הצעה לסדר יום - גיוס עובדי עירייה לאבטחת העיר פגישה של המשנה לראש העיר אפרים בולמש עם כיתות כוננות

הצעה לסדר יום של חבר המועצה אפרים בולמש - גיוס עובדי עירייה בעלי נשק לאבטחת העיר:

בישיבת המועצה האחרונה העלה חבר המועצה אפרים בולמש הצעה לסדר יום.

עקב פירוק כיתות הכוננות והקטנת כח המילואים בעיר ובמיוחד לאור החששות מאירועים בטחוניים נדרשת אבטחה נוספת בעיר.
לפי ההצעה בולמש מבקש לאפשר גיוס עובדי עירייה שמתאימים לכך מבחינת כשרות לשאצת נשק ומבחינה בריאותית, לשמש לכיתות כוננות, סיור ואבטחה ברחבי העיר על חשבון שעות העבודה שלהם, במימון  העירייה, כאשר פעילות זו תביא את האוכלוסיה הותיקה אשר חוששת לצאת מהבית בשעות הערב וגורמת להם להיות בבידוד וחרדה ולהורים להוציא את ילדיהם לגני שעשועים ללא ליווי.

עוד הוסיף בולמש כי עובדי העירייה יכולים לאבטח את גני הילדים בעיר. "אני בהחלט חושב שפעילות העירייה לא תיפגע והשירות לאזרח לא יפגע באם 20% משעות העבודה של העובדים יוקצו לצורך הגברת הבטחון האישי של תושבי נתניה" כתב בולמש בהצעה והוסיף "ברור כי חסר לעירייה למעלה מ-1000 פקחים וכוחות שיטור עירוני על מנת לעמוד במשימות הנדרשות היום, דבר המהווה עומס תקציבי אדיר באם הממשלה לא תשתתף הכך. לכן מבקש לדעת מדוע ראש העיר לא תתן הוראה לגייס 1000 פקחים או לחילופיםן לגייס עובדי עירייה להגברת הבטחון האישי של התושבים בעת הזאת".

חברת המעצה טלי מולנר חידדה את הנושא והוסיפה כי יש לקחת בחשבון שעובדי העיריה יצטרכו לעבודר הכשרה מתאימה ויש לקחת בחשבון שלא מספק שיגיעו עם נשק לאבטח ברחבי העיר.

מנכ"ל העירייה יורם כהן, השיב לבולמש כי אם יהיו עובדי עירייה שיהיו מעוניינים בכך, הם יוכלו לבצע את פעילות האבטחה.