חוף פולג  נתניה הולכת על חוף נקי חוף פולג. צילום: pee kah

חופי נתניה הלא מוכרזים נמצאו נקיים עד נקיים מאד ב'מדד חוף נקי' של המשרד להגנת הסביבה למחצית חודש יולי.

תוכנית 'חוף נקי' של המשרד להגנת הסביבה פועלת משנת 2005 במטרה לשמור על החופים הלא מוכרזים נקיים במהלך כל השנה. בנתניה נבדקו מקטעי החוף הלא מוכרזים, 'ארגמן צפון' - ממלון כרמל עד חוף ארגמן ו'ארגמן- פולג' - מחוף ארגמן עד חוף פולג, ונמצאו נקיים עד נקיים מאד.

את הביקורות בחופים מבצעים מפקחי היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית במשרד להגנת הסביבה, על פי מדד בסיס שנקבע ביוני 2005. מאז ועד היום, נמדדים אחוזי הפחתת הפסולת ביחס לנקודת ההתחלה בכל קטע חוף נתון. המדד מספק מידע שקוף ועדכני על מצב הניקיון בחופים אלו, ומסייע לפעילות האכיפה של המשרד להגנת הסביבה, מול רשויות שלא מבצעות את חובתן בשמירה על ניקיון חופיהן.

 

חדשות מקומיות - נתניה הולכת על חוף נקי

בתהליך הדיגום נספרים כל פריטי האשפה הפזורים בחוף נתון, החל מגודל של פקק בקבוק ובדלי סיגריות, מפריטי הפסולת הנפוצים והמזהמים ביותר בחופים, וכלה בפסולת גדולה יותר. 'מדד חוף נקי' מתבצע אחת לשבועיים בכל חודשי השנה.

תו הדגל הכחול

מעיריית נתניה נמסר: "העירייה משקיעה משאבים רבים בשמירה על ניקיון חופי הרחצה והחופים הלא מוכרזים שבתחומי העיר, הנחשבים לאחד המשאבים התיירותיים של העיר וכמובן משמשים את תושבי נתניה, בעיקר בחודשי הקיץ. כמו כן נושאים חופי נתניה את תו האיכות הבינ"ל ה"דגל הכחול", שהינו תו איכות יוקרתי בינלאומי", הניתן לחופים ומרינות, אשר עומדים בקריטריונים סביבתיים בינלאומיים בנושאי חינוך ומידע, איכות מים, בטיחות ושירותים וניהול סביבתי".