יו"ר האופוזיציה בנתניה לשר הפנים: דחה את הבחירות לאחרי המלחמה בחירות מקומיות | תמונה: אתר משרד הפנים

טלי מולנר, המועמדת לראשות עיריית נתניה, וציפי קפל, חברתה לסיעת 'פעימה חדשה', חברו ליותר מ-350 מועמדות ומועמדים לראשות ולמועצות הרשויות המקומיות בישראל, שפנו רשמית לשר הפנים, משה ארבל, בדרישה לדחות את הבחירות המוניציפליות עד לאחר מלחמת 'חרבות ברזל'. "האם כבודו סבור שזה הזמן לעסוק בפוליטיקה?", נכתב בין השאר. "עד כמה ניתן להיות מנותק מהמתרחש במדינת ישראל?"

ההודעה הרשמית על כך שהבחירות לרשויות המקומיות ייערכו ב-30 לינואר עוררה זעם ותדהמה בקרב רבים מבין המתמודדים והמתמודדות, אם לראשות המועצות והערים השונות, ואם למועצה עצמה. 357 מהם מכל רחבי הארץ, בהן יו"ר האופוזיציה והמועמדת לראשות עיריית נתניה, טלי מולנר, וסגניתה בסיעת 'פעימה חדשה', ציפי קפל, פנו בכתב לשר הפנים, חבר הכנסת משה ארבל, בנושא דחיית הבחירות לרשויות המקומיות עד לאחר סיום המלחמה.
"אנו, הח"מ, המתמודדים ומתמודדות בבחירות לרשויות המקומיות, מכל גווני הקשת הפוליטית של מדינת ישראל, קוראים וקוראות לך מכאן לקבל החלטה על דחיית הבחירות לרשויות המקומיות וזאת עד לאחר סיום מלחמת 'חרבות ברזל', בה ישראל מצויה מזה כחודשיים", נכתב בפתח האגרת הרשמית שהועברה לשר הפנים. "ההחלטה שנתקבלה על ידך ביום 4.12.23 ונשלחה לח"כ יעקב אשר, יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת, לקיים את הבחירות לרשויות המקומיות ב-30 בינואר 2024, הינה למרבה הצער החלטה לא מידתית, מנותקת מהמציאות, פוגעת בערכי הדמוקרטיה והשוויון, ונגועה בשיקולים פוליטיים זרים, שדומנו טוב היה אם כלל לא היו נלקחים בחשבון, נוכח הטלטלה שעוברת על מדינת ישראל מאז היום המר והנמהר של ה-7 באוקטובר".
"לא יכול להיות שבזמן לחימה יתנהלו כאן בחירות", פוסקת מולנר בשיחה עם 'נתניה נט'. "חלק גדול מהמתמודדים נמצאים בעזה ושם נמצא הראש של כולנו. איך אפשר לנהל קמפיין בחירות ולעשות חוגי בית? איך אפשר ללכת לקניון לחלק בלונים? לתלות שלטי בחירות לצד מודעות אבל? זה לא הזמן וזה לא הגיוני".
עוד כתבו מאות המתמודדים והמתמודדות כי "לא יעלה על הדעת שבשעה שמאות אלפי חיילות וחיילים עסוקים בלחימה בעזה ובהגנה על גבול הצפון, בין במילואים ובין בסדיר, תתקבל החלטה שכזו, לא כל שכן יתקיימו בחירות לרשויות המקומיות. רבים וטובים מבין חיילי המילואים שנלחמים בימים אלו, הינם מתמודדים שזנחו את כל עיסוקם על מנת להתגייס, וברי לעין כל שהחלטה על קיום הבחירות בסוף חודש ינואר, פוגעת בהם פגיעה אנושה".

חדשות מקומיות - יו"ר האופוזיציה בנתניה לשר הפנים: דחה את הבחירות לאחרי המלחמה

על רקע המלחמה המורכבת ותחושת האבל הלאומי, הודגשה במכתב חשיבות חזרתם של החטופים והחטופות הביתה, וכמה שיותר מהר. "ברור לכולנו, שכן בתוך עמנו אנו יושבים, שלאף אחד מהמתמודדים והמתמודדות בבחירות, אין כרגע את הפניות ואת הרצון לפצוח בקמפיין פוליטי, בה בשעה שכל יום מגיעות ידיעות מרות על נפילת חיילנו בקרבות, ובידי החמאס נמצאים ונמצאות 138 חטופים וחטופות שמצבם כלל לא ידוע", נכתב לשר ארבל. "האם כבודו מצפה שבשעה שעל לוחות המודעות מופיעות מודעות אבל, יתנוססו במקביל מודעות הקוראות להצביע למועמדים לבחירות? האם כבודו סבור שזה הזמן לעסוק בפוליטיקה? עד כמה ניתן להיות מנותק מהמתרחש במדינת ישראל?".