורה ציבורי אך לאור העובדה שאין צורך בכביש לטובת אוטובוסים, הוא צפוי לשמש ככביש לכלי רכב פרטיים בצמידות לרכבת - זאת בניגוד מוחלט למדיניות משרד התחבורה לפיה יש לקדם את התחבורה הציבורית בישראל. הוועד המקומי טוען, כי הכביש המוצע יהפוך למפגע תחבורתי, בריאותי, סביבתי וקנייני. בנוסף, הנת"צ אשר ייסלל מאספלט יגביר את בעיות הניקוז ממנו האזור סובל, יפגע מאוד באיכות האוויר במקום באמצעות פליטות מכלי הרכב השונים ויגרום לבעיות רעש קשות לאור הקרבה בין ציר תחבורה מרכזי למושב כפרי ושקט.

עוד טוען הוועד המקומי, כי בתכנית ובהחלטה להעבירה להשגות הציבור נפלו פגמים רבים ומהותיים, התוויתן של הדרכים החדשות (הנת"צ וכביש הגישה) לא היו חלק מהבקשה להכרזה על הפרויקט כתשתית לאומית. התכנית יצאה לדרך במסגרת הכרזה לתשתית לאומית והוספה זאת נעשתה בחוסר סמכות תוך שהות"ל התפרקה מחובותיה לבצע את הבדיקות הנדרשות ובכך הקדימה "נעשה לנשמע".
הוועד המקומי דורש לקבל את ההשגה ולדחות את התכנית במתכונתה המוצעת.