"הגיעה העת להוביל את נתניה למקום טוב יותר": אבי סלמה בריאיון חבר המועצה אבי סלמה

הפעילות למען המפונים, האהדה הציבורית לסיעת 'דרך חדשה' שלא פחתה במהלך המלחמה, והעקיצה התורנית לראש העיר, שלדבריו עשתה "שימוש ציני ומכוער בכספי ציבור לטובת פוליטיקה". אבי סלמה מוכן לבחירות ומבטיח: "בעזרת השם ננצח ובסוף פברואר ניכנס ללשכת ראש העיר"

לאחר אין ספור דחיות וחוסר ודאות בעקבות מלחמת 'חרבות ברזל', הבחירות לרשויות המקומיות צפויות להתקיים ב-27 בפברואר. מי שנראה מוכן מתמיד הוא אבי סלמה, המועמד לראשות עיריית נתניה מטעם סיעת 'דרך חדשה'. בראיון ל'נתניה נט' הוא מספק על העיסוק של סיעתו בזמן המלחמה לטובת המפונים, הבשלות העירונית לשינוי אחרי תקופה ארוכה בת חצי יובל, וכמובן לא שוכח לבקר את התנהלותה של ראש העיר המכהנת, מרים פיירברג-איכר.

"בחודשים האלה של המלחמה נושא הבחירות לא העסיק אותנו בכלל, אלא רק המאמץ המלחמתי. ההתגייסות של הציבור בכלל ובנתניה בפרט הייתה פשוט מדהימה. זה מחמם את הלב ומוכיח ש'עם ישראל חי' זו לא רק סיסמה, אלא הוויה אמיתית", פותח סלמה. "ההיבטים הפוליטיים, בטח המקומיים, הפכו פחות רלוונטיים והוכחנו אחדות, כוח ועוצמה שאין להן אח ורע בעולם. מעבר לזה, מטה 'דרך חדשה' בהובלתי הקים חמ"ל תוך 24 שעות והייתה התגייסות מטורפת של התושבים. כל המשאבים הוסטו לטובת הציבור והמפונים. תוך כדי לחימה, ולא משנה כרגע אם בעצימות גבוהה או נמוכה, יהיו בחירות ב-27 בפברואר, ובעזרת השם נביא דרך חדשה לנתניה".

אפשר לעסוק בפוליטיקה בזמן מלחמה?

"בשעת מלחמה, ובכלל כשאתה רוצה לתת עזרה, ממש לא רלוונטי מי מקבל אותה. כל הסקרים, כולל אלה של 'נתניה אחת' בראשות מרים פיירברג-איכר, מראים באופן ברור שהמלחמה לא שינתה את המפה הפוליטית, ורוב הציבור עדיין רוצה להחליף ראש העיר המכהנת. מנגד, האהדה הציבורית לדרך חדשה רק התחזקה ולא פחתה עקב המלחמה. בניגוד לאחרים שעשו פוליטיקה מהמלחמה, אנחנו הורדנו פרופיל כמעט לאפס למעט פעולות למען המפונים. זה רק מחדד כמה אנחנו צריכים להיות אחראים ולהבין שנתניה בשלה לשינוי משמעותי".
זה לא סוד שהיחסים בין סלמה לראש העירייה עלו על שרטון בעקבות הכרזתו כי יתמודד מולה בבחירות לראשות העיר. בתקופה הרגישה הנוכחית התגלעו לא מעט מחלוקות בין השניים, שגלשו לעימותים חזיתיים, חריפים ואישיים בישיבות המועצה האחרונות.

 "אחרי 25 שנים, בראשות העיר צריך תפישות ניהוליות חדשות וברורות, ובעיקר חיבור לציבור. זו הדרך שלנו, עם חברי רשימה מגוונים, כולל מהשכונות, וראש צעיר שבא לעשות הרבה טוב לנתניה".

על המציאות המורכבת בחודשים האחרונים אמר: "כמובן שהסיטואציה הנוכחית נכפתה עלינו ולא אידיאלי לנהל מערכת בחירות בתוך מלחמה, יש הרבה מאוד טרגדיות וכמובן שאנחנו מאחלים בריאות לכל הפצועים ושובם לשלום של החטופים. אם נכפה עלינו לבצע קמפיין בחירות תוך כדי מלחמה, זה בדיוק מה שנעשה".

יש עדיין רבים שמשרתים במילואים. אתה רואה מצב שתהיה דחייה נוספת בבחירות?
"בשלב הזה נראה שהתאריך סופי. כמובן שצה"ל שחרר את כל המועמדים, ולנו ברשימה יש מועמד אחד שהשתחרר עקב פציעה. מאפשר לאנשים לבחור בשטח ובכל בסיס צבאי יועמדו קלפיות - ניידות וקבועות. כולנו צריכים לקחת חלק בזכות הפוליטית לצאת ולבחור".

לסיום, מה יהיה ב-27 בפברואר?
"דרך חדשה תיכנס ללשכת ראש העיר ובעזרת השם נוביל אותה לניהול קרוב לתושבים, עם שירות נרחב בכל תחומי העשייה העירונית. אנחנו לא רוצים שמישהו יפגע, אלא רק שנתניה והתושבים ירוויחו. החובה לצאת ולבחור קדושה במדינה דמוקרטית, בטח על רקע המלחמה. בשורה התחתונה, אחרי 25 שנים, הגיעה העת להוביל את נתניה למקום טוב יותר".
ממטה 'נתניה אחת' נמסר בתגובה: "אנחנו נוהגים בכבוד וננצח בכבוד. אנו מצפים מכל המתמודדים לכבד את הכללים כמונו, גם מאלה שהבינו כבר שהפסידו - שיעשו זאת בכבוד".