רעיה קרני  "אנשים קורסים תחת הנטל ויוקר המחיה. מה הבעיה לשלם להם?" רעיה קרני

בעיריית נתניה פרסמו קול קורא להגיע ולהתנדב באירועי המכביה, מה שהרתיח את רעיה קרני, תושבת העיר שעוסקת רבות בסיוע למען האחר ואחראית על לא מעט מתנדבים. "במקום לתת מקום עבודה בתשלום, הכי קל לעירייה לגייס מתנדבים. לא אתן לזה יד", היא אומרת 

רעיה קרני 

לצד הפרסומים הצבעוניים על הגאווה הגדולה במסגרתה תארח נתניה חלק נכבד מאירועי המכביה, פרסמו לאחרונה בעירייה קריאה לציבור בכלל ולבני הנוער בפרט לקחת חלק באחד מאירועי הספורט הגדולים ביותר שידעה העיר. אלא שאותה קריאה הדגישה שמדובר בעבודה התנדבותית בלבד, מה שמעלה לא מעט תהיות, בלשון המעטה, בעיקר בשל העובדה שמדובר באירוע בינלאומי רחב היקף שתקציב נכבד בצדו.

מי שיצאה במופגן נגד אותה קריאה להתנדב למכביה היא רעיה קרני, אחת הדמויות המוכרות בנתניה בשל סמלה המסחרי - הנתינה למען האחר - מנזקקים, עבור בחיילים ועד סיוע לקשישים, רכישת מזון וגיוס תרומות. באופן כמעט טבעי, קיבלה קרני פנייה לסייע בנושא ולהפנות את המתנדבים שלה לטובת המכביה, אך אין לה כל כוונה לעשות זאת.

"מכעיס אותי שהעירייה, בשיא חוצפתה, פונה לארגוני מתנדבים על מנת שיגייסו מתנדבים למכביה. במקום לתת מקום עבודה מכובד בתשלום, אפילו בשכר מינימום, הכי קל להם לגייס מתנדבים בחינם", אומרת קרני בשיחה עם 'נתניה נט'. "למרות שהבנתי שהתנדבות באירועי ספורט היא דבר מקובל בעולם, אני רואה בזה טעם לפגם ובטח שלא אתגייס מתנדבים שלי או שאני מכירה לדבר הזה. אנשים קורסים תחת הנטל של התשלומים ויוקר המחייה, מה הבעיה לשלם להם? הרי יש לזה תקציב, אז למה לכל דבר צריך להתנדב? לא אתן לזה יד. רוצים? תעסיקו!".