בית כנסת פנייה לראש העירייה: הקצי שטח ראוי לבית חב"ד בית כנסת

אורטל שמואל גנון, תושבת צפון נתניה, פנתה בכתב לראש העירייה בבקשה לפעול לטובת הקצאת שטח ראוי לבית חב"ד ניצה, זאת בהמשך לעצומה בנושא עם למעלה מאלף חתימות. "עם השנים המקום אינו מכיל את הכמות הגדולה של האנשים והמתפללים שמגיעים לאזור", כתבה

מתפללים בבית חב"ד

בצפון נתניה משוועים להגדלת השטח של בית חב"ד ניצה וכבר לפני כשנה וחצי זכתה עצומה בנושא ליותר מאלף חתימות של תושבי העיר. עם זאת, לדבריהם, טרם התקבלה התייחסות לנושא מצד ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר.

מי שהחליטה לעשות מעשה היא תושבת צפון העיר, אורטל שמואל גנון, שפרסמה מכתב לראש העירייה בו היא קוראת לה לפעול על מנת לפתור את הסוגיה. "אני פונה אלייך בבקשה דחופה זו כתושבת צפון העיר נתניה, ובה אני מבקשת בכל לשון של בקשה לפעול לטובת הקצאת מקום/ שטח לבית חב"ד ניצה", פותחת שמואל גנון את מכתבה. "כידוע, מזה 8 שנים פועל בית חב"ד ניצה, אשר מעבר להיותו בית כנסת, הפך עם השנים לבית ומרכז קהילתי של כל תושבי האזור, דתיים וחילוניים כאחד, עולים ותושבים וותיקים, צעירים ומבוגרים, גברים ונשים, ילדים וקשישים וכו'. כתושבת השכונה אני יכולה להעיד על האופן בו הרב מאיר ומנוחה גליצנשטיין וכל צוות בית חב"ד ניצה מייצרים פעילות ענפה, ושואפים להגיע לכולם ולכולן בשכונה ומחוצה לה בכל סוג של פעילות קהילתית, עזרה ותרומה. הנני תושבת העיר שנים רבות ולא נתקלתי עוד בעשייה כה משמעותית, רחבה וחשובה, שכל כולה נעשית מתוך אהבת ישראל ולמען הקהילה".

בהמשך ציינה אורטל שלל פעילויות במקום, מאירועים קהילתיים וחינוכיים, עבור בהרצאות מקצועיות, תרומה של ציוד וארוחות חמות מדי שבת ועד פעילות עבור ציבור הפנסיונרים בעיר. "על פי הנתונים שהוצגו לנציגי השכונה, בית חב"ד ניצה השקיע בשנה האחרונה לטובת הקהילה כמיליון שקלים! זוהי עשייה שאין לה תקדים באזורנו", כתבה. "לא לחינם הם קיבלו ממך את אות ראש העיר לפעילות בשנת הקורונה".

אז איפה בכל זאת הבעיה? נראה כי עיקרה צפיפות אוכלוסין. "עם השנים המקום אינו מכיל את הכמות הגדולה של האנשים והמתפללים שמגיעים לאזור. בנוסף, בשל העומס נאלצו האחראים להקטין מאוד את עזרת נשים ועשרות נשים שבאות להתפלל בשבת נאלצות לשבת בחניה תחת השמש בחום הכבד. כך גם למעלה מ-100 ילדים שבאים לתפילת הילדים ומסיבות שבת, נאלצים לשבת בחוץ. וכמובן שיש לקחת בחשבון שכמות המתפללים והמשתתפים בפעילויות רק תגדל עם הרחבת האזור ובניית יחידות הדיור החדשות", כותבת שמואל גנון. "אני פונה אלייך בכל לשון של בקשה למצוא פתרון ומקום קבע שיכול להכיל את היקף הפעילות של בית חב"ד ניצה, ולאפשר לרב מאיר אשר מוביל את העשייה הכה מבורכת ומשמעותית לקבל שטח להקים בו מרכז קהילתי ובית הכנסת לקהל הגדול". עוד הבהירה כי הבקשה אינה למימון הפעילות, אלא רק לייעוד שטח לבניית בית הכנסת והמרכז הקהילתי.

תגובת העירייה תובא כשתתקבל.