תמונה: עיריית נתניה האם ח"כ סימון דוידסון יציל את מערך מוניות השירות בנתניה? תמונה: עיריית נתניה 

חבר הכנסת מסיעת יש עתיד ויו"ר ועדת משנה לתקציבי הספורט, סימון דוידסון, פנה לשרת התחבורה, מרב מיכאלי, בקשר להצלת מערך מוניות השירות בעיר. "תושבי נתניה נותרו במצב של חוסר וודאות", כתב. "הם אינם יודעים מה יעשו עד להפעלת התוכנית החדשה וכיצד עליהם להיערך תחבורתית על מנת להמשיך לקיים שגרת יומם" 

ארכיון 

מצוקת מוניות השירות בנתניה ממשיכה לנגן כינור ראשון בעיר, ומי שנרתם לסייע הוא תושב העיר, חבר הכנסת סימון דוידסון, תושב העיר ויו"ר ועדת המשנה לתקציבי ספורט. ח"כ דוידסון שיגר מכתב לשרת התחבורה, מרב מיכאלי, כשכל הפרק הצלת מערך מוניות השירות בנתניה.

"בימים אלו מפסיקות לפעול שתי תחנות מוניות השירות הוותיקות בעיר נתניה: "מונית שי-לי" ו"מוניות השרון", (המספקות שירות עירוני בתוך נתניה ושירות בין-עירוני מחוצה לה, בהתאמה). זאת לאחר עשרות שנים של פעילות ומתן שירות תחבורתי חשוב לתושבי העיר", כותב דוידסון. הקריסה הכלכלית של מוניות השירות והחובות הכספיים הכבדים שנוצרו אצלן, נגרמו עקב סיבות שונות שלא בהכרח מעידות היעדר צורך מצד התושבים ושלא ניתן לסמכן בהתנהלות כושלת מצד החברות. בכלל סיבות אלה ניתן למנות את כישלון הרפורמה החדשה בענף מוניות השירות משנת 2018, שנועדה לייצר הליך שוויוני בקבלת רישיונות ההפעלה, לצד האחדה של רמת השירות הניתנת לנוסעים".

עוד הוסיף ח"כ דוידסון כי "גם מגפת הקורונה שפגעה קשות בהכנסותיהן של חברות מוניות השירות, תרמה לקריסת מערך מוניות השירות. כך, מוניות השרון למשל, שהעסיקו עד לפני כשנתיים 100 איש, רובם נהגים, מעסיקים כיום כ-15 עובדים בלבד".

חבר סיעת יש עתיד הדגיש עוד כי "תושבי נתניה, בירת השרון והעיר השביעית בישראל בגודל אוכלוסייתה, מודאגים עמוקות מהמצב שנוצר ומהיעדר מענה תחבורתי אשר עתיד להשפיע קשות על שגרת חייהם. רבים מהם אף חוששים, כי קריסת מערך המוניות בלא שנמצאת להם אלטרנטיבה תחתיו, יביא לחסימת הנגישות לעבודותיהם, לצמצום אפשרויות תעסוקה, לפגיעה קשה בפרנסתם ובמקרים קיצוניים אף לשבירת מטה לחמם. למותר לציין שהתושבים המסתייעים במוניות השירות, אינם נמנים בד"כ על שכבות האוכלוסייה החזקות כלכלית, והיעדר מענה תחבורתי עבורם עלול להיות בבחינת הקש שישבור את גב הגמל. על היותן של מוניות הישורת בעיר נתניה, עורק תחבורה משמעותי יעידו כ-12,000 נסיעות המתקיימות בעיר ביום, אל אזורי התעשייה המרכזיים ולתחנות הרכבת".

לסיכום, כותב ח"כ דוידסון כי "כפי שהתפרסם לאחרונה, משרד התחבורה מתכנן בימים אלו השקת תוכנית מחודשת של הפעלת מוניות השירות באמצעות הרשויות המקומיות. עם זאת, להבנתנו, תוכנית מבורכת זו לא עתידה להושיע את תושבי נתניה בטווח המיידי. משרד התחבורה הודיע כי אין אפשרות להאריך את פעילות מוניות השירות הקיימות, על אף שהתחייב המשרד לתגבור קווי האוטובוס בעיר עד להפעלת מוניות השירות במתכונת החדשה, נותרו תושבי נתניה במצב של חוסר וודאות. הם אינם יודעים מה יעשו עד להפעלת התוכנית החדשה וכיצד עליהם להיערך תחבורתית על מנת להמשיך לקיים שגרת יומם".

"בשל המצב הייחודי שנוצר בנתניה, אני מבקש אתכם למצוא דרך בה ניתן יהיה לסייע לתושבי נתניה להמשיך וליהנות ממערך מוניות השירות הקיים, או לחלופין להמציא לאלתר חלופה ברורה שתובא לידיעת התושבים באופן שיביא להיעדר פגיעה בגישה למקורות התעסוקה והפרנסה שלהם, ותשיב להם את הוודאות התחבורתית".