מתקנים ישנים, מחסור בצל, חול מלוכלך בצואה ושברי זכוכית, הם רק חלק מהתנאים שמקדמים את פניהם של ילדי קרית נורדאו והוריהם, המבקרים בגני השעשועים בשכונה. ״בגלל החולות המטונפים בגן הילד שלי קיבל פריחה״, טוענת תושבת האזור.

עכשיו, בתקופת החופש הגדול, ילדים רבים מגיעים עם הוריהם לגני השעשועים, ליהנות ולשחק במתקנים השונים. אבל עבור תושבי קריית נורדאו, גני השעשועים במקום הם ממש לא משחק ילדים. למערכת ״נתניה נט״ הגיעו מספר תלונות על גן השעשועים 'דוד' הממוקם בפינת רחוב אפשטיין בשכונת קריית נורדאו, וכן על הגן ברחוב ארתור רופין (שלט הנושא את שמו של הגן לא נמצא במקום).

״בחולות נמצאו מחטים של נרקומנים״

ענת בירוב, בת 35, אם לחמישה ילדים, טוענת כי בגן 'דוד' אין מתקנים רבים. ישנן שתי מגלשות ושני כסאות קפיץ בלבד. על המתקנים אין הצללה, כך שלא ניתן להגיע ולשחק בגן בשעות החמות, ומצד שני בשנות הערב אין מספיק תאורה. גם הספסלים בגן אינם מוצלים והברזייה איננה עובדת. בניגוד לגני שעשועים אחרים, בגן 'דוד' אין משטחי ספוג אלא חולות במצב מחפיר, בתוכם, לטענתה, נמצאו כבר, שברי זכוכיות של בקבוקי אלכוהול, סיגריות, מחטים להזרקת סמים, צואת אדם ובעלי חיים, מגבונים וחיתולים משומשים. ״אני ושאר האמהות נוהגות לנקות את הגן לפני שאנחנו שולחות את הילדים לשחק בו, ובכל זאת הגן תמיד מלוכלך. בגלל תנאי ההיגיינה הירודים במקום, קרה לא אחת שילדיי חזרו הביתה עם פריחה בעור", אומרת ענת.

חדשות מקומיות - אימהות מתלוננות: גני השעשועים בקריית נורדאו מוזנחים

״מתקנים ישנים ואין ברזייה״

הגן שברחוב רופין מוזנח גם הוא. ישנם רק שלושה מתקנים ישנים, כשכולם מיועדים לילדים מעל גיל 4, כך שילדים מתחת לגיל הזה אינם יכולים לשחק בו. במקום אין מתקן לשתייה, גם כאן החול מלוכלך בצרכים של בעלי חיים ושאר זוהמה, שטח הגן אינו מוצל מה שלא מאפשר משחק במתקנים בשעות היום בהן השמש קופחת, ובערב אין אפשרות לשחק בשל היתושים הרבים הפוקדים את הגן. ״כבר שנים שזה המצב בגני השעשועים האלו״, אומרת ענת. ״אני ושאר האמהות פנינו פעמים רבות למוקד העירוני 106 אך הנושא לא טופל. לצערנו אין לנו ברירה אלא להגיע לגנים האלו משום ששאר הגנים נמצאים מרחק רב ממקום מגורינו ואין לנו אפשרות להגיע אליהם. הגיע הזמן שהעירייה תעשה משהו בנידון״.

תגובת עיריית נתניה

״נציין כי מדובר בשני גנים ותיקים בהם מתקני משחק עם תשתית חול. כל המתקנים עומדים בדרישות התקן הישראלי לתחזוקת מתקני משחק וכן קיים שילוט במקום. במסגרת פעילות האחזקה השוטפת מבצע קבלן מטעם העירייה בכל יום סריקה וריקון פחי אשפה, כאשר אחת לשנה, לפחות, מבצעים סינון חול במתחם המשחקים. כידוע, אנו מצויים בתקופת החופש הגדול, עת בה קבוצות רבות של בני נוער מתקבצות בגנים ובהתאם קיימת עלייה בכמות הפסולת והוונדליזם בגנים, כאשר העירייה מעניקה מענה על ידי הגברת הפקוח במקום. כמו כן נדאג לסנן את החול פעם נוספת עד סוף חודש יולי 2015״.